دموی فنی Rebirth بر روی GTX1080Ti با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا شده است

دموی فنی Rebirth بر روی GTX1080Ti با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا شده است

دنیای گیم
هفته گذشته، ما در سایت یک دموی فنی که توسط تیم Quixel ساخته شده بود را منتشر کردیم که قدرت فناوری فوتورئالیسم در موتور گرافیکی Unreal Engine 4 را به نمایش می‌گذاشت.در این تریلر سینمایی Real-Time به لطف فناوری فوتورئالیسم یا واقع‌گرایی عکس‌وار شاهد گرافیکی نزدیک به واقعیت بودیم و به همین خاطر ما از آن به عنوان یک گرافیک نسل بعدی یاد کردیم.اما امروز Quixel اطلاعاتی جالبی پیرامون این تریلر منتشر کرده که مطمئناً شما هم مثل بنده از شنیدن آن شگفت زده خواهید شد.طبق توضیحات Quixel، این دموی فنی بر روی یک سخت افزار امروزی و با نرخ 60 فریم بر ثانیه به اجرا درآمده است! همانطور که در ویدیوی زیر خواهید دید، این دموی فنی که با نام Rebirth شناخته می‌شود، می‌تواند بر روی یک کارت گرافیک GTX1080TI با نرخی بیش از 60 فریم بر ثانیه اجرا شود.بله، نکته جالب توجه دیگر هم دقیقاً اینجاست که Quixel از قدرتمندترین GPU جهان یعنی RTX2080TI برای نمایش این دموی فنی استفاده نکرده است.این ویدیوی فنی ثابت کرد که بازی‌های نسل فعلی/نسل هشتم از نظر بصری واقعاً می‌توانند شبیه این دموی فنی به نظر برسند.

برای اثبات اینکه این دمو بر روی GTX1080TI امکان پذیر است، Quixel بخش‌هایی از دموی اجرا شده در واقعیت را به نمایش گذاشته، و در طی آن بازیکن می‌تواند با محیط تعامل داشته باشد.خب، چیزی که مشخصه اینکه تا زمانی‌که نسل بعدی کنسول‌ها وارد بازار نشن قطعاً یک تیم هم وجود نخواهد داشت که بازی با این گرافیک بسازد.از طرفی، اغلب بازی‌های کامپیوتری اختصاصی که این روزها شاهدش هستیم متأسفانه قادر نیستن چنین کیفیت گرافیکی را ارائه دهند و درحالی‌که بازی‌های مولتی پلتفرم از نظر گرافیکی معمولاً بر روی PC بهتر به نظر می‌رسند، اما به طور کلی نمی‌توانند از نظر بصری حتی نزدیک دموی فنی Rebirth بشوند.دیگر چیزی به پایان نسل هشتم باقی نمانده، بیایید امیدوار باشیم که حداقل در نسل بعدی توسعه دهندگان بیشتری از فناوری فوتوگرامتری در بازی‌هایشان استفاده کنند که در این صورت، شاهد واقع‌گرایی‌ بیشتر بازی‌های ویدیویی در آینده خواهیم بود.برای مثال، بازی‌هایی مانند Sekiro و Outward واقعاً از بافت‌های باوضوح پایین و بی‌کیفیت رنج می‌برند که در اینجا اگر فناوری فوتوگرامتری به کار برده می‌شد قطعاً می‌توانست جلوی این مسئله را بگیرد.