انویدیا فناوری Real-Time Ray Tracing را به کارت‌های گرافیک سری GTX 10XX می‌آورد

انویدیا فناوری Real-Time Ray Tracing را به کارت‌های گرافیک سری GTX 10XX می‌آورد

دنیای گیم
انویدیا اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد پشتیبانی فناوری Real-Time Ray Tracing را به کارت‌های گرافیک پاسکال (Pascal) بیاورد.طبق توضیحات تیم سبز، درایور جدید پشتیبانی Real-Time Ray Tracing را از طریق رابط DXR بر روی کارت‌های گرافیک سری GTX 10XX، از GTX 1060 گرفته تا GTX 1080 TI فعال خواهد کرد.همانطور که انویدیا اشاره می‌کند، گیمرهای GeForce GTX این فرصت را خواهند داشت تا از رهگیری نور در تنظیمات و رزولوشن باکیفیت پایین‌تر RT استفاده کنند و این درحالی‌ است که کاربران با استفاده از این فناوری می‌توانن تا دو الی سه برابر با بهبود عملکرد در بازیشان مواجه شوند.طبیعتاً این پیشرفت عملکرد به لطف به هسته‌های RT اختصاص یافته‌ای برمی‌گردد که اولین‌بار در کارت‌های گرافیک با معماری تورینگ (Turing) استفاده شد.البته ما انتظار نداریم که بسیاری از گیمرهای GTX بتوانن از افکت‌های Real-Time Ray Tracing در فریم ریت/کیفیت بصری قابل قبول لذت ببرند.اما در کل، این خبر عالی است چرا که به توسعه دهندگان این فرصت را می‌دهد تا افکت‌های Real-Time Ray Tracing را به بازی‌هایشان اضافه کنند.

شرکت انویدیا به صاحبان کارت‌های گرافیک با معماری پاسکال توصیه می‌کند از افکت‌های پایه‌ای Real-Time Ray Tracing با محاسبه نور پایین استفاده کنند.گفته شده است که در ماه آوریل درایوری به منظور افزودن RT به GPUهای با معماری پاسکل منتشر می‌شود و گیمرها برای فعال‌سازی آن در بازی‌های پشتیبانی کننده از این فناوری نیازی به دریافت بروزرسانی جدید توسط تیم توسعه دهنده نخواهند داشت.به عبارت ساده‌تر، گیمرهای GeForce GTX با دانلود و نصب درایور جدید می‌توانن Real-Time Ray Tracing را در بازی‌هایی همچون Metro Exodus یا Battlefield V فعال کنند، بدون اینکه احتیاج باشد سازنده بروزرسانی یا بهینه‌سازی به این منظور منتشر کند.