تجزیه و تحلیل عملکرد بازی Remnant: From the Ashes بر روی PC

تجزیه و تحلیل عملکرد بازی Remnant: From the Ashes بر روی PC

مقالات و آموزش
بازی Remnant: From the Ashes به تازگی در دسترس پی‌سی گیمرها قرار گرفته است و ما امروز می‌خواهیم نتایج تجزیه و تحلیل عملکرد این شوتر جدید بر روی پلتفرم محبوبمان PC را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.بازی Remnant: From the Ashes اثری جدید از Gunfire Games، استودیو سازنده Darksiders III می‌باشد؛ عنوانی در سبک شوتر سوم‌شخص، اکشن ماجرایی و نقش‌آفرینی که در تاریخ 29 مرداد 1398 (20 آگوست) توسط شرکت Perfect World Entertainment برای پلتفرم PC و کنسول‌های نسل فعلی عرضه شد.وقایع داستانی بازی در یک دنیای آخرالزمانی روی می‌دهد که توسط یک اهریمن باستانی به هرج و مرج کشیده شده است.به عنوان یکی از آخرین بازماندگان بشریت، شما باید به تنهایی یا همراه با دو بازمانده دیگر به جدال با دشمنان مرگبار بروید.در بازی چهار دنیای منحصر به فرد وجود دارد که از محیط‌ها و هیولاهای متفاوت با قدرت‌های مختلف تشکیل شده و از این حیث می‌تواند چالش‌های تازه‌ و جدی پیش روی گیمرها قرار دهد.

برای تجزیه و تحلیل عملکرد بازی Remnant: From the Ashes، از پردازنده Intel i7 4930K (اورکلاک شده به 4.2 گیگاهرتز) با شانزده گیگابایت حافظه RAM از نوع DDR3 در فرکانس 2133MHz، کارت‌های گرافیک Radeon RX580، RX Vega 64، RTX 2080Ti، GTX980Ti و GTX690، سیستم عامل Windows 10 نسخه 64 بیتی و درایور GeForce driver 431.60 با Radeon Software Adrenalin 2019 Edition 19.8.1 استفاده شده است.لازم به ذکر است که انویدیا تاکنون پروفایل SLI را برای این عنوان لحاظ نکرده، به این معنی‌که کارت گرافیک GTX690 مشابه یک GTX680 کار می‌کند.



Gunfire Games تنظیمات گرافیکی متعددی را در بازی برای تغییر و دریافت بهترین خروجی باتوجه به سخت افزار موجود، لحاظ کرده است.پی‌سی گیمرها قادر به تنظیم کیفیت فاصله سایه (Shadow Distance)، سایه‌ها (Shadows)، تکنیک Anti-Aliasing برای تصحیح لبه‌های سطوح و فاصله دید (View Distance) هستند.همچنین تنظیماتی برای تنظیم کیفیت بافت‌ها (Textures)، کیفیت افکت‌ها (Effects)، کیفیت برگ درختان (Foliage) و فیلتر پس‌پردازش (Post-Processing) وجود دارد.خوشبختانه، Gunfire Games گزینه‌ای به بازی اضافه کرده است که Input Latency یا تأخیر ورودی را به حداقل می‌رساند.


متأسفانه، نتایج تست نشان می‌دهد که بازی Remnant: From the Ashes از همان مشکل Darksiders 3 یعنی Upscaling یا ارتقاء کیفیت تصویر رنج می‌برد.برای انجام بازی در وضوح 4K بر روی نمایشگر 1440p، شما در ابتدا بیاد رزولوشن دسکتاپ را بر روی 4K تنظیم کنید.سپس، باید کلید میانبر «Alt+Enter» را درحالی‌که در داخل بازی هستید فشار دهید (نه در منوی بازی).این تنها راهی است که شما می‌توانید وضوح 4K را در این دو بازی بر روی مانیتورهای 4K غیر Native فعال کنید.با این حال، این روش نیز پشتیبانی G-Sync را با مشکل مواجه می‌کند، به این معنی که بازی ممکن است حتی در نرخ 50 تا 60 فریم بر ثانیه کاملاً روان به نظر نرسد.

بازی Remnant: From the Ashes تنها از رابط گرافیکی DirectX 11 استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد که توسط آن محدود شده باشد.به دو اسکرین‌شات زیر نگاه کنید.به وضوح می‌بینیم که هر دوی پردازنده و کارت گرافیک کمتر مورد استفاده قرار گرفتند.ما حدس می‌زنیم که Draw Calls (منظور تعداد اشیائی است که جذب صفحه می‌شود) زیادی در این صحنه‌ها وجود دارد که به طور آشکار رابط گرافیکی را دچار گلوگاه یا Bottleneck می‌کند.درحالی‌که DirectX 12 یا Vulkan می‌توانست به راحتی این مشکلات را رفع کند.همچنین، و از آنجایی‌که بازی از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند، بازیکنان باید از کامپیوترهای شخصی جدیدتری برای غلبه کردن بر مشکل بهینه‌سازی استفاده کنند.بله، بازی می‌تواند بر روی کامپیوترهای جدیدتر سریع‌تر اجرا شود اما این اساساً به خاطر قدرت پرداخت نشده یا همان Raw Power اضافی کامپیوترهای امروزی است و نه به لطف بهینه‌سازی بازی بر روی PC.


توجه داشته باشید که بازی فاقد ابزار بنچمارک گیری In-Game می‌باشد، از این رو دو تا از طاقت فرساترین مناطق بازی برای گرفتن بنچمارگ استفاده شده است.درحالی‌که اولین مناطق بازی به طرز عالی اجرا می‌شوند، محدوده HUB و منطقه‌‌ای پس از پیدا کردن the Keeper از جمله طاقت فرساترین مناطق به حساب می‌آیند.به این ترتیب، این‌ها صحنه‌هایی بودند که در این بنچمارک مورد استفاده قرار گرفتند.

برای اینکه متوجه شویم مقیاس بازی بر روی رشته‌های پردازنده چندگانه (Multiple CPU Threads) چگونه است، در این تست یک پردازنده دو هسته‌ای و یک پردازنده چهار هسته‌ای شبیه‌سازی شده است.همانطور که به وضوح مشاهده می‌کنیم، Remnant: From the Ashes عمدتاً یک بازی تک رشته‌ای است.بله، ما درباره‌ی DX11 صحبت می‌کنیم که بیشتر از یک هسته/رشته پردازنده استفاده می‌کند.با این وجود، خبر خوب اینجاست که حتی سیستم دو هسته‌ای شبیه‌سازی شده در این تست قادر است یک تجربه گیمینگ لذت بخش را ارائه دهد.



چیزی که در اینجا غافلگیر کننده است، کارت گرافیک موردنیاز بازی می‌باشد.کارت گرافیک AMD Radeon RX580 به طور کامل قادر نیست تجربه گیمینگ روانی را در حالت 1080p/Ultra ارائه دهد.از سوی دیگر، NVIDIA GeForce GTX980Ti در حالت 1080p/Ultra مقداری افت فریم‌ نیز دارد، در واقع نرخ فریم بعضی مواقع به زیر 60fps کاهش پیدا می‌کند.راستش را بخواهید، گرافیک بازی اساساً الزامات این GPU را توجیه نمی‌کند.



در وضوح 1440p، تنها کارت گرافیکی که توانست تجربه گیمینگ روانی ارائه دهد، کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce RTX2080Ti بوده است.با این حال، حتی قدرتمندترین کارت گرافیک انویدیا قادر به اجرای بازی با نرخ ثابت 60 فریم بر ثانیه در وضوح 4K نیست.با این حال، این امکان در رزولوشن 3325x1871 فراهم شده است، اگر چه در جریان مبارزه با برخی از باس فایت‌ها مقداری افت فریم یا بهتر بگویم کاهش نرخ فریم به زیر 60fps مشاهده شده است.



از نظر گرافیکی، Remnant: From the Ashes اثری شگفت انگیز نیست.مدل‌های کاراکتر قدیمی و منسوخ شده به نظر می‌رسند و لیپ‌سینک‌ها (هماهنگی بین لب و صدا) تعریفی ندارد.خوشبختانه، بازی محیط‌های جالب و خوبی دارد اما تعاملات آن محدود است.از سوی دیگر، سبک هنری‌ بازی جالب توجه است و شاید این نقطه قوت آن باشد.شایان ذکر است که انیمیشن‌ها انعطاف‌پذير و روان هستند، چیزی‌که تأثیر مثبتی بر روی گیم‌پلی‌ آن دارد.

روی هم رفته، بازی Remnant: From the Ashes از برخی مشکلات بهینه‌سازی بر روی PC رنج می‌برد.به طور جدی، NVIDIA GeForce RTX2080Ti باید بازی را به آسانی (باتوجه به کیفیت بصری‌اش) در وضوح 4K اجرا کند.در عوض، این GPU در وضوح 4K به‌شدت تقلا می‌کند و Radeon Vega 64 حتی نمی‌تواند بازی را به روانی در وضوح 1440p اجرا کند.در کل، Remnant: From the Ashes می‌تواند یک بازی واقعاً سرگرم کننده و نیز یک شوتر Souls-like لذت بخش برای گیمرها باشد.با این حال، Gunfire Games باید بیشتر روی بهینه‌سازی آن کار کند.پیاده‌سازی مناسب DX12 یا Vulkan می‌تواند به نفع بازی تمام شود و عملکرد آن را بهبود ببخشد.پس بیایید امیدوار باشیم که توسعه دهنده در آینده با انتشار بهینه‌ساز/بروزرسانی بتواند یکی از دو API مربوطه را با هدف بهبود هر چه بیشتر عملکرد به بازی اضافه کند.