ModdingWay.ir
استودیوی Arkane درمورد حلقه‌های زمانی و تاثیر آن بر گیم‌پلی Deathloop صحبت کرد

استودیوی Arkane درمورد حلقه‌های زمانی و تاثیر آن بر گیم‌پلی Deathloop صحبت کرد

دنیای گیم
Deathloop از هیجان‌انگیزترین IPهایی هست که در این مدت شاهدش بودیم و البته هنوز منتظر عرضه‌اش هستیم. بازی مذکور بعد از مدت‌ها در رویداد PS5 Future of Gaming حضور پیدا کرد و با یک تریلر خوب تونست نظر هوادارانش رو جلب کنه. این عنوان توسط استودیوی Arkane توسعه پیدا می‌کنه که سابقه کار روی مجموعه موفق Dishonored رو داره. داستان Deathloop به دو شخصیت Colt و Julianna می‌پردازه که در جزیره‌ Black Reef گیر افتاده و به دنبال کشتن یکدیگر هستند. این دو در یک حلقه زمانی گرفتار شدن و Colt رفته رفته متوجه این مسئله می‌شه و به دنبال راه چاره‌ای برای متوقف کردن این چرخه هست. این درحالیه که Julianna مقابل او می‌ایسته و سد راهش می‌شه. از اونجا شاهد یک لوپ زمانی هستیم، سوال اینجاست که چنین مکانیکی چطور گیم‌پلی رو تحت تاثیر قرار می‌ده؟ کارگردان بازی یعنی آقای Dinga Bakaba طی یک صحبت کوتاه به این مورد پرداخته و راجع بهش حرف زد. به گفته Bakaba: "شما به دنبال اتفاقاتی هستین که برای این جزیره رخ داده. در رابطه با هویت خود سوالاتی دارید و در این حین سعی می‌کنید از جزیره فرار کنید. تصور کنید یک سرنخ رو در بازی پیدا کرده و می‌میرید. در چنین شرایطی روند پیشرفت شما حفظ می‌شه و ممکنه تنها سلاحی که داشتین رو از دست بدید اما در داستان پیشرفت کردید. حالا Colt چیزهایی می‌دونه و به کمک بازیکن می‌تونه به شکل متفاوتی سراغ هدفش بره".


"شما بازی رو صرفا در یک روز مشخص انجام می‌دین اما راه‌هایی که قبلا پیش گرفتین رو انتخاب نمی‌کنید. شما در مکانی یکسان حضور نداشته و اهدافی که داشتین رو دوباره انجام نمی‌دید. این یک خبر خوب برای گیمرهایی هست که فکر می‌کنند این لوپ زمانی ممکنه باعث تکراری شدن بازی بشه". باید بگیم که تیم آرکین خواهان تغییر این رویه هست و می‌خواد بینش تازه‌ای از این سبک رو در یک شوتر اول‌شخص ارائه بده. بازی‌های آرکین رو به خاطر استایل ناب‌شون می‌شناسیم. برای مثال در Dishonored شاهد دنیای استیم‌پانکی و تاریک هستیم که از طراحی خیلی خوبی بهره‌منده. این ویژگی در نسخه دوم به بهترین شکل خودش رو نشون می‌ده و بهمون می‌فهمونه که طراحی درست مراحل چطور می‌تونه تجربه بازی رو چندین برابر بهتر کنه. در Deathloop هم چنین سبکی پیش گرفته شده. Black Reef از نظر ظاهر به دهه 60 میلادی شباهت داره. تیم توسعه‌دهنده برای شکل‌دهی به استایل این بازی از طرح‌های هنری Saul Bass الهام گرفته. آقای Bass رو بیشتر به خاطر تصاویر زیبایی که شکل داده می‌شناسیم. او پوستر فیلم Vertigo اثر Alfred Hitchcock رو هم طراحی کرده. Deathloop در اواخر سال جاری برای کنسول PlayStation 5 و PC عرضه می‌شه.
نویسنده: Mesbah Beheshti
1399-4-28 ( 19 روز پیش )

خبر های مرتبط با Deathloop

ویدیو های مرتبط با Deathloop