ModdingWay.ir
تجزیه و تحلیل عملکرد بازی Resident Evil 3 Remake بر روی PC

تجزیه و تحلیل عملکرد بازی Resident Evil 3 Remake بر روی PC

مقالات و آموزش
بازی Resident Evil 3 Remake آخرین نسخه از مجموعه Resident Evil هست که توسط کمپانی Capcom ساخته و در آوریل 2020 از طریق استیم برای پلتفرم PC عرضه شد.این بازسازی با آخرین نسخه موتور گرافیکی RE Engine که واقعاً یکی از انجین‌های قوی و بهینه صنعت بازی به حساب میاد، ساخته شد و بر روی کامپیوتر شخصی از هر دو رابط‌ گرافیکی DX11 و DX12 پشتیبانی می‌کرد.و امروز در این مقاله قصد داریم با همدیگه نگاهی به عملکرد نسخه PC بازی داشته باشیم تا ببینیم RE3 Remake بر روی پلتفرم محبوبمون تا چه اندازه بهینه‌ هست.

برای تجزیه و تحلیل عملکرد بازی Resident Evil 3 Remake، از پردازنده Intel Core i9 9900K، شانزده گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 در فرکانس 3600Mhz، کارت‌ گرافیک‌های RX580 ، RX Vega 64 ، RTX 2080Ti ، GTX690 و GTX980Ti، سیستم عامل Windows 10 (نسخه 64بیت) و درایورهای GeForce driver 445.75 و Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 20.4.1 drivers استفاده شده.شایان ذکر هست که nVIDIA هنوز برای این بازی پروفایل SLI لحاظ نکرده، به این معنی که GTX690 مشابه کارت گرافیک GTX680 عمل خواهد کرد.



RE3 Remake از گزینه‌های زیادی در بخش تنظیمات گرافیکی بهره می‌بره، در واقع PCگیمرها می‌تونن گزینه‌های مثل Anti-Aliasing، بافت‌ها، فیلترینگ بافت‌ها، Mesh، سایه‌ها، ذرات (Particles)، انسداد محیطی و نورپردازی حجمی رو تغییر بدن.همچنین‌ تنظیماتی نظیر بازتاب‌های فضای نمایشگر، پراکندگی‌ها، افکت‌ Lens Flare و Bloom به همراه عمق میدان قابل تغییر هستند.خوشبختانه، کپکام به پی‌سی گیمرها اجازه داده تا گزینه Chromatic Aberration رو فعال یا غیرفعال کنن، این قابلیت که با نام اعوجاج رنگی یا کج‌نمایی رنگی هم شناخته می‌شه باعث ایجاد شکست در رنگ شده و به نوعی یک تجربه سینماتیک رو به شما ارائه می‌کنه.با این حال، این قابلیت می‌تونه توسط بازیکن خاموش یا روشن بشه.افزون بر این، بازی از فناوری اختصاصی AMD یعنی FidelityFX پشتیبانی می‌کنه.



برای اینکه عملکرد بازی در رشته‌های پردازنده چندگانه (Multiple CPU Threads) کاملا مشخص بشه، پردازنده‌های دو هسته‌ای، چهار هسته‌ای و شش هسته‌ای برای شبیه‌سازی استفاده شده.گفتیم بازی RE3 Remake از دو رابط گرافیکی DX11 و DX12 بهره می‌بره، چیز جالبی که می‌تونیم بهش اشاره کنیم اینه که استفاده از این رابط‌های گرافیکی شدیداً به تعداد رشته‌های پردازنده‌تون بستگی داره.درصورت استفاده از پردازنده‌هایی با 6 هسته/رشته و بیشتر، بازی به خوبی روی DX12 اجرا می‌شه، این درحالیه که با تعداد رشته‌های کمتر بازی با رابط DX11 سریع‌تر عمل می‌کنه.برای مثال، هنگام شبیه‌سازی با پردازنده‌ دو هسته‌ای (و با استفاده از Hyper Threading) مشکلاتی در استفاده از DX12 دیده شده.موقع استفاده از DX11 اکثر مشکلات گرافیکی از بین رفته و بازی بهتر اجرا شده.در صورتی که پردازنده شما از فناوری Hyper Threading پشتیبانی می‌کنه، حتماً فعالش کنید.


دو پردازنده Intel i7 4930K و Intel i9 9900K به خوبی بازی رو در حالت DX12 اجرا می‌کنن، فراموش نکنیم که Intel i7 4930K دوازده رشته داره، حتی با کیفیت 1080p هم تفاوتی بین این دو پردازنده دیده نمی‌شه. 



در یک PC رده‌بالا یا High-End، استفاده از DX11 باعث کاهش و افت عملکرد بازی می‌شه.در ادامه شما می‌تونید چند تصویر مقایسه‌ای رو ببینید (تصاویر مربوط به DX11 در سمت راست و DX12 در سمت چپ). همانطور که قابل مشاهده‌ست، کارت گرافیک RTX 2080Ti هنگام استفاده از DX11 کم‌مصرف ظاهر می‌شه. 



قابل ذکره که در تصویر زیر از یک بنچمارک متفاوت برای سنجش عملکرد بازی استفاده شده چرا که بازی خودش یک برنامه بنچمارک نداره.این تصویر در یکی از لحظات دشوار بازی (از نظر پردازش) که Jill و Brad Vickers مشغول فرار از دست کلی زامبی هستن تهیه شده، این بنچمارک رو به عنوان تجزیه و تحلیل بدترین حالت در نظر بگیرین.



در این تست، کارت گرافیک AMD Radeon RX 580 اون طور که انتظار می‌رفت نتونست تجربه 60fps ثابت رو در وضوح تصویر 1080p و حداکثر تنظیمات گرافیکی ارائه بده.به عبارت دیگه، این کارت گرافیک بخصوص حداقل 50 فریم و به صورت میانگین 53 فریم رو ارائه کرده. 



در نسبت تصویری 2560x1440 و نهایت تنظیمات، تنها کارت گرافیکی که تونست یک تجربه خوب با نرخ 60 فریم رو ارائه بده، RTX 2080Ti بود.کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega 64 نزدیک‌ترین تجربه رو به RTX 2080Ti داشت.با این حال، با این کارت گرافیک نرخ فریم گاهی اوقات به عدد 55 می‌رسه.در وضوح تصویر 4K هیچکدام از کارت‌های گرافیکی ذکر شده نتونستن نرخ 60 فریم رو ثبت کنن، RTX 2080Ti این توانایی رو داره تا در نسبت تصویری 3328x1872 روان اجرا بشه.



گرافیک بازی عالیه، RE3 Remake خیلی خوب به نظر می‌رسه و طبیعتاً گرافیک موردنیازش رو توجیه می‌کنه.در حقیقت، بخش گرافیکی بازی شباهت‌هایی به نسخه دوم داره.با این حال، و با وجود این شباهت‌ها بازی RE3 Remake از بازسازی قبلی بهتر ظاهر شده.طراحی کاراکتر از بیشترین جزئیات بهره می‌بره و لحظات انفجار بازی هم به شدت بزرگ و زیبا هستن.نورپردازی حجمی خیلی زیباست و اکثر بافت‌ها هم با بالاترین کیفیت طراحی شدن.متأسفانه اصلی‌ترین مشکل بازی در قسمت گرافیک برمی‌گرده به بازتاب‌های پیکسلی و نویزدار که متاسفانه کپکام اون‌ها رو از نسخه دوم تا اینجا بهبود نبخشیده.

در کل، به لطف رابط‌های گرافیکی DX11 و DX12، عنوان RE3 Remake به خوبی روی پلتفرم PC اجرا می‌شه.افرادی که از پردازنده‌هایی با کمتر از 6 رشته پردازشی استفاده می‌کنن مجبورن از رابط DX11 استفاده کنند.از طرفی، اگر پردازنده‌ شما بیش از 6 رشته داره، می‌تونین از رابط DX12 بهره ببرید.اگر عملکرد بازی براتون مشکل داشت، مطمئن بشید که گزینه نورپردازی حجمی رو پایین بیارین چرا که یکی از حجیم‌ترین تنظیمات بازی به شمار می‌ره.نهایتاً این رو هم بگیم که اگر کارت گرافیکتون AMD Radeon RX580 هست جای نگرانی نیست چرا که می‌تونید بازی رو با حداکثر تنظیمات گرافیکی در رزولوشن 1080p و نزدیک به 60 فریم بر ثانیه اجرا کنید.





نویسنده: Mesbah Beheshti
1399-1-19 ( 3 ماه پیش )

خبر های مرتبط با Resident Evil

مقاله های مرتبط با Resident Evil

دانلود های مرتبط با Resident Evil

ویدیو های مرتبط با Resident Evil

موسیقی های مرتبط با Resident Evil

والپیپر های مرتبط با Resident Evil