ModdingWay.ir
اختصاصی گیمینگ مستر: Gaming Memory | قسمت هشتم

اختصاصی گیمینگ مستر: Gaming Memory | قسمت هشتم

مقالات و آموزش
نظرتون چیه که وارد هشتمین قسمت از سری مقالات Gaming Memory بشیم؟ سری مقالاتی که از اوایل فروردین شروع به کار کرد و حالا که در اواخر اردیبهشت به سر می‌بریم بیش از هفت قسمت خواندنی و جذاب رو تقدیم به شما کرده.هدف از نوشتن این مقالات تهیه آرشیوی مفید و مختصر از اطلاعات گیمینگی هست که طی هفته گذشته برای شما در دسترس قرار گرفت. اطلاعاتی چون اخبار و مقالات که می‌تونند ساعت‌ها شمارو با جزئیات مفید و خواندنی خودشون سرگرم کنند.با توجه به برگزاری مراسم‌های آنلاین گیمینگ طی هفته گذشته، اخبارهای معرفی زیادی منتشر شد.اینبار در بخش خلاصه ده اخبار مهم هفته قبل تصمیم داریم بیشتر به بازی‌هایی بپردازیم که تو این بازه زمانی برای اولین بار معرفی شدن.با GM و هشتمین قسمت سری مقالات Gaming Memory و ده خبر مهم هفته همراه باشید...

نکته : برای مشاهده جزئیات کامل خبر، مقاله یا ویدیو مربوطه، روی عنوان هر بخش کلیک کنید و وارد صفحه اون پست در سایت بشید.




 طی مراسم Inside Xbox هفته قبل از بازی‌های متفاوتی رونمایی شد.یکی از این آثار The Medium هست که توسط استودیوی کاربلد Bloober Team ساخته می‌شه.The Medium درکنار نسخه بازسازی شده Observer جزء آثاری هستن که Bloober Team در نسل نهم وظیفه ساختشون رو برعهده داره.این اثر بلندپروازانه‌ترین بازی Bloober Team به شمار می‌ره که مثل همیشه در سبک ترسناک روان‌شناختی ساخته می‌شه.هدف بازی این هست تا به شما بگه که چطور زاویه دید شما قدرت درکتون رو تحت تاثیر قرار می‌ده.داستان بازی درمورد Marianne، یک واسط یا Medium هست که تحت تعقیب رویاها قرار داره.او می‌تونه در دنیای واقعی و دنیای ارواح فعالیت کنه و به همین دلیل بینش بزرگ و وسیع‌تری از مردم عادی داره.به نوعی واژه Medium نیز اشاره‌ای به مرز دنیای بهشت و جهنم داره که در دین اسلام با واژه برزخ شناخته می‌شه.درکنار این‌ها موسقی متن این بازی توسط هنرمند اسطوره‌ای یعنی Akira Yamaoka نواخته می‌شه.او در تولید موسیقی Silent Hill 2 همکاری داشته.بازی که که در اوایل قرن 21 منتشر شد و به گفته خیلی‌ها ترسناک‌ترین بازی تاریخ به شمار میره.هنوز تاریخ انتشار یا جزئیات بیشتری از بازی منتشر نشده اما بنظر می‌رسه این عنوان انحصاری زمانی کنسول Xbox Series X و پلتفرم PC باشه.


استودیوی Codemasters بازی Dirt 5 را به نمایش گذاشت

  استودیو Codemasters نسخه جدید سری Dirt رو معرفی کرد. Dirt 5 جدیدترین اپیزود این مجموعه در سبک رانندگی و مسابقه‌ای هست.در این عنوان گیمرها در مسابقات جهانی مختلف شرکت کرده و بهترین ماشین‌های آف‌رود رو به دست میارند.Dirt 5 یک عنوان میان‌نسلی هست که برای نسل 8 و 9 کنسول‌ها عرضه می‌شه.Codemasters اعلام کرد که Dirt 5 رو در ماه مهر (اکتبر) امسال عرضه خواهد کرد.سری بازی‌های Dirt به نوعی جزو فرانچایز محبوب ریسینگ بین بازیکنان به حساب میان.نسل هشتم عناوین مختلفی چون Dirt 4.0 و Dirt Rally 2.0 برای پلتفرم‌های این نسل منتشر شد و انتظار میره بازی Dirt 5.0 هم به موفقیت نسبی بازی‌های قبلی خودش دست پبدا کنه.خطاب به ریسینگ بازها سایت، آیا منتظر انتشار این بازی جذاب هستید؟ نظرتونو با ما به اشتراک بذارید.


کمپانی SEGA عرضه نسخه PC بازی Yakuza: Like a Dragon را تایید کرد

  مدتی پیش نسخه PC بازی Yakuza: Like a Dragon از طریق دیتابیس Steam لو رفت.حال این عنوان به صورت رسمی در رویداد Inside Xbox برای PC تایید شد. Yakuza: Like a Dragon پیش از این تنها از طریق PlayStation 4 و با ریجن ژاپن قابل خریداری و تجربه بود.در نسخه جدید این مجموعه شاهد داستانی با تم خیانت و انتقام هستیم.تیم سازنده تغییرات زیادی در بازی ایجاد کرده و سیستم مبارزات بازی رو به حالت نوبتی تغییر داده.در این حالت گیمرها به همراه گروهی که در اختیار دارن می‌تونن با استفاده از آیتم‌هایی که در اطرافشون وجود داره به دشمنان آسیب بزنند.بازی حالت آرکید بیشتری گرفته و قطعا شاهد عنوان هیجان‌انگیزتری هستیم که از داستان‌پردازی بی‌نقص و همیشگی مجموعه Yakuza بهره می‌بره.بنظر می‌رسه این عنوان علاوه بر PC برای ایکس باکس هم منتشر خواهد شد.با توجه به انتشار بازی‌های سری Yakuza برای پلتفرم‌های مایکروسافت، به نظر می‌رسه این سری بزودی به طور کامل از انحصار PlayStation خارج می‌شه.شما چی فکر می‌کنید؟


اخبار بعدی The Elder Scrolls VI سال‌ها بعد منتشر می‌شوند

  بازی جدید The Elder Scrolls 6 قطعا موردانتظارترین بازی ویدیویی برای هواداران سبک RPG هست؛ چرا که خیلی‌ها خواهان یک بازی بزرگ و عظیم هستن که بتونه درست مثل نسخه قبلی مخاطب رو سرگرم کنه.تقریبا یک سال از زمان معرفی بازی گذشته اما هیچ خبر رسمی، تریلر یا جزئیات دقیقی ازش منتشر نشده و Bethesda نیز به هیچکدوم از این‌ها واکنشی نشون نمی‌ده.حال آقای Pete Hines، معاون ارشد کمپانی بتسدا طی جوابی به یکی از هواداران در توییتر، گیمرهارو به طور کامل از انتشار جزئیات جدید از این بازی محروم کرد.بازی‌های The Elder Scrolls یکی از شاخ‌ترین بازی‌های RPG تاریخ به حساب میان که در سالیان مختلف تونستن به راحتی جوایز بازی سال رو درو کنند.آخرینش هم مربوط به The Elder Scrolls V: Skyrim بود که تونست به بازی سال 2011 تبدیل بشه.برای مطلع شدن از تاریخ انتشار دقیق این بازی، با کلیک روی عنوان خبر وارد پست خبری اصلی این بازی بشید...


شرکت Ubisoft از برگزاری رویداد دیجیتالی Ubisoft Forward خبر داد

  حالا که رفته به رفته داریم به خرداد ماه و تابستون نزدیک می‌شیم، شرکت‌های بازی‌سازی یکی یکی در حال اعلام کنفرانس جایگزین اختصاصیشون برای مراسم E3 2020 هستن.همونطور که خبر دارین E3 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت کامل لغو شد و این بدترین خبر ممکن برای گیمرها بود.شرکت Ubisoft اعلام کرد که طی مراسمی تحت نام Ubisoft Forward قراره از اخبار و بازی‌های جدید رونمایی کنه.یوبی‌سافت فهرست خودش رو منتشر کرد و ما می‌دونیم که دقیقا با چه آثاری روبرو می‌شیم.مطمئنا یوبی‌سافت به بازی Assassin's Creed Valhalla اشاره کرده و به آثاری نظیر Rainbow Six Quarantine ،Gods and Monsters و Watch Dogs Legion نیز می‌پردازه.افزون بر این‌ها ممکنه شاهد جزئیات تازه‌ای از دو بازی Beyond Good and Evil 2 و Skull and Bones باشیم.البته که این شرکت فرانسوی اعلام کرده یک بازی AAA برای انتشار در سال 1400 برنامه ریزی شده (احتمالا Far Cry) که بزودی ازش پرده برداری می‌کنه.


موتور گرافیکی Unreal Engine 5 رسما معرفی شد

  شاید معرفی جدیدترین نسخه سری موتورهای گرافیکی Unreal Engine از مهم‌ترین اخبار منتشر شده طی چند وقت اخیر باشه.چند شب پیش طی مراسم Summer Game Fest 2020 که جف کلی وظیفه برگزاریش رو بر عهده داره، رسما از موتور گرافیکی جدید Epic Games تحت نام Unreal Engine 5 پرده برداری شد.تیم سازنده این موتور گرافیکی هدف از ساخت این انجین رو بهبود عملکرد کنسول‌های نسل بعدی اعلام کرده و ظاهرا قراره گرافیک‌های باور نکردنی با استفاده از این انجین ساخته بشه.البته که موتور Unreal Engine 4 انقدر قدرت داشت که تا اواسط نسل بعد بهترین تجربه گرافیکی رو به ما هدیه بده؛ اما معرفی موتور گرافیکی در شروف نسل جدید، سنتی همه ساله هست که Epic Games بهش پایبنده.در کنار این رونمایی، ویدیویی از تک دمو این انجین منتشر شد که می‌تونید در پست خبری اصلی، لینک تماشاش رو پیدا کنید.یکی از حاشیه‌های معرفی این انجین، نحوه بارگذاریش روی کنسول نسل بعدی Sony بود.PS5 این دمو رو با رزولوشن 1440p و فریم 30 اجرا کرده بود! درواقع این نسل هم PS Pro با شعار 4K وارد میدان شد اما در نهایت کنسولش رزولوشن 1440p رو به نمایش می‌ذاشت.نگرانی‌ها در خصوص کنسول نسل بعدی این شرکت زیاده که باید ببینیم که چه اتفاقی میفته.


مجموعه Mafia Trilogy رسما معرفی شد

  بدون شک هیجان انگیزترین خبر هفته گذشته مربوط به معرفی سه گانه بهبود یافته سری Mafia هست.هفته گذشته هفته مقدسی برای هواداران سری بازی‌های Mafia بود! بالاخره پس از توئیت‌های مشکوک و متعدد حساب رسمی Mafia در توئیتر، شرکت 2K Games از پروژه جدیدشون پرده برداری کرد.بنظر می‌رسه با یکی از جاه طلبانه‌ترین بازسازی‌های نسل هشتم روبرو باشیم.در این بسته محصول سال 2002َ، یعنی نسخه اول Mafia با گرافیک نسل هشتی بازسازی می‌شه! همچنین بازی Mafia 2 برای نسل هشت پورت شده و شامل بهبودهای گرافیکی متعددی می‌شه.چیزی دور و بر سه روز دیگه، یعنی در تاریخ 19 می 2020 می‌تونیم شاهد معرفی کامل این عناوین باشیم.نظر شما چیه؟ آیا مثل من از معرفی بازسازی سه گانه مافیا تحت تاثیر قرار گرفتید؟


شایعات جدیدی در رابطه با COD 2020 منتشر شد

  عرضه هر نسخه از فرانچایز Call of Duty شایعاتی رو با خودش به همراه داشته.با اینکه اکثر این اخبار و گزارشات می‌تونن کذب باشن اما بخش کوچکی از اون‌ها به ما اطلاعات صحیحی می‌دن.همین‌ باعث شد تا پیش از معرفی COD: Modern Warfare گیمرها به اطلاعات کامل مربوط به این بازی دسترسی داشته باشن بدون اینکه Activision این رو بخواد.این روزها نیز درمورد COD 2020 حرف‌های زیادی زده می‌شه.عنوانی که قراره همین امسال منتشر بشه و خیلی‌ها هنوز چیزی درمورد این بازی نمی‌دونند.با توجه به نبود اطلاعات کامل، انی احتمال وجود داره که بازی یک ریبوت از سری Black Ops باشه اما هنوز هیچ چیز تایید نشده.احتمال ریبوت شدن بازی Balck Ops همونطور که به شدت بالا بنظر می‌رسه‌، از طرفی ریبوت نشدنش هم احتمال بالایی داره! اگه طبق روند انتشار سالیه Call of Duty توسط استودیو‌های مختلف دقت کنیم، متوجه می‌شیم که وظیفه ساخت COD 2020 قطعا بر روی دوش SledgeHammer Games خواهد بود.آخرین نسخه ساخته شده توسط این استودیو Call of Duty WWII بود که الحق و الانصاف چه در بخش تک نفره و چه در بخش چند نفره تونست بازی خوبی به حساب بیاد.حالا ممکنه که Activision به دلیل میان نسلی بودن این بازی، کمپانی Teryarch رو مسئول کمک به پروژه ساخت این بازی کرده باشه.گذر زمان بدون شک این شایعات رو از بین می‌بره و بعید نیست به زودی شاهد معرفی COD 2020 توسط Activision باشیم...


با گزارش مالی جدید شرکت Capcom همراه باشید

  شرکت ژاپنی Capcom یکی از محبو‌ت‌ترین استودیو‌های بازی‌سازی شرقی به حساب میاد و همه ساله بازی‌های پرطرفدار، باکیفیت و متعددی رو برای پلتفرم‌های مختلف منتشر می‌کنه.هرچقدر که این شرکت سال 2019 رو با RE2 Remake و DMC V به زیبایی شروع کرد، این نسل نتونست با Resident Evil 3 Remake چندان موفقیتشو به رخ بکشه.به همین منظور این استودیو طی یک گزارش مالی از میزان فروش بازی‌هاش از بدو انتشار تا به امروز پرده برداری کرده.بنظر می‌رسه با انتشار همه نوع بازی، اما فروش تمامی بازی‌های این شرکت همواره زبان زد بوده و هیچوقت با شکست تجاری روبرو نشده.بازی‌های Resident Evil 2 Remake ،Resident Evil 3 Remake و Monster Hunter World به تنهایی بیش از نصف فروش سالیانه بازی‌های Capcom رو در بر می‌گیرن.همینقدر بدونید که بازی Monster Hunter World با 15.5 میلیون نسخه فروش تنها در طی دو سال، پروفروش‌ترین بازی دهه Capcom به حساب میاد.برای مطلع شدن از آمار و ارقام گزارش مالی جدید این شرکت، با کلیک روی لینک خبر وارد پست خبری اصلیش بشید...


بازی Starfield در سال 2020 عرضه نمی‌شود


 بازی Starfield بعد از دو دهه جدیدترین فرانچایزی هست که Bethesda مشغول ساخت و توسعه اونه اما این عنوان هم مثل The Elder Scrolls VI تکلیفش نامشخصه و هنوز هیچ خبر و جزئیات دقیقی ازش وجود نداره.مدتی پیش دیده شد که کمپانی بتسدا سایت رسمی بازی Starfield رو با خبری جدید آپدیت کرده.این خبر حاکی از این بود که Starfield به سازمان رده‌بندی سنی ESRB ارسال شده تا توسط سران این سازمان بررسی و گروه سنی اون مشخص بشه.مسئله اصلی اینجاست که ESRB تنها زمانی بازی‌ها رو بررسی می‌کنه که ساختشون به اتمام رسیده باشه.حال حدس و گمان‌ها به ما می‌گن که Starfield ممکنه در سال 2020 عرضه بشه.اطلاعات کاملی از بازی Starfield منتشر نشده اما اینو می‌دونیم که بتسدا خواهان ساخت یک بازی نقش‌آفرینی در فضا و خارج از کره زمین هست.کارگردانی این بازی رو یکی از بهترین بازی‌سازان جهان یعنی تاد هاوارد برعهده داره.نظر شما در خصوص بازی نقش آفرینی جدید شرکت Bethesda چیه؟ آیا فکر می‌کنید این بازی در زمان عرضه به موفقیت می‌رسه؟ نظرات ارزشمندتونو با ما به اشتراک بذارید.

خب حالا بنظر می‌رسه بهتره وارد بخش مقالات بشیم.هفته قبل دو مقاله با محوریت‌ و اهداف متفاوت برای شما در نظر گرفتیم.یکی از اون‌ها تجزیه و تحلیل فنی، و دیگری روی حواشی چندسال اخیر شرکت Ubisoft و امثالهم تمرکز داشت.کم کم داریم به پایان قسمت هشتم نزدیک می‌شیم پس خودتونو آماده کنید...

  مثل هفته‌های گذشته سری مقالات تجزیه و تحلیل عملکرد فنی‌ بازی‌ها روی پلتفرم PC از مقالات ثابت و همیشگی وبسایت ما بوده.کمپانی Focus Home Interactive در روز 28 آوریل 2020 بازی شبیه‌ساز SnowRunner رو به بازار عرضه کرد.این بازی یک عنوان اتومبیل‌رانی آف‌رود هست که به شکل کاملا سخت‌گیرانه مخاطب رو به چالش می‌کشه.SnowRunner از طریق فروشگاه مجازی Epic Games Store برای PC در دسترس قرار گرفت و در این مقاله قراره با همدیگه عملکرد این اثر رو در پلتفرم PC بسنجیم و ببینیم این بازی تا چه حد روی پلتفرم محبوبمون بهینه شده.بدون شک اگه طرفدار بازی‌های Off Road یا Racing هستید تجربه این بازی به شدت بهتون پیشنهاد می‌شه.اگه تصمیم به دانلود بازی گرفتید، مطالعه این مقاله برای اینکه ببینید آیا بازی روی سیستمتون به خوبی اجرا می‌شه یا نه به شما پیشنهاد می‌شه.شما مثل همیشه می‌تونید بهترین و بهینه‌ترین مقالات تجزیه و تجلیل عملکرد رو در وبسایت GM مطالعه کنید.به محض انتشار بازی‌های AAA جدید منتظر قسمت جدیدی از این سری مقالات هم باشید...


پشت پرده | چرا شرکت‌ها با انتشار بازی‌های ضعیف با شکست تجاری روبرو نمی‌شوند؟

  سری مقالات پشت پرده با هدف بررسی حواشی روز گیمینگ همه ماهه نوشته و منتشر می‌شه.در این مقالات ما بیشتر سعی می‌کنیم پشت پرده گاها تاریک بازی‌سازی و صنعت گیم رو براتون افشا کنیم.با کلاه برداری‌های علنی شرکت‌ها شمارو آشنا، و نحوه مقابله کردن باهاشون رو بهتون یاد بدیم.یکی از سوالاتی که ممکنه ذهن خیلی‌هارو درگیر خودش کنه اینه که چرا ناشرهای بزرگ هیچوقت و هرگز با شکست تجاری روبرو نمیشن؟ چرا به عنوان مثال بازی Ghost Recon Breakpoint، محصول شرکت یوبی‌سافت که ضعیف ترین بازی AAA سال 2019 به حساب میاد به موفقیت تجاری دست پیدا می‌کنه؟ ما تصمیم گرفتیم یکی از تاسف برانگیزترین دلایل این امر رو بهتون تحت قالب یک مقاله توضیح بدیم.در جدیدترین قسمت سری مقالات پشت پرده، براتون توجیه می‌کنیم که چرا یوبی‌سافت یا شرکت‌های مشابه با وجود شنیدن انتقادات، تغییر رویه‌ای در بازی‌سازی خودشون ایجاد نمی‌کنند.مقالات پشت پرده هیچ تعارفی با هواداران و گیمرها ندارن و حرف به صورت علنی و مستقیم در این مقالات به مخاطب منتقل می‌شه.پس اگه شما هم از جمله کسایی هستید که از سیاست‌های EA ، Ubisoft یا Activision طی سال‌های اخیر خسته شدید، مطالعه این مقاله به شدت به شما پیشنهاد می‌شه.

خب دوستان این بود جدیدترین قسمت از مقالات Gaming Memory.امیدواریم از مطالعه این مقاله نهایت لذت رو برده باشید.با نوشتن کامنت و لایک کردن مقاله انگیزه مارو برای نوشتن قسمت‌های بعدی Gaming Memory افزایش بدین.مراقب خودتون باشید و شمارو تا قسمت بعدی Gaming Memory به خدای بزرگ می‌سپارم.