بازی Microsoft Flight Simulator همان Crysis در نسل کنونی است!

بازی Microsoft Flight Simulator همان Crysis در نسل کنونی است!

دنیای گیم
کمپانی Microsoft بالاخره شبیه‌ساز بزرگ و مهمش یعنی Microsoft Flight Simulator رو برای PC منتشر کرد. از همان ابتدا مشخص بود که این عنوان بلندپروازانه می‌تونه خیلی از سیستم‌های کامپیوتری رو به چالش بکشه و راستش همین اتفاق افتاد. هم‌اکنون هیچ پردازشگری در بازار وجود نداره که بتونه این بازی رو با فریم ریت 60 و تنظیمات High یا Ultra پردازش کنه. MSF به یکی از وابسته‌ترین بازی‌ها به CPU در PC شناخته می‌شه و به شدت نیاز داره تا با انتشار نسل بعدی پردازنده‌ها بهینه‌ بشه. این یک تست مختصر و مفید از این بازی هست و ما به عملکرد گرافیکی اون نگاهی می‌ندازیم. برای انجام این آزمایش از یک PC با پردازنده Intel Core i9 9900K، شانزده گیگابایت رم و کارت گرافیک RTX 2080Ti استفاده شده. در این تست از ویژگی Photogrammetry Texture Streaming استفاده نشده چرا که اگر فعال باشه مشکلاتی در تنظیمات Ultra ایجاد می‌کنه. در تنظیمات High مشکلی وجود نداره اما درکل به خاطر محدود کردن سرعت اینترنت از این گزینه استفاده نشده. 
MFS برنامه‌ بنچمارک داخلی نداره و برای این تحلیل گرافیکی از برنامه‌ای جداگانه استفاده شده. هواپیمای ما از شهر نیویورک پرواز رو شروع کرده و بر فراز این شهر ادامه داده. به صورت نظری این تست علاوه بر پردازنده GPUی ما رو نیز تحت تاثیر قرار می‌ده. توجه داشته باشین که این یکی از درگیرکننده‌ترین سناریوهای بازی به شمار می‌ره. با این حال در صورت پرواز در مناطقی که چندان شناخته‌شده نیستن شما می‌تونید عملکرد بهتری از بازی دریافت کنید.


همانطور که مشاهده می‌کنید بازی روی تمام هشت هسته پردازنده مقیاس‌بندی شده اما تنها به یک هسته فشار میاره. این بدون استفاده از تکنولوژی Hyper Threading صورت گرفته و خب متاسفانه باید گفت که حتی با استفاده از این ویژگی هیچ بهبودی در عملکرد بازی احساس نمی‌شه. تنها راهی که می‌تونه بهتون در این زمینه کمک کنه، اورکلاک کردن CPU به 5.0 گیگاهرتز هست. شبیه‌ساز MFS با استفاده از Core i9 9900K در اکثر لحظات بین 30 الی 50 فریم اجرا شد. در ادامه می‌تونید یک اسکرین‌شات از بازی ببینید که به صورت 1440p/High گرفته شده. پردازنده ما در طول بازی محدود بود و تنها موفق شد تا 39 فریم ارائه بده. این در حالیه که از توان کارت گرافیک و رم آنچنان که باید، استفاده نشد. همچنین باید ذکر کرد که این تست از یک هارد Samsung SSD 970 Pro NVMe هم بهره می‌بره.


یک بار دیگه هم باید ذکر کرد که گزینه Photogrammetry Texture Streaming فعال نبود و علت محو بودن بافت‌های بازی نیز همینه. با استفاده از این گزینه کیفیت بصری بازی به مراتب بهتر به نظر می‌رسه. به این نکته توجه کنید که بازی در تنظیمات Ultra با کامپیوترهایی که 16 گیگابایت رم دارن کاملا مشکل داره. درنتیجه بهتون پیشنهاد میدیم که با 32 گیگابایت رم به سراغ این بازی برید. نکته عجیب ماجرا اینجاست که بازی از رابط گرافیکی DX11 به جای DX12 استفاده می‌کنه. ما نمی‌دونیم چرا این اتفاق صورت گرفته اما خب ممکن بود با استفاده از DX12 عملکرد بازی بهبود پیدا کنه. به زودی یک تجزیه و تحلیل کامل از این بازی انجام خواهیم داد پس منتظر باشید!