ModdingWay.ir
اختصاصی گیمینگ مستر: Gaming Memory | قسمت هفدهم

اختصاصی گیمینگ مستر: Gaming Memory | قسمت هفدهم

مقالات و آموزش
پس از یک وقفه کوتاه و تاخیر یک هفته‌‌ای که به دلیل مشکلات شخصی برای شخص نویسنده به وجود اومد، با قسمت جدیدی از سری مقالات Gaming Memory همراه شما هستیم. طی این دو هفته مجموعه اخبار مهم زیادی در سایت برای شما منتشر شد. همچنین مقالات مفید و متنوع مختلفی برای شما کاربران عزیز ترتیب داده و منتشر کردیم. در این قسمت از Gaming Memory مطابق روال همیشگی‌مون نگاهی به ده خبر مهم هفته‌های اخیر انداخته و در انتها خلاصه‌ای از تمامی مقاله‌های جدید سایت در اختیارتون قرار میدیم. امید داریم که با انتشار این مقاله در وقت و برنامه‌ریزی شما صرفه‌جویی ایجاد کنیم و اگه به هر دلیلی طی دو هفته اخیر از مطالعه مطالب بروز سایت سلب شدید، با خواندن قسمت جدید Gaming Memory آرشیوی مفید از مطالب اخیر سایت به دست بیارید. با GM و هفدهمین قسمت از مقالات Gaming Memory همراه باشید...

نکته : برای مشاهده جزئیات کامل خبر، مقاله یا ویدیو مربوطه، روی عنوان هر بخش کلیک کنید و وارد صفحه اون پست در سایت بشید

  استودیوی Undead Labs اعلام کرد که بازی State of Decay 3 در مراحل اصلی ساخت به سر نمی‌بره و طرفداران این بازی باید مدت زیادی منتظر تجربه اون بمونند. این خبر از طریق اکانت توییتر تیم سازنده منتشر شد. Undead Labs گفت که بابت معرفی این بازی به شدت هیجان‌زده‌اس اما SoT3 هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار داره. افزون بر این، Undead Labs گفت که در آینده اطلاعات و جزئیات بیشتری از این اثر منتشر می‌کنه. مراحل ابتدایی ساخت و توسعه یک بازی به این معنی هست که اون اثر هنوز ساخته نشده و تیم سازنده درحال تصمیم‌گیری برای ویژگی‌ها، دشمنان، مکانیک‌ها و... هست. با تمام این‌ها باید بگیم که این عنوان هنوز با عرضه فاصله زیادی داره...


طرح‌های اولیه Anthem 2.0 به یک فرقه جدید در این بازی اشاره می‌کند

  اخیرا آقای Christian Dailey که در استودیوی Bioware Austin وظیفه کارگردانی بازی‌های ویدیویی رو برعهده داره، کانسپت آرتی از عنوان Anthem 2.0 منتشر کرد که یکی از گروه‌های جدید این بازی رو نمایش می‌ده. این گروه با نام Pirates of the Blood Wind شناخته می‌شه. تصویر مذکور مخفی‌گاه دشمنان جدید بازی رو نمایش می‌ده. آقای Dailey مدتی قبل و به دلایل متفاوت از صحبت درمورد Anthem جدید خودداری می‌کرد اما اکنون جزئیات منتشر شده توسط او باعث افزایش هیجان هواداران این بازی شده. استودیوی BioWare هنگام عرضه نسخه اول Anthem نقدهای منفی زیادی دریافت کرد و وعده داد در نسخه دوم تمام نقاط ضعف بازیش رو جبران کنه. گفته می‌شه این تیم اکنون مشغول ساخت Dragon Age 4 هست بنابراین باید دید که Anthem 2.0 در چه زمانی معرفی و عرضه می‌شه...


بازی Call of Duty 2020 بدون تاخیر در سال جاری عرضه می‌شود

  انتظار برای معرفی دنباله فرانچایز Call of Duty همچنان ادامه داره و این درحالی هست که Activision هیچ جزئیاتی درمورد بازی منتشر نکرده. ما شایعات‌، لیک‌ها و گزارشات زیادی از این بازی مطالعه کردیم اما سوال اصلی هواداران درمورد COD 2020 اینه که آیا بازی در همین سال 2020 عرضه می‌شه؟ تا اینجا جوابی که مناسب باشه دریافت نکردیم و بنابراین باید همچنان منتظر باشیم. اخیرا لیکری با نام Okami13 از طریق  اکانت توییتر خود اعلام کرد که انتشار بازی COD 2020 برای همین سال 2020 برنامه‌ریزی شده. او پیش از این گفت که نمایش بازی به زودی انجام می‌شه و ما می‌تونیم نهایتا شاهد رونمایی‌ش باشیم اما حال با انتشار یک بیانیه تازه این حرف رو اصلاح کرده. با اینکه گیمرها از تمام لیک‌های مربوط به یک بازی استقبال می‌کنند اما این رو هم باید دونست که اعتماد به این اطلاعات نسبتا فیک یک امر عادیه و باید منتظر جزئیات رسمی بمونیم. بنظرتون COD 2020 بزودی معرفی خواهد شد؟ نظرتون رو در بخش کامنت‌های همین پست با ما به اشتراک بذارید...


بازی Halo Infinite احتمالا اولین و آخرین نسخه Halo در نسل نهم خواهد بود

  با توجه به اخبار اخیر، نباید منتظر Sequel‌های متعددی از از Halo طی چند سال آینده باشیم؛ چرا که مایکروسافت تایید کرد پشتیبانی از این بازی تا 10 سال آینده ادامه داره. سرانجام طی مراسم Xbox Games Showcase اولین نمایش از گیم‌پلی بازی Halo Infinite صورت گرفت و شاهد تغییر و تحولات بزرگ در این سری بخصوص در بخش گیم‌پلی بودیم. حالا علاوه بر انقلابی که در گیم‌پلی این بازی صورت گرفته، ظاهرا سیاست‌های Microsoft در قبال این اثر نیز تغییر خواهد کرد. با بازی بزرگی مثل Halo Infinite، استودیو 343 Industries سعی داره خلاء یک Sequel برای سری رو تا سال‌ها کمرنگ نگه داره. درحال حاضر تنها چیزی که نیازه از این بازی ببینیم نمایشی از بخش چند نفره Halo Infinite هست. برای مطالعه جزئیات تکمیلی به لینک اصلی خبر مراجعه کنید.


با اولین جزئیات غیر رسمی از بازی Avowed همراه باشید

Joe Sinister نخستین اطلاعات غیر رسمی از بازی نقش آفرینی جدید استودیو Obsidian تحت نام Avowed رو فاش کرد. نکته جالب ماجرا که باعث می‌شه این اطلاعات حالت واقعی به خودش بگیره، ریپلای تایید Insider معروف کمپانی مایکروسافت و Obsidian یعنی Klobrille زیر این پست هست. به گفته آقای Joe Sinister، بازی Avowed یک عنوان تماما جهان باز خواهد بود. بازی در سرزمین زیبا و مرموز Eora جریان داره. جهان این بازی پویاتر و به مراتب وسیع‌تر از جهانی خواهد بود که در بازی Skyrim شاهدش بودیم. همچنین بازی از سیستم‌های آب و هوای پویا و شخصی‌سازی پرجزئیات بهره‌منده. به گفته این کاربر، عقاید مذهبی درخصوص خدایان باستان در این بازی نقش پررنگی خواهد داشت. با استفاده از تکنولوژی‌های نسل بعد، فیزیک، نورپردازی و عملکرد گرافیکی این عنوان یکی از بهترین‌ها خواهد بود. اگه مشتاقید که اطلاعات بیشتری درخصوص این بازی کسب کنید، با کلیک روی عنوان این بخش از مقاله وارد لینک اصلی خبر بشید.


آیا Injustice 3 درحال ساخت است؟

  آقای Tom Taylor نویسنده کتاب‌های مصور با انتشار تصویری مرموز به احتمال ساخت دنباله سری Injustice اشاره کرد. آقای Taylor از طریق اکانت توییتر خود تصویری منتشر کرد که حرف "I" در اون نقش بسته بود. راستش باید بگیم که تصویر منتشر شده شباهت زیادی به فونت مجموعه Injustice داشته و درواقع می‌تونه ساخت دنباله سری رو تایید کنه. حال دو احتمال وجود داره، نسخه سوم درحال ساخته یا اینکه Tom Taylor مشغول نوشتن یک کمیک از مجموعه Injustice هست. نسخه اول Injustice در سال 2013 انتشار یافت و دنباله بازی هم در سال 2017 به بازار عرضه شد. استودیوی NetherRealm طی این مدت، هر دو سال یک بازی منتشر کرده. این تیم تا اینجا درکنار پشتیبانی بی‌نظیر، محتوای زیادی هم برای دو بازی اخیر خود عرضه کرده. باید صبر کرد و دید این بازی در چه زمانی معرفی می‌شه. برای مشاهده توئیت این شخص به لینک اصلی خبر مراجعه کنید.


سیستم موردنیاز بازی Horizon Zero Dawn اعلام شد | نیاز به 100GB فضای آزاد

  بعد از انتشار بازی Horizon Zero Dawn به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4، استودیوی Guerrilla Games بالاخره تصمیم گرفت انتشار نسخه PC این اثر رو نیز تایید کنه. HZD در روز جمعه 17 مرداد (7 آگوست) عرضه خواهد شد. تیم سازنده در این هنگام از سیستم موردنیاز جهت اجرای بازی روی PC رونمایی کرد. براساس جزئیات قرار گرفته در صفحه Steam این بازی، شما برای تجربه HZD با حداقل مشخصات به یک پردازنده Intel Core i5-2500K 3.3GHz یا AMD FX 6300 3.5GHz، هشت گیگابایت رم و کارت گرافیک Nvidia GTX 780 3GB یا AMD Radeon R9 290 4GB نیاز دارید. اگر می‌خواید بهترین کیفیت رو از بازی دریافت کنید، باید سراغ سیستم پیشنهادی برین که یک پردازنده Intel Core i7-4770K 3.5GHz در این لیست وجود داره. اگه می‌خواید توانایی سیستمتون در پردازش این بازی رو بسنجید، روی عنوان این قسمت از مقاله کلیک کنید.


سازندگان دشواری ساخت نسخه جدید Fable را به ساخت یک بازی Star Wars تشبیه می‌کنند

  رئیس استودیو Xbox، آقای Matt Booty اعلام می‌کنه که نسخه Fable چگونه تاریخ صنعت گیم رو با تغییر دادن یک سری ویژگی‌ها عوض می‌کنه. یکی از غافل‌گیری‌های مراسم Xbox Games Showcase مایکروسافت، معرفی نسخه جدید Fable توسط Playground Games در انتهای مراسم بود. اطلاعات بسیار کمی از این بازی منتشر شده و بنظر می‌رسه هنوز مدت زمان طولانی تا انتشار بازی فاصله داریم. رئیس استودیو Xbox، آقای Matt Booty طی مصاحبه اخیرش از چالش‌های پشت احیاء دوباره سری Fable گفته. او این بازگشت رو به ساخت فیلم جدید Star Wars توسط Disney تشبیه کرده. چیزی که می‌شه از تریلر سینماتیک Fable فهمید اینه که جهان بازی به مراتب بزرگ‌تر از جهان نسخه‌های قبلی خواهد بود. بنظر شما این بازی عنوان موفقی خواهد شد؟


خالق سری Ori به دنبال ساخت یک بازی RPG است

  تیم Moon Studios توسعه‌دهنده مجموعه موفق Ori اعلام کرد که اکنون درحال ساخت یک بازی نقش‌آفرینی هست. این یک IP جدیده که با همکاری شرکت Private Division توسعه پیدا می‌کنه. استودیوی Moon قصد داره تا با این عنوان استانداردهای جدیدی در ژانر محبوب RPG ایجاد کنه. همانطور که گفتیم Moon Studios سازنده دو بازی Ori and the Blind Forest و Ori and the Will of the Wisps هست. نسخه دوم مجموعه یک بازی با کیفیت بود که از کیفیت بصری خوبی بهره می‌برد. باتوجه به سابقه این تیم انتظار می‌ره تا بازی جدید آن‌ها نیز اثری خوب و رو به بالا باشه. باید صبر کرد و دید که RPG تازه استودیوی Moon در چه زمانی معرفی و عرضه می‌شه...


جزئیاتی جدید از بازی RE: Village لو رفت

  ظاهرا بخشی از اخبار بازی Resident Evil: Village لو رفته و ما می‌تونیم چیزهایی که Capcom پیش از این وعده‌شون رو داده بود مطالعه کنیم. اینگزارشات به دموی منتشر نشده بازی برمی‌گرده و از طریق برنامه Resident Evil Ambassador به صورت آنلاین منتشر شده. با این وجود ما پیشنهاد می‌دیم که تا زمان انتشار اخبار رسمی، این جزئیات رو در حد همان شایعه بدونید و چندان جدی نگیرید‌شون. توجه کنید که  این جزئیات در صورتی که واقعی باشن می‌تونند تجربه بازی رو از قبل لو داده و به عبارتی اسپویل کنند پس اگر نمی‌خواید چیزی براتون از پیش مشخص بشه، این خبر رو مطالعه نکنید. پیش‌بینی می‌شه که کپکام در ماه آگوست تریلری برای این عنوان ترسناک و موردانتظار منتشر کنه. از سویی حدس و گمان‌ها به ما می‌گن که این تریلر در کنفرانس جدید Sony نمایش داده می‌شه. اگه می‌خواید از این جزئیات مطلع بشید با کلیک روی عنوان به پست اصلی این خبر مراجعه کنید...

دو هفته گذشته محتواهای نوشتاری متعددی برای شما عزیزان در دسترس قرار دادیم. از اولین قسمت از سری مقالات جنجالی پرونده، تا دو تجزیه و تحلیل خواندنی و فوق‌العاده. اگه تا اینجا منو همراهی کردید بهتون پیشنهاد می‌کنم تا انتهای مقاله نیز من رو تنها نذارید...

  سال 2016 بود که استودیوی Kojima Productions از بازی Death Stranding  رونمایی کرد و وعده داد تا این بازی رو برای دو پلتفرم PlayStation 4 و PC عرضه می‌کنه. مدتی گذشت و تیم توسعه‌دهنده برای توسعه بازی از موتور گرافیکی Decima Engine استفاده کرد. این سرآغازی بود بر اینکه DS به یک بازی انحصاری برای کنسول PS4 تبدیل بشه. با تمام این‌ها خالق این اثر یعنی Hideo Kojima هیچوقت وجود نسخه PC رو تایید یا تکذیب نکرد تا زمانی که با نزدیک شدن به عرضه بازی، ورژن PC اون هم تایید شد و گیمرهای زیادی رو خوشحال کرد. در این مقاله قراره با یکدیگر نگاهی بندازیم به عملکرد گرافیکی این عنوان و اون رو از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم. پس با مصباح بهشتی و ادامه این مطلب همراه باشید.


پرونده | بازی‌های ویدئویی : سرگرمی، اعتیاد یا درس زندگی؟

  بنظرم بالاخره زمانش رسیده بود تا سری مقالات اختصاصی جدیدی رو برای شما آماده کنیم. در سری مقالات "پرونده" سعی می‌کنیم به حواشی روز صنعت گیم (خصوصا حواشی داخلی) و پاسخ به سوالاتی که همیشه ذهن گیمرها رو مشغول خودش کرده بپردازیم. حتما با این سوال روبرو شدید که گاهی برخی از افراد از کلمه "وقت تلف کردن" برای توصیف بازی کردن استفاده می‌کنند. گاهی بازی‌ها رو خشونت آمیز تلقی می‌کنند و نظرات غیر رسمی مبنی بر اثرات مخرب بازی‌های رایانه‌ای رو لیست می‌کنند. اما آیا واقعیت بدین صورته؟ در این مقاله سعی داریم یک‌بار برای همیشه ثابت کنیم که چرا بازی‌ کردن نه تنها ضرری برای کسی نداره، بلکه کسب درآمد ازش کلاه‌برداری حساب نمیشه! در این مقاله سعی داریم با دلایل علمی و نظرات منطقی فواید بازی‌های رایانه‌ای رو شرح بدیم و شرایط مضر بودنش رو مشخص کنیم. با من امیرحسین رنجبر و ادامه این مقاله همراه بشید.


تجزیه و تحلیل عملکرد بازی Destroy All Humans روی PC

  بازی Destroy All Humans! Remake یک ریمیک جدید از سری Destroy All Humans در سبک جهان‌باز و ماجرایی‌ست. این بازی ویدیویی محصول مشترک دو تیم Black Forest Games وPandemic Studios  هست که اخیرا توسط شرکت THQ Nordic برای PC عرضه شد. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به عملکرد فنی این بازی روی PC. پس اگر مایل هستین بدونید که این اثر تا چه اندازه روی پلتفرم محبوب‌مون بهینه‌ست. برای انجام این آزمایش از یک کامپیوتر شخصی با پردازنده Intel Core i9 9900K، مقدار 16 گیگابایت رم در فرکانس 3600Mhz و کارت گرافیک‌های AMD Radeon RX 580، RX Vega 64، Nvidia RTX 2080Ti، GTX 980Ti و GTX 690 استفاده شده. با ادامه این مقاله همراه باشید...

خب دوستان در همین صحنه هفدهمین قسمت از مقالات Gaming Memory هم به اتمام رسید. قدم به قدم داریم به بیستمین قسمت از این سری نزدیک می‌شیم؛ مقالاتی که اولین بار در فروردین 1399 شروع به کار کردن. نظرات و پیشنهادات خودتونو در راستای حمایت از این محتوای اختصاصی در بخش نظرات کامنت کنید. تا قسمت بعدی شما رو به خدای بزرگ می‌سپارم...