کارگردان سری Doom معتقد است تمامی آثار شوتر اول شخص از Half-Life 2 الگو گرفته‌‌اند

کارگردان سری Doom معتقد است تمامی آثار شوتر اول شخص از Half-Life 2 الگو گرفته‌‌اند

دنیای گیم
سری Half-Life همیشه به انقلابی بودن معروف بوده.تمامی نسخه‌هایی که از این سری منتشر می‌شد یک ویژگی بزرگ و جدید به صنعت گیم اضافه می‌کرد.شاید Half-Life 2 انقلابی‌ترین شوتر اول شخصی باشه که تا امروز منتشر شده.یکی از اساطیر بازی‌سازی، یعنی جان رومرو (John Romero)، کارگردان Doom معتقده هر شوتر اول شخصی که بعد از Half-Life 2 منتشر شده حداقل در چند بخش از این اثر الگو برداری کرده.
" این بازی ظرفیت صنعت گیم رو افزایش داد. کلیدهای بازی‌سازی هم‌چون داستان قوی، گیم‌پلی متنوع، پویا بودن جهان پیرامون و فیزیک واقع گرایانه رو به همه نشون داد."
او اولین سازنده‌ای نیست که از سری Half-Life به عنوان بزرگ‌ترین فرانچایز شوتر اول شخص یاد کرده.پیش‌تر Jonathan Chey، سازنده System Shock 2 هم این عناوین رو تحسین کرده بود ‌:
" با وجود اینکه System Shock 2 خودش ژانری جدید در شوتر‌های اول شخص خلق کرد، بازی Half-Life بود که به ما نشون داد اون ایده‌هارو چجوری در مکانیک‌‌های گیم‌پلی پیاده سازی کنیم. "
بدون شک تمامی سازندگان این واقعیت رو قبول دارن که سبکی که الان در شوترهای اول شخص می‌بینیم رو مدیون سری Half-Life هستن.نظر شما چیه؟ آیا سری Half-Life رو تجربه کردید؟ نطراتتون رو راجب این سری برای ما بنویسید...