افکت‌های Real-Time Ray Tracing به Radeon ProRender و Radeon Rays می‌آیند

افکت‌های Real-Time Ray Tracing به Radeon ProRender و Radeon Rays می‌آیند

دنیای گیم
در همایش Unite Berlin 2018، مهندس ارشد نرم افزار شرکت AMD جناب Guillaume Boisse راه‌هایی رو به نمایش گذاشتن که بازی‌سازان از طریق آن میتونند افکت‌های Real-Time Ray Tracing رو به Radeon ProRender و Radeon Rays اضافه کنند.ابزارهای Radeon ProRender و Radeon Rays راه حل اصلی AMD برای اضافه کردن رهگیری پرتو یا Ray Tracing بصورت Real-Time هست، کاری که پیش از این شرکت انویدیا با معرفی تکنولوژی خودش یعنی nVIDIA RTX انجام داد.Radeon ProRender، رندری کاملاً مبتنی بر GPU بحساب میاد که میتونه تقریباً هر چیزی که موردنیاز هست رو راه بياندازه (مثل سایه‌زنی و پرتاب اشعه/پرتو)، همچنین یک ارائه دهنده تصویر مبتنی بر فیزیکه که خروجیش تصاویر رندر شده‌ست، با اینکه استفاده کنندگان این ابزار عمدتاً تولیدکنندگان محتوا هستن، با این حال دیگر توسعه دهندگان قادرند به این ابزار دسترسی داشته باشند.از سوی دیگر، در ابزار Radeon Rays مجموعه‌ای از ویژگی‌های کوچکتر جای گرفته؛ کتابخانه تقاطع پرتو و کراس پلتفرم.



این اساساً بدین معنی‌که سازندگان بازی‌های ویدیویی میتونند از Radeon Rays برای رهگیری پرتو یا Ray Tracing بصورت Real-Time در بازی‌ها استفاده کنند.استفاده از رندرینگ Hybrid یا چندگانه، فناوری رهگیری پرتو رو با شطرنجی‌سازی (Rasterization) ترکیب میکنه.درحالی‌که شطرنجی‌سازی برای نسبت دید اولیه نورپردازی مورد استفاده می‌گیره، رهگیری پرتو بطور ثانویه و برای افکت‌های پیچیده استفاده میشه.آنطور که گفته شده، در حالت Hybrid، افکت‌های Real-Time Ray Tracing برای Ambient Occlusion، Glossy Reflections، Diffuse Global Illumination و Area Lighting مورد استفاده قرار می‌گیرند.این افکت‌ها توسط Radeon Rays اجرایی شده و براساس امکانات سخت افزاری میتونن فعال یا غیرفعال بشند.ابزار Radeon Rays در حال حاضر برای دانلود در GPUOpen موجوده، لازم به ذکره که نسخه‌های آینده این ابزار قراره از رابط Vulkan پشتیبانی کنند.در پایان توجه شما عزیزان رو به توضیحات Guillaume Boisse در خصوص چگونگی افزودن افکت‌های Real-Time Ray Tracing به ابزار Radeon ProRender و Radeon Rays جلب می‌کنم: