مجله OXM جزئیات تازه‌ای از RE3 Remake منتشر کرد

مجله OXM جزئیات تازه‌ای از RE3 Remake منتشر کرد

دنیای گیم
مجله Official Xbox Magazine یا به اختصار OXM، با انتشار اطلاعات تازه‌ از بازی Resident Evil 3 Remake، جزئیاتی رو با هواداران این اثر به اشتراک گذاشت که بدون‌شک مطالعه‌شون برای طرفداران این بازی جذابه. توجه داشته باشین که این اطلاعات می‌تونه تجربه بازی رو براتون از پیش تعیین کنه، اگر دوست دارید که محتوای بازی براتون اسپویل نشه بهتره که این پست خبری رو مطالعه نکنید. بنا به گفته‌های مجله OXM، کمپانی Capcom از کاراکتر Mr. X در RE2 Remake به این دلیل استفاده کرد تا بازخورد مردم رو نسبت به اون ببینه و به این ترتیب کاراکتر Nemsis رو در بازی شکل بده و یک شخصیت ترسناک‌تر از Mr. X بسازه. کپکام به خوبی روی هوش مصنوعی کار کرده، مثلا هیولاها در این اثر با استفاده از محیط و موقعیت شما بهتون واکنش نشون می‌دن، اون‌ها حتی گاهی اوقات به صورت گروهی حمله می‌کنند.


آیتم‌های محیطی متفاوتی در بازی طراحی شدن و استفاده ازشون به شما برمی‌گرده، مثلا در محیط‌های بازی شاهد بشکه‌های سوخت هستیم که می‌تونن منفجر بشن، شما می‌تونن از این بشکه‌ها علیه دشمناتون استفاده کنید و اون‌ها رو از بین ببرین، یا که می‌تونین از این بشکه برای ادامه کار و در برابر هیولایی مثل نمسیس استفاده کنید. پس از یک اتفاق که در داستان بازی رخ می‌ده، شخصیت نمسیس هرجایی که شما رو ببینه به سمتتون آیتم‌هایی پرت می‌کنه که می‌تونه بهتون آسیب وارد کنه، با اینحال این آیتم‌ها می‌تونن محتوای قابل‌استفاده داشته باشن و درطول پیشبرد مراحل به کارتون بیان.
مکانیک Dodge که یک قابلیت پرکاربرد و جدید در این عنوان هست، می‌تونه بیشتر از یک جاخالی دادن به دادتون برسه، برای مثال Jill می‌تونه با انجام یک جاخالی بی‌نقص در برابر گونه خاصی از دشمن‌ها، حرکات کاربردی روشون اجرا کنه. مثلا درصورتی که در مقابل نمسیس از Dodge استفاده کرده و موفق باشین، یک انیمیشن خاص در اون لحظه وجود داره که می‌تونه حتی باعث صدمه زدن به نمسیس بشه. بعضی مکان‌ها وجود دارن که به گفته سازنده چیزی برای تهدید کردن شما وجود نداره و شما می‌تونید به اکتشاف و یافتن آیتم بپردازید. هوش مصنوعی نمسیس به شکلی طراحی شده که او در هر زمان و مکانی و به صورت بی‌رحمانه دنبالتون باشه، با اینحال اگه او نتونه شما رو پیدا کنه، هوش مصنوعیش به صورت داینامیک مسیرش رو تغییر می‌ده و در این حالت شما می‌تونین کمی لحظه آزاد داشته باشید.
کپکام به گونه‌ای هوش مصنوعی بازی رو توسعه داده که تمام مکانیک‌های محیطی با یکدیگر کار کنند، برای مثال درطول بازی اگر با یک زامبی روبرو بشین اخلاق و رفتارشون متفاوت از موقعی هست که به صورت گروهی شما رو می‌بینند. Grave Diggerها نیز در بازی حضور دارن، این کرم‌ها از زیر زمین به شما حمله می‌کنن و شما می‌تونین بهشون شلیک کنید یا نارنجکی رو در گلوشون قرار بدین. حضور عنکبوت‌ها هم در بازی تایید شده و اون‌ها در محیط‌های بازی چه دور و چه نزدیک به شما حضور دارن، این گونه از دشمن‌ها از کرم‌های Drain Deimos جدا هستند. کپکام تایید کرد که Hunter Betaها نیز مثل سایر دشمن‌ها در بازی به شکل فراوانی حضور دارن!


Raccoon City از چیزی که قبلا در این سری دیدیم، بسیار بزرگ‌تر هست، بازی جهان‌باز نیست اما تعدادی کوچه، فروشگاه و ساختمان برای اکتشاف در بازی وجود داره. شخصیت جیل می‌تونه در بازی راه‌های میان‌بر پیدا کنه، او می‌تونه از یک خیابان که متصل به راهش هم هست رد بشه، این قابلیت مثل Fast Travel عمل می‌کنه و شما رو به سرعت به مقصدتون می‌رسونه، با اینحال شما باید این مسیرها رو پیدا کنید. برعکس RE2 Remake در این عنوان هزاران دلیل برای مشغول شدن گیمر وجود داره و سازنده این اجازه رو به شما داده تا مراحلی که پشت سر گذاشتین رو دوباره پیش ببرین. گاهی اوقات در یک قسمت شهر ممکنه شما اسلحه‌ای رو ببینید که در یک محفظه نگهداری می‌شه و این محفظه نیازمند رمز برای باز شدن هست، شما در مرحله بعد این رمز رو پیدا می‌کنین ولی باید به اون قسمت شهر رفته و اسلحه رو به دست بیارین، آیا حاضرین ریسک کنین و دشمن‌هایی که در بازی باقی گذاشتین رو بکشین؟ از همه بدتر ممکنه نمسیس دوباره پیداش بشه و برای شما شب و روزی باقی نمونه.
شخصیت Carlos بااینکه از خودش یک کمپین جداگانه نداره اما یکی از کاراکتر قابل بازی به شمار می‌ره و در پیشبرد مراحل با او انتخاب‌های شما می‌تونه عواقبی هم داشته باشه. کارلوس ممکنه در خیابان‌های راکون‌سیتی هم دیده بشه چرا که دنبال افرادی هست که از این فاجعه جون سالم به در بردن، سازنده به خوبی روی شخصیت کارلوس کار کرده و او بسیار سرسخت و در عین حال موردپسند هواداران خواهد بود. به گفته کپکام اگر بخواین راهتون رو از طریق شبکه‌های فاضلاب هموار کنین و وارد آب‌های آلوده و لجن‌زارها بشین، این کثیفی‌ها برای مدت کوتاهی روی لباس جیل مونده و خودنمایی می‌کنند.


جلوه‌های صوتی در بازی از اهمیت زیادی برخوردارن و سازنده به شدت این ویژگی رو توسعه داده. گفته شده که درکنار دشمن‌هایی که تا الان معرفی شدن، هیولاهای مرموز زیادی در RE3 Remake وجود دارن که گیمرها خودشون باید باهاشون روبرو بشن. باتوجه به اینکه در بازی فقط یک کمپین داستانی داریم، اما کپکام به خوبی روی سناریوی بازی کار کرده و از سویی محتوای هیجان‌انگیزی رو در بازی جا داده، داستان روی کاراکتر جیل متمرکزه اما سعی شده تا در این بین از نمسیس هم صحبت بشه، چه به عنوان یک هیولا و چه به عنوان یک دشمن خونین. هسته اصلی داستان مبارزه بین جیل و نمسیس رو نشون می‌ده اما در پس‌زمینه به شرکت Umbrella هم پرداخته می‌شه و فراتر از چیزی که در نسخه اصلی دیدیم بهمون نمایش داده خواهد شد. گیمرها ممکنه آیتم‌ها و حتی مکان‌هایی شبیه به RE2 Remake رو در بازی ببینن، این به این دلیله که وقایع داستانی RE3 Remake یک روز قبل و یک روز بعد از RE2 Remake روایت می‌شه و شما ممکنه چیزهای مشابه زیادی رو درطول بازی ببینین. سازنده امیدواره تا طرفداران از این راکون‌سیتی خوششون بیاد چرا که به شکلی نمادین توسعه‌اش دادن و دوست‌داران تا نظر هواداران رو هم بدونن.


نویسنده‌های مجله OXM تا اینجا 2 الی 3 ساعت از بازی رو تجربه کردن و گفتن که با یک بازی خارق‌العاده و کلاسیک از سری RE طرف هستیم. Resident Evil 3 Remake در روز جمعه، 15 فروردین 1399 (3 آپریل) منتشر می‌شه. در پایان این خبر ازتون می‌خوایم که نظرتون رو درمورد این جزئیات و اخبار تازه مربوط به Resident Evil 3 Remake با ما و کاربران سایت GM به اشتراک بذارید.
نویسنده: Mesbah Beheshti
1398-12-18 ( 6 ماه پیش )

خبر های مرتبط با Resident Evil

مقاله های مرتبط با Resident Evil

دانلود های مرتبط با Resident Evil

ویدیو های مرتبط با Resident Evil

موسیقی های مرتبط با Resident Evil

والپیپر های مرتبط با Resident Evil