اولین نتایج عملکرد DLSS و Real-Time Ray Tracing در بازی Metro Exodus

اولین نتایج عملکرد DLSS و Real-Time Ray Tracing در بازی Metro Exodus

دنیای گیم
اولین نتایج عملکرد DLSS و Real-Time Ray Tracing در بازی Metro Exodus به اشتراک گذاشته شده است و حالا ما می‌توانیم ببینیم که این افکت‌ها چطور باعث بهبود کیفیت بصری بازی می‌شوند و مهم‌تر از همه، تا چه اندازه فریم‌ریت بازی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.بله، بازی Metro Exodus در زمان عرضه از افکت‌های Real-Time Ray Tracing و تکنیک رندرینگ DLSS پشتیبانی میکنه و صاحبان کارت‌های گرافیک سری RTX 20 می‌توانن این افکت‌ها را در بازی فعال کنند.ابتدا بیایید به مشخصات سیستمی که بازی بر روی آن تست شده بپردازیم.در این تست، تیم DSOG از پردازنده Intel i7 4930K (اورکلاک شده به فرکانس 4.2 گیگاهرتز)، شانزده گیگابایت حافظه RAM از نوع DDR3 با فرکانس 2133MHz، کارت گرافیک RTX 2080Ti، سیستم عامل Windows 10 64-bit و درایور 418.81 استفاده کرده است.

در ابتدا باید گفت که تیم 4A Games در بازی خود از تکنولوژی RTX برای نورپردازی سراسری (Global Illumination)، انسداد محیطی (Ambient Occlusion) و نورپردازی غیرمستقیم (Indirect Lighting) استفاده کرده است.برخلاف Battlefield V، این بهبودها به راحتی می‌توانن موقع تعویض بین نسخه Rasterized و Ray Traced بازی Metro Exodus مشاهده شوند، افکت‌هایی که واقعاً کیفیت بصری بازی را بهبود می‌بخشند.با این حال، مشابه Battlefield V افکت‌های Real-Time Ray Tracing به‌شدت عملکرد بازی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در واقع باعث کاهش چشمگیر نرخ فریم بازی می‌شود.بیایید نگاهی به اسکرین‌شات مقایسه‌ای گرفته شده در وضوح 1440p داشته باشیم تا ببینیم این بهبود بصری در بازی چگونه به نظر می‌رسد و تا چه اندازه فریم‌ریت بازی را کاهش داده است:



After Click On "Save changes" You can Edit your Content for this tab - Tab03

After Click On "Save changes" You can Edit your Content for this tab - Tab04

After Click On "Save changes" You can Edit your Content for this tab - Tab05




After Click On "Save changes" You can Edit your Content for this tab - Tab03

After Click On "Save changes" You can Edit your Content for this tab - Tab04

After Click On "Save changes" You can Edit your Content for this tab - Tab05


برای به حداقل رساندن کاهش عملکرد بازی در حالت Ray Tracing، استودیو 4A Games و شرکت NVIDIA پشتیبانی DLSS را به Metro Exodus اضافه کرده‌اند که با درایور فعلی چندان جالب به نظر نمی‌رسند.در ادامه شما می‌توانید اسکرین‌شات‌ مقایسه‌ای RTX و DLSS فعال شده را در سمت راست و تصاویر بدون RTX را در سمت چپ مشاهده کنید.








در رابطه با عملکرد بازی Metro Exodus باید گفت این شوتر اول‌شخص بر روی کارت گرافیک RTX2080Ti با نرخ 60 فریم بر ثانیه (با اینکه در برخی صحنه‌ها نرخ بازی به 55 فریم بر ثانیه کاهش می‌یابد) در وضوح 1440p و حداکثر تنظیمات گرافیکی با RTX ،DLSS ،PhysX و HairWorks اجرا می‌شود.با این حال، ممکن است در اسکرین‌شات‌های RTX با ماتی شدید تصاویر روبرو شوید چون این مشکل اساسی DLSS در بازی Metro Exodus است.درحالی‌که تکنیک رندرینگ DLSS در 3DMark Port Royale و Final Fantasy XV شگفت انگیز به نظر‌ می‌رسید، اما در Metro Exodus شاهد چنین عملکرد عالی نیستیم.اما انتظار می‌رود که این مسئله در درایور جدید nVIDIA برطرف شود.

در زیر شما عزیزان می‌توانید اسکرین‌شات‌ مقایسه‌ای گرفته شده در وضوح 1440p با RTX و DLSS روشن و تصاویر در وضوح 1080p تنها با RTX فعال را مشاهده نمایید.همانطور که در تصاویر می‌بینیم، بازی به شکل عالی و بهتری در رزولوشن 1920x1080 اجرا می‌شود.نه تنها این، بلکه نور خورشید به دلایل نامعلوم موقع استفاده از DLSS بسیار بد نظر می‌رسد و این تأثیر منفی بر روی کل تصویر دارد.بنابراین، تا زمانی که nVIDIA مشکلات DLSS را در بازی برطرف نکند، ما توصیه می‌کنیم که از فعال سازی آن در بازی اجتناب کنید.



برای نشان دادن بهتر ماتی یا وضوح پایین تصویر در DLSS، تعدادی اسکرین‌شات مقایسه‌ای در وضوح 1440p و حداکثر تنظیمات گرافیکی با RTX فعال بین DLSS روشن (در سمت چپ) و DLSS خاموش (در سمت راست) گرفته شده است که در زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.



به طور کلی، RTX 2080TI می‌تواند Metro Exodus را با حداکثر جزئیات گرافیکی و افکت‌هایی تصویری همچون PhysX، HairWorks و RTX در وضوح تصویر 1080p با نرخ ثابت 60 فریم بر ثانیه اجرا نماید.و حالا با در نظر گرفتن این تنظیمات، بازی در وضوح 1440p با نرخی بین 40 تا 44 فریم بر ثانیه قابل اجراست و اگر شما به دنبال فریم‌ریت نرم و روان‌تری (بالاتر از 50 فریم بر ثانیه) هستید، نباید چنین انتظاری را در این وضوح تصویر داشته باشید، یا حداقل می‌توانید با کاهش تنظیمات گرافیک یا غیرفعال‌سازی برخی افکت‌ها به این هدف دست پیدا کنید.در کل، قدرتمندترین کارت گرافیک شرکت انویدیا یعنی RTX 2080TI در حال حاضر می‌تواند بازی را در وضوح 1440p با RTX فعال با فریم‌ریتی قابل قبول اجرا کند.با اینکه تکنیک رندرینگ DLSS می‌تواند به بهبود عملکرد بازی کمک کند، اما وضوح تصویر را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد و شرکت nVIDIA باید فکری به حال این مسئله کند.

بروزرسانی: ساعتی پیش درایور جدید کارت گرافیک NVIDIA GeForce 418.91 WHQL منتشر شد که طبق توضیحات nVIDIA، این درایور جدید عملکرد DLSS و Ray Tracing را در بازی‌های Battlefield V و Metro Exodus بهبود می‌بخشد.باتوجه به تست انجام شده، متأسفانه ماتی تصویر همچنان با فعال کردن DLSS در بازی وجود دارد و این مسئله برطرف نشده و به این منظور، تعدادی اسکرین‌شات مقایسه‌ای منتشر شده است.توجه داشته باشید که تصاویر سمت چپ DLSS روشن و تصاویر سمت راست DLSS خاموش را در بازی نشان می‌دهد.