کارگردان Alan Wake از چالش‌های ساخت این بازی می‌گوید

کارگردان Alan Wake از چالش‌های ساخت این بازی می‌گوید

دنیای گیم
بازی Alan Wake، یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های قرن ده ساله شد.به همین منظور استودیو Remedy به همراه تیم سازنده این بازی ویژه برنامه‌ای رو تدارک دیدن که در اون از محتواهای جدید خودشون و پشت پرده‌های پروژه ساخت Alan Wake رو بازگو می‌کنند.اخیرا کارگردان این بازی یعنی آقای Sam Lake از چالش‌های ساخت این بازی و دلایل جهان باز نشدن این اثر صحبت کرد.یک سال بعد از عرضه بازی Max Payne 2، استودیو Remedy همواره به فکر این بود که بازی بعدیشون چه شکلی باشه.بعد از گمانه زنی‌های فراوان، شرکت Remedy از بازی Open-World Sandbox احتمالی خودش تحت نام Alan Wake رونمایی کرد.تیم سازنده معتقد بود این بازی نباید مثل سری Max Payne به صورت خطی ساخته بشه.هرچند ایده جهان باز شدن بازی هیچوقت اونطور که انتظار می‌رفت به ثمر ننشست.بعد از معرفی بازی در E3 2005، تیم سازنده در تلاش بود که چگونه ایده‌های خودش رو روی کاغذ پیاده کنه.با این حال هرچی میگذشت، Remedy از اون ایده‌ای که در سر داشت دورتر و دورتر می‌شد.شاید براتون جالب باشه که بدونید بعد از اولین دمو بازی، استودیو سازنده تمامی طراحی‌های گیم‌پلی بازی رو از نو طراحی کرد.



سال‌ها از معرفی این بازی می‌گذشت و خبری از جزئیات و اطلاعات جدید از بازی نبود؛ گویا که بازی کنسل شده بود.در همون برهه‌ زمانی شرکت Microsoft در تلاش بود که به Remedy برای تکمیل پروژه کمک کنه؛ اما این شرکت واقعا از ایده‌های اولیه خودش دور شده بود.به گفته اعضای این شرکت، اون زمان دوران سختی برای Remedy بود.ساخت یک بازی جهان باز ایده‌ای ریسک پذیر، طاقت فرسا و عملا غیرممکن برای استودیو Remedy بود.به همین منظور تصمیم بر این شد که بازی دوباره به حالت خطی دربیاد و دست سازنده‌ها برای طراحی مراحل متنوع باز بشه.نتیجه کار موفقیت آمیز بود و Alan Wake با وجود تمامی چالش‌های که پشت سر گذاشت تونست تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های اون زمان بشه.آقای Sam Lake معتقده که حتی بزرگ‌ترین استودیو‌ها هم قبل از شروع یک پروژه باید حسابی به آینده ساختش فکر کنند.ساخت بازی فقط مختص به ایده پردازی نیست؛ سازنده باید بتونه اون ایده رو با توجه به شرایط تجزیه و تحلیل کنه...نظر شما چیه دوستان؟ آیا بازی‌های Remedy رو تجربه کرده و دوست دارید؟