بازی Star Citizen پیشرفت‌های زیادی داشته است | هنوز نمی‌توان راجع به Squadron 42 صحبت کرد

بازی Star Citizen پیشرفت‌های زیادی داشته است | هنوز نمی‌توان راجع به Squadron 42 صحبت کرد

دنیای گیم
با به پایان رسیدن سال 2020، آقای Chris Roberts مدیرعامل و موسس استودیوی Cloud Imperium Games، اطلاعاتی راجع به بازی Star Citizen منتشر کرد. بنا به گفته‌ی Roberts، باوجود ویروس کرونا و دورکاری اما بازی مذکور سال خوبی رو پشت سر گذاشته. استودیوی CIG در این مدت 4 آپدیت مختلف برای بازی عرضه کرده که محتوای زیادی رو به این اثر میارن. همچنین Star Citizen رکوردهای خوبی رو هم به نام خودش ثبت کرده. گیمرها از 200 کشور و ناحیه مختلف مشغول تجربه بازی بودن؛ این یعنی 56.340 شهر منحصر به فرد. این افراد بالغ بر 26.576.364 ساعت در این اثر وقت صرف کردند. درکل، بیش از 740.000 گیمر Star Citizen رو تجربه کردند. توسعه‌دهنده یک نقشه جالب از فعالیت‌هاش تولید بازی منتشر کرده ولی به گفته‌ی آقای Roberts این Roadmap شامل بخش داستانی SC یعنی Squadron 42 نمی‌شه. او در یک بیانیه توضیحاتی ارائه داد:



"نقشه‌ای که از فعالیت‌های CIG منتشر کردیم هیچ برآوردی از روند ساخت و زمان عرضه Squadron 42 ارائه نمی‌ده. ما یک تصمیم محتاطانه در قبال رونمایی از Squadron 42 گرفتیم و اون هم اینه که تا وقتی بازی با ربع چهارم Roadmapمون هماهنگ باشه، ازش رونمایی کنیم. دلیلش هم اینه که هنوز برای معرفی یا مشخص کردن تاریخ عرضه Squadron 42 راه زیادی در پیش داریم. همانطور که پیش از این گفتیم، تاریخ عرضه زمانی اعلام می‌شه که کار روی بازی به اتمام برسه. زمانی که بازی بهینه شده و به خوبی اجرا بشه. من دوست ندارم توسعه بازی به خطر بی‌افته چرا که Squadron 42 تبدیل به قلب و روح من و سایر کارکنان CIG شده. در این مدت بازی‌های زیادی عرضه شدن که پر از باگ بودن و یا بهینه‌سازی جالبی نداشتند."
" این موضوع شامل کریسمس امسال هم می‌شه و این تعطیلات رو نباید مستثنی بدونیم. این موضوع به من یادآور می‌کنه که چه طرفداران خوبی داریم. ما هم تلاش می‌کنیم درکنار یکدیگر با قدرت به ساخت بازی پرداخته و بهترین نسخه ممکن رو به دستتون برسونیم. علت تصمیم‌های ما در قبال رونمایی نکردن از Squadron 42 هم همینه. قصد داریم تا زمانی که بازی به حد لازمه نرسیده ازش حرفی نزنیم و به همین دلیل نمی‌خوایم کسی از روند توسعه مطلع باشه. اما سعی می‌کنیم گیمرها و هواداران رو از طریق آپدیت‌های ماهانه مطلع نگه‌ داریم و از سویی روند ساخت بازی رو در Roadmap ذکر کنیم."



Star Citizen عنوانی در سبک علمی‌تخیلی، مبارزه‌ای، اکشن و شوتر با زاویه دید اول‌شخص هست که اکنون توسط استودیوی Cloud Imperium Games و با موتور گرافیکی Amazon Lumberyard تنها برای پلتفرم PC درحال ساخت هست. Star Citizen در سال 2012 با آغاز یک کمپین Kickstarter کارش رو آغاز کرد. رفته رفته سرمایه بازی به شکل قابل‌توجهی افزایش یافت و روند ساخت بازی استارت خورد. بخش تک‌نفره این عنوان با نام Squadron 42 شناخته می‌شه و هنوز که هنوزه منتشر نشده. در سناریوی این بازی از بازیگران هالیوودی متعددی استفاده شده که به ایفای نقش شخصیت‌های فرعی و مکمل می‌پردازند. طبق گفته‌ی آقای Roberts، توسعه بازی هنوز جای کار داره و به این زودی‌ها اخباری درموردش منتشر نخواهد شد. امیدواریم بلایی که سر Cyberpunk 2077 اومد، دامن‌گیر این اثر نشه.