با Reshade Ray Tracing آشنا شوید؛ ابزاری قدرتمند برای بالا بردن کیفیت بصری بازی‌ها

با Reshade Ray Tracing آشنا شوید؛ ابزاری قدرتمند برای بالا بردن کیفیت بصری بازی‌ها

دنیای گیم
بروزرسانی: ویدیویی جدید به این پست اضافه شده است که در آن شاهد نمایش افکت‌های رهگیری پرتو (Ray Tracing) در بازی Watch Dogs هستیم.برای تماشای ویدیو به انتهای خبر مراجعه نمائید.
در این پست خبری قصد داریم شما را با یک ماد یا بهتره بگویم با ابزاری قدرتمند با نام Reshade Ray Tracing یا Reshade Path Tracing آشنا کنیم تا بوسیله آن بتوانید کیفیت گرافیکی بازی‌هایتان را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشید.این ماد اساساً روشی است که با کمک آن می‌توانید افکت‌های رهگیری پرتو/رهگیری مسیر Global Illumination یا نورپردازی سراسری را به بازی‌ بیاورید و بواسطه‌ی آن کیفیت بصری بازی را افزایش دهید، مخصوصاً اگر بازی شما قدیمی باشد که این بهبود بسیار چشمگیرتر خواهد بود.این ماد توسط Pascal Gilcher ساخته شده است و به شما اجازه می‌دهد افکت‌های Ray Tracing/Path Tracing را به تمامی بازی‌های DX10، DX9 و DX11 بیاورید.برخلاف رهگیری پرتو واقعی که تنها در انحصار کارت‌های گرافیک سری RTX شرکت انویدیاست، شما می‌توانید Reshade Ray Tracing را بر روی کارت‌های گرافیک غیر از این سری مثلاً سری GTX اجرا کنید.



After Click On "Save changes" You can Edit your Content for this tab - Tab03

After Click On "Save changes" You can Edit your Content for this tab - Tab04

After Click On "Save changes" You can Edit your Content for this tab - Tab05


بدیهی است که Reshade Ray Tracing در مقایسه با رهگیری پرتو واقعی محدودیت‌هایی دارد.از آنجایی‌که این یک سایه‌زن پس پردازش است، ماد Reshade تنها از اطلاعات موجود در فضای صفحه برای ایجاد افکت‌های رهگیری مسیر استفاده می‌کند.سایه‌زنی انجام شده می‌تواند جزئیات بیشتری مثل سایه‌ها، انعکاس نور و غیره را واقعی‌تر نمایش دهد.هر چه بسامد بخش سایه‌زنی بالاتر باشد، امکان نمایش تصاویر طبیعی‌تر هم بالاتر می‌رود.بسامد سایه‌زن به بسامد هسته گرافیکی وابسته‌ است، از این‌ رو کارت‌هایی با فرکانس هسته بیشتر، سرعت سایه‌زنی بهتری هم دارند.واحدهای سایه‌زنی، واحدهای پایه هستند که درون پردازنده گرافیکی قرار دارند و عملیات پردازش گرافیکی داخل آن‌ها صورت می‌گیرد.هر چه تعداد واحدهای سایه‌زنی بیشتر باشد سرعت پردازش گرافیکی بالاتر می‌رود.علاوه بر این، Reshade هیچ اطلاعاتی در راستای نورپردازی ندارد و به همین خاطر هست که برخی صحنه‌ها در شرایطی خاص ممکن است کمی عجیب به نظر برسند.



همانطور که گفته شد، این ماد برای ارتقاء کیفیت بصری بازی‌ها به ویژه عناوین قدیمی ساخته و منتشر شده است.در واقع منظور ما از عناوین قدیمی بازی‌های نسل هفتم رو به پایین‌ هست که شما با کمک این ابزار می‌توانید کیفیت بصری را در آن‌ها بهبود ببخشید.با این حال، باید به این نکته توجه داشت که این ماد نیاز به بهینه‌سازی بیشتری دارد چرا که در تست‌ها مشخص شده این ماد عملکرد بازی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و از این رو انتظار می‌رود سازنده بر روی بهینه‌سازی آن بیشتر کار کند.بازی‌هایی که Reshade Ray Tracing بر روی آن‌ها آزمایش شده و نتایج درخشانی هم داشته، عبارتند از: Skyrim، Max Payne 3، Resident Evil 4، GTA V، The Witcher 3، Dark Souls 3 و بیشتر.اگر شما جزو آن دسته از گیمرهایی هستید که دوست دارید مجدداً به دنبال تجربه بازی خاطره‌انگیز قدیمی و محبوب خود بروید یا اینکه می‌خواهید یک بازی قدیمی را برای اولین‌بار بر روی PC خود تجربه کنید، ماد Reshade Ray Tracing قطعاً می‌تواند برای شما مفید واقع شود چرا که با استفاده از آن می‌توانید کیفیت بصری را به لطف سایه‌زنی عمیق ارتقاء دهید.در پایان توصیه می‌کنیم که حتماً دو ویدیوی زیر را تماشا کنید چرا که شما را با عملکرد Reshade Ray Tracing در دو بازی Dark Souls 3 و Skyrim بیشتر آشنا می‌کند.