ModdingWay.ir
اختصاصی گیمینگ مستر: Gaming Memory | قسمت چهارم

اختصاصی گیمینگ مستر: Gaming Memory | قسمت چهارم

مقالات و آموزش
خوش اومدید به ویژه مقالات اختصاصی Gaming Memory که در حال مطالعه چهارمین قسمت و آخرین قسمت فروردین ماهش هستید.این سری مقالات رو از اول فروردین با هدف‌های زیادی شروع کردیم.بیشتر از همه برای مخاطبین فعالمون که شبانه روز درحال چک کردن سایت ما هستن و می‌خوان بدونند در هفته‌ای که گذروندیم چه مطالبی درون سایت رفت.ما طی مقالات Gaming Memory خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار هفته، تمامی مقالات و آیتم‌های ویدئویی منتشر شده در اختیارتون قرار می‌دیم.اینکار بیشتر به این دلیل صورت می‌گیره که افراد پر مشغله‌ای که سرشون به دلایل مختلفی در طول هفته شلوغ بوده با مراجعه به این مقالات خلاصه مفیدی از هرچیزی که میخوان داشته باشن.پس بریم اپیزود چهارم مقالات اختصاصی Gaming Memory رو با نیم نگاه به مهم‌ترین اخبار هفته شروع کنیم...

نکته : برای مشاهده جزئیات کامل خبر، مقاله یا ویدیو مربوطه، روی عنوان هر بخش کلیک کنید و وارد صفحه اون پست در سایت بشید.


  شاید یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌هایی که ویروس کرونا اونو تحت تاثیر خودش قرار داده همین صنعت بازی‌سازی باشه.از لغو مراسم‌های گیمینگ گرفته تا تاخیر خوردن بازی‌ها و تعطیلی استودیوهای بازی‌سازی.بالاخره بزرگ‌ترین قربانی این ویروس هم هفته قبل مشخص شد و اون‌هم مراسم E3 2020 بود.اول مراسم حضوری و حالا پخش دیجیتالی اون‌هم به طور کامل لغو شد.بدون شک این بدترین خبر ممکن برای تمامی اقشار گیمر جامعست.معرفی بازی‌ها به همین دلیل در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و دیگه شاهد معرفی‌های باشکوه و پشت هم بازی‌ها حتی طی یک استریم نیستیم.با اینکه ESA قول داده بود این مراسم قطعا به صورت دیجیتالی برگزار می‌شه اما شرایط جوری رقم خورد که انجام چنین امری هم غیر ممکنه.فقط باید امیدوار باشیم که این تصمیم تاثیری بر روند معرفی بازی‌های جدید نداشته باشه.نظر شما چیه؟ دیدگاه خودتون رو در مورد لغو E3 2020 با ما به اشتراک بذارید.



  هنوز چند ماهی تا عرضه بازی Cyberpunk 2077 باقی مونده و تیم CD Projekt RED از الان مشغول برنامه‌ریزی برای عرضه بسته‌های ‌الحاقی و پشتیبانی از این عنوان هست.آقای Adam Kiciński طی مصاحبه اخیرش این اطمینان رو به هواداران داد بازی بعد از انتشار بدون بسته الحاقی رها نخواهد شد و حداقل به اندازه بازی The Witcher 3 بسته الحاقی خواهد داشت.این بازی دارای دو DLC داستانی به شدت بزرگ بود تا جایی که یکی از اونا در TGA تونست جایزه بهترین RPG سال رو از آن خودش کنه! پس باید این انتظار رو داشته باشیم که استودیو CD Project فعلا برنامه‌ای برای ساخت یک بازی جدید بعد از انتشار Cyberpunk 2077 نداره.بعد از انتشار بازی طبیعتا پروژه ساخت DLC برای این اثر رو شروع می‌کنند.بعد از تموم حاشیه‌ها و تاخیرها بازی Cyberpunk 2077 قراره در سال 17 سپتامبر 2020 مصادف با 27 شهریور 1399 منتشر بشه.دوستان دیدگاهتون درمورد بازی Cyberpunk 2077 چیه؟ آیا CDPR در رابطه با عرضه DLC برای Cyberpunk 2077 عملکرد رضایت‌بخشی خواهد داشت؟



  در میان بازی‌های انحصاری کمپانی Microsoft همیشه نام سری Fable جریان داشته و شایعات در رابطه با ساخت نسخه جدید این مجموعه مطرح بوده.پیش از این‌ها، حرف از توسعه اپیزود چهارم این سری زده شد و حتی اسم استودیوی Playground Games هم اومد و طرح‌های هنری متفاوتی هم از بازی لو رفت.نهایتا تمام این‌ها تکذیب شد و طرفداران این مجموعه یک بار دیگه ناامید شدن.سری Fable در سبک اکشن استراتژی همیشه از هواداران زیادی برخوردار بوده اما متاسفانه در نسل هشتم شاهد معرفی بازی جدیدی از این سری نبودیم.امکان نداره هواداران این سبک بازی‌ها از جمله Diablo باشید و علاقه‌ای به Fable نشون ندید.البته که این سری بازی‌ها از جمله انحصاری‌های ارزشمند کمپانی Microsoft به شمار میرن.برای خوندن اطلاعات بیشتر در خصوص این شایعه می‌تونید با کلیک روی عنوان خبر به متن کامل اون رجوع کنید.نظر شما در خصوص سری Fable چیه؟ به نظرتون این سری می‌تونه دوباره توسط مایکروسافت احیا بشه؟



 به نظر می‌رسه مراسم BlizzCon 2020 جدیدترین قربانی ویروس کرونا در صنعت گیم باشه.برای جلوگیری از شیوع این ویروس و عدم تجمع توسط مردم تقریبا همه مراسم‌های گیمینگ آنلاین و غیر آنلاین مسیر لغو شدن رو در پیش گرفتن.از GDC و QuakeCon بگیرید تا بزرگترین همایش گیمینگ سال یعنی E3 2020.مراسم BlizzCon سال قبل بازی‌های جذاب زیادی رو معرفی کرد.از Overwatch 2 بگیرید تا نسخه جدید Dibalo تحت نام Diablo IV که همرو مات و مبهوت کرد.احتمالا قرار نبود طی مراسم امسال شاهد معرفی بازی‌های جدیدی باشیم بلکه انتظار می‌رفت شاهد انتشار جزئیات جدید از بازی‌های معرفی شده پارسال باشیم.مثلا بعد از معرفی Diablo IV و Overwatch 2 تقریبا هیچ اطلاعات یا تریلر جدیدی از این بازی‌ها منتشر نشد.با این‌حال شرکت Blizzard تصمیم گرفته تا ماه نوامبر صبر کنه و شرایط شیوع کرونا رو بسنجه.شما چی فکر می‌کنید؟ آیا مراسمی هم می‌مونه که قربانی این ویروس نشه؟ نظراتتون در خصوص احتمالات این امر رو با ما به اشتراک بذارید.


  سری Dead Island از فرانچایزهای زامبی‌کشی محبوبی هست که نسخه‌های چندان زیاد و متعددی ازش منتشر نشده.ساخت Dead Island 2 از چند سال پیش تایید شد و همین خبر خوبی برای هواداران این سری به حساب میومد.حالا این خبر منتشر شده که بازی به صورت میان نسلی منتشر خواهد شد.میان نسلی بودن یک بازی، یعنی اون اثر برای جفت کنسول‌های نسل هشتم و نهم عرضه می‌شه.این بازی تقریبا 7 سال قبل معرفی شد و بعد از ورود به سکوت خبری تا سال‌ها خبری ازش نبود.بازی قطعا تا شروف کنسل شدن هم پیش رفت و سه بار سازنده عوض کرد! چطور میشه انتظار داشت این بازی بعد از انتشار عنوان موفقی از آب در بیاد؟ آخرین سازنده این بازی یعنی Dambuster Studios این اطمینان رو داد که روند ساخت بازی در شرایط ایده آلی قرار داره و این اثر به صورت میان نسلی منتشر می‌شه.در نهایت تنها چیزی که فعلا برای هواداران نسخه اول این بازی باقی مونده ناامیدیه.نظر شما چیه؟ در عین ناامیدی آیا امیدی برای موفقیت این بازی دارید؟ می‌تونید با رفتن به متن خبر اصلی اطلاعات بیشتری از مصاحبه سازندگان Dambuster Studios کسب کنید.



  با وجود انکار کردن‌ها از جانب Konami، شنیده می‌شه که نسخه جدید Silent Hill توسط تیم SIE Japan Studio درحال ساخته و این بازی در اواخر سال 2020 رونمایی خواهد شد.این روزها شایعات زیادی در خصوص انتشار نسخه بعدی Silent Hill منتشر می‌شه و قطعا تعداد زیاد این شایعات بی دلیل نیست.بعد از همه گیر شدن این اخبار، کونامی و کوجیما مشترکا این خبر رو تکذیب کردن و گفتن همچین چیزی وجود نداره و خبری از همکاری دوباره برای ساخت نسخه جدید Silent Hill نیست.دلیل اینکه کوجیما همیشه سندی پشت شایعات نسخه جدید Silent Hill هست انتخاب او به عنوان کارگردان پروژه کنسل شده Silent Hills بود.این بازی که بیشتر با نام P.T شناخته می‌شه قرار بود توسط کوجیما و کونامی ساخته بشه اما چنین اقدامی صورت نگرفت. Insider معروف استودیو Capcom در خصوص انتشار بازی جدید Silent Hill طی سال‌ جاری اطمینان حاصل کرد.شما چی فکر می‌کنید؟ به نظرتون نسخه بعدی Silent Hill معرفی خواهد شد؟ نظراتتون رو در اینجا یا در صفحه اصلی متن خبر به اشتراک بذارید.


  کمپانی Capcom اعلام کرد که عنوان Resident Evil 3 Remake موفق شد از زمان عرضه تا الان 2 میلیون نسخه بفروشه.این بازی فروردین ماه امسال عرضه شد و مطمئنا اونقدر طرفدار داشت که با وجود عملکرد کیفی نه چندان موفقش به یک شکست تجاری برای Capcom تبدیل نشه.سنت بازسازی و Remake کردن بازی‌های کلاسیک ظاهرا به صورت جدی در این استودیو مطرح شده.بعد از Resident Evil 2 Remake که بدون اقرار یکی از بهترین Remake های ساخته شده در نسل هشتم بود؛ ساخت Resident Evil 3 Remake هم خیلی زود شروع شد.اگه دلیل اصلی شروع شدن پروژه ساخت این بازی رو هواداران تلفی نکنیم قطعا اشتباه کردیم.هواداران Resident Evil با تشکیل کمپین‌های متفاوت موافقت خودشون رو برای ساخت ریمیک نسخه سوم اعلام کردن.شاید برای همین بود که Capcom مطمئن بود بازی یک شکست تجاری نمی‌شه و زودتر از وقتی که فکرش رو بکنید بازی رو منتشر کرد.بنظر می‌رسه فروش این بازی طی یک سال آینده کمتر از فروش بازسازی نسخه دوم نباشه.اطلاعات تکمیلی در خصوص آمار و ارقام مالی این بازی رو می‌تونید از متن اصلی خبر مطالعه کنید.نظرات شما در خصوص Resident Evil 3 Remake چیه؟ این بازی رو تجربه کردید یا اصلا دوست دارید تجربه کنید؟


  میکروترنسکشن چیه؟ پیشنهاد می‌کنم از این لینک به مقاله معرفی این کلمه برید و مفصل با معنی و حاشیه‌هاش آشنا بشید.اما اگه می‌خواید خیلی مختصر همینجا براتون ترجمش کنم، چیزی مثل دزدی یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای ازش تعریف می‌شه.از اولین روزی که پا به عرصه گیم گذاشتم تا الان خرید اسکین یا سلاح رو در یک بازی ویدئویی بی معنی میدونستم.نه اینکه از سازنده‌ها بخوام به صورت رایگان و بدون زحمت اونارو در اختیارم قرار بدن؛ بلکه میخواستم گیمرها بر اساس زور بازو و زحمتشون طبقه بندی بشن نه ثروتشون! از همون ابتدا تا به امروز همچین قانونی برای بازی‌ها وجود داشته اما در هیچ نسلی به اندازه نسل هشت حاشیه ساز نبوده.اگه بخوام سران این دزدها رو بهتون معرفی کنم قطعا EA و Ubisoft بالای لیستم جا دارن.خوشبختانه بعد از دو سال، سازمان ESRB تصمیم گرفت با توجه به اهمیت حضور این ویژگی درون یک بازی، برای بازی‌های شامل پرداخت درون برنامه‌ای و غیرش مرزی تعیین کنه.زین پس بازی‌هایی که از سیستم میکروترنسکشن استفاده می‌کنند زیر درجه بندی سنیشون جمله In-Game Purchases Includes Random Items ثبت می‌شه.همین کار باعث می‌شه اگه کسی قصد خرید یک بازی رو داره بدونه که قراره برای لذت کامل بیشتر خرج کنه یا نه...نظر شما درمورد این برچسب جدید چیه؟ به نظرتون ESRB می‌تونه در این عرصه کمکی بکنه؟


  هرچی به عرضه بازی جاه طلبانه و مورد انتظار Cyberpunk 2077 نزدیک می‌شیم اطلاعات بیشتری هم ازش دریافت می‌شه.یکی از این اطلاعات، مشخص شدن درجه بندی سنی این بازی هست.شاید برای ما مهم نباشه اما بدون شک در سطح جهانی، نگاه به درجه سنی پیش از تجربه بازی از اهمیت والایی برخورداره.بازی قطعا شامل صحنه‌های خشونت آمیز و دخانیات خواهد بود و به همین دلیل بدون شک رده بندی +18 سال براش ثب می‌شه.درواقع همیشه بازی‌های CD Project دارای جزئیات بزرگسالانه‌تری نسبت به بازی‌های هم سبکشون بودن.به گفته یکی از کارمندان CD Project Red، نسخه های تکمیلی و اولیه Cyberpunk 2077 برای تعیین درجه بندی سنی به سازمان‌های PEGI و ESRB فرستاده شده.بازی Cyberpunk 2077 دقیقا زمانی که تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه‌ها در حال اتمامه عرضه می‌شه و روی تاریخ 27 شهریور 1399 ثبت شده.این بازی بارها تاخیر خورده و بنظر نمی‌رسه شاهد تاخیر دوباره بازی از سمت شرکت لهستانی CD Project Red باشیم.دوستان نظر شما در خصوص رده‌بندی سنی بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 چیه؟ بنظرتون چه درجه بندی سنی برای بازی انتخاب می‌شه‌؟



  یکی از ارگان‌هایی که ویروس Covid-19 یا همون کرونا بیشترین آسیب رو بهش وارد کرد همین صنعت گیم بود.از بازی‌هایی که یکی یکی انتشارشون با تاخیر مواجه می‌شد و آثاری که به همین منظور اصلا معرفی نشدن بگیرید؛ تا مراسم و همایش‌های گیمینگ که کاملا لغو شدن.پاندمی کرونا تقریبا امید و انتظارات گیمرها به ادامه سال گیمینگ 2020 رو به خاک و خون کشید.خوشبختانه توئیتر رسمی Gamescom طی توئیتی اعلام کرد حضوری یا دیجتالی برگزار شدن مراسم Gamescom 2020 همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داره اما در صورت لغو، حتما همایشی دیجیتالی و آنلاین برای جایگزینی برگزار خواهد شد.نمیدونیم به این قول اعتماد کنیم یا نه، چرا که E‌SA هم بعد از لغو مراسم حضوری E3 2020 قول آنلاین برگزار شدنش رو داد که چنین اتفاقی نیفتاد.این همایش قرار بود طبق سنت همیشگی در آگوست 2020 در شهر کلن آلمان منتشر بشه.نظرتون رو در خصوص این لغو شدن‌ها با ما به اشتراک بذارید و در بخش کامنت‌ها در خصوص آینده این ویروس و تاثیراتی که ممکنه روی صنعت گیم بذاره بحث کنید...

اگه تا اینجا مقاله رو مطالعه کردید باید بهتون خسته نباشید بگم.حالا وقتشه نگاهی به مقالات اختصاصی که طی این هفته در اختیارتون قرار دادیم نگاهی بندازیم.دلایل انتشارشون رو بررسی کنیم و تحلیلی بر خلاصه‌ای از اون‌ها بهتون ارائه بدیم.پس کمربنداتون رو محکم ببندید که Gaming Master طی هفته گذشته مقالات زیادی براتون آماده کرد...


  وبسایت GM بزرگترین هدفش آشنا کردن گیمرها با اصطلاحات و اطلاعات مهم گیمینگه که کمتر در رسانه‌های داخلی و خارجی دیگه پیدا بشه.از مقالات مفهومی و احساسی بگیرید تا مقالات آموزشی همه طی چند سال اخیر بستر مناسبی رو برای یاد گرفتن فراهم کردن.نگارش ساده و روان مقاله‌های سایت می‌تونه دلیل جدی برای شما باشه تا زودتر برای یاد گرفتن اقدام کنید.یکی از سری مقالات کاربردی سایت که تا امروز دو اپیزود ازش منتشر شده، معرفی تاریخچه گرافیک‌های بازی‌های ویدیویی هست.اولین بار کمتر یک سال قبل، مقاله‌ای رو برای معرفی هرچه بیشتر شما با تاریخچه گرافیک Cel-Shade ترتیب دادیم.گرافیکی که بازی‌های محبوب زیادی چون سری Telltale The Walking Dead و Borderlands ازش استفاده می‌کردن؛ پس لازم بود که اطلاعات بیشتری در خصوص این نوع از گرافیک به دست بیارید.این‌بار سری به تاریخچه گرافیک Pixel Art زدیم و با تعریف معنای پیکسل و هنر طراحی گرافیکی اون سعی کردیم معنا و مفهوم اصلی این نوع گرافیک‌هارو براتون شرح بدیم.اینکه چرا با وجود زیستن در قرن 21 اما کماکان بازی‌هایی با گرافیک‌های پیکسلی منتشر می‌شن.برای گرفتن جواب این سوالاتون می‌تونید با کلیک روی عنوان این مقاله به متن کامل رجوع کنید و کامل‌ترین مقاله در خصوص معرفی این نوع گرافیک رو مطالعه کنید.قطعا قسمت‌های جدید با موضوعاتی جدیدتر براتون در نظر گرفتیم که در ادامه سال 1399 براتون منتشرشون می‌کنیم.



  سری مقالات اسطوره‌های ماندگار از قدیمی‌ترین مقالات اپیزودیک سایت به شمار می‌رن که تا به امروز توسط نویسنده‌های مختلفی برای شما آماده شدن.همونطور که در Gaming Memory های قبلی گفتیم، هدف از انتشار این مقالات معرفی شدن با افراد مهمیه که بدون شک روی آینده صنعت گیم تاثیرگذار بودن.با کمک و حمایت شما تونستیم تا به امروز بیش از 10 اپیزود و بیوگرافی از سازندگان مطرح صنعت گیم براتون آماده کنیم.در جدیدترین قسمت این مقالات سری به بیوگرافی و فعالیت‌های گیمینگ بازی‌ساز معروف، تاد هاوارد زدیم و زندگی کاری او رو زیر ذره‌بین قرار دادیم.سازنده بازی‌های زیادی در سری Fallout و The Elder Scrolls.کارگردانی که دوبار تونست جایزه بازی‌ سال رو برای ساخته‌هاش به دست بیاره.اگه می‌خواید با این بازی‌ساز بزرگ و یکی از پدران سبک RPG در صنعت گیم آشنا بشید باید حتما این مقاله رو مطالعه کنید.



  مجموعه مقالاتی که فرودین امسال براتون به صورتی ویژه آماده کردیم و سعی داریم شمارو با تمامی سبک‌ها و زیر سبک‌های موجود در صنعت گیم آشنا کنیم.در قسمت‌های قبلی نگاهی به ژانرهای Metroidvania و Walking Simulator انداختیم و حالا نوبت به سبکی بود که میازاکی با سری سولزش وارد این صنعت کرد.سبک Souls Like که از اسمش مشخصه چه بازی‌هایی به وجود آوردنش.استودیو From Software با انتشار بازی‌های Demon's Souls و Dark Souls سبکی جدید، شیرین و در عین دردآوری رو خلق کرد.سبکی که تا امروز بازی‌های زیادی با الگو برداری ازش ساخته شدن.بازی‌هایی از جمله Nioh و Ashen.شاید نباید حالا بهتون بگم اما در اپیزود بعدی این مقالات نگاهی به سبک Rouge Like می‌ندازیم.بدون شک هر هفته حداقل یک اپیزود از این سری مقالات برای شما گیمرهای عزیز در نظر گرفتیم.پس مطمئن شید که با مطالعه اون‌ها سبد اطلاعات گیمینگتون رو پربارتر از گذشته می‌کنید.

اما ما انتشار آیتم ویدئویی اختصاصی Media Show رو طی هفته گذشته برای شما فراموش نکردیم. Media Show طی هفته‌ای که گذشت معرفی جدیدی برای شما آماده کرد.پس بهتره در ادامه مقاله نگاهی بهش بندازیم. 

  بازی Multiplayer یا چند نفره Bleeding Edge در E3 2019 معرفی شد و با شنیدن نام سازندش قطعا متعجب شدیم.استودیو Ninja Theory سازنده بازی تماما داستانی Hellblade: Senua's Sacrifice وظیفه ساخت این بازی رو بر عهده داشت! تصور ساخت یک بازی آنلاین اونم در سبک بازی‌هایی چون Overwatch از طرف شرکتی که Hellblade رو ساخته بود سخت بود.بعد از معرفی Hellblade 2 در TGA امسال متوجه شدیم که قطعا تیم اصلی سازندگان Ninja Theory وظیفه ساخت این بازی رو برعهده نداشتن.طبق پیش بینی‌ها بازی نتونست خیلی موفق بشه و متا قابل توجه‌ای کسب کنه.در قسمت پنجم Media Show نگاهی مختصر به نقاط قوت و ضعف این بازی انداختیم که بیشتر با این بازی آشنا بشید.قبل از تموم کردن این مقاله مطمئن بشید که این آیتم ویدیویی رو از دست نمی‌دید.

و اینم از این! اپیزود چهارم Gaming Memory هم به اتمام رسید.امیدوارم اگه مطلب یا مقاله‌ای رو طی هفته قبل از دست دادید در این مقاله پیدا کرده باشید.همونطور که قولش رو دادیم احتمالا بعد از چند اپیزود همراه مقاله آیتم ویدیویی اختصاصی هم منتشر می‌شه.امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و تا قسمت بعدی Gaming Memory شمارو به خدای بزرگ می‌سپارم.