سال مالی EA به لطف تجارت سرویس لایو با رشدی چشمگیر به پایان رسیده است

سال مالی EA به لطف تجارت سرویس لایو با رشدی چشمگیر به پایان رسیده است

دنیای گیم
الکترونیک آرتس طی کنفرانس تلفنی خود برای سه ماهه چهارم و سال مالی‌ به پایان رسیده‌اش در 31 مارس 2019 اعلام کرد که میزان فروش بازی Anthem نتوانسته سطح انتظارات این شرکت امریکایی را برآورده کند.اگر چه جای تعجب نیست، اما این برای اولین‌بار هست که ناشر درباره‌ی فروش این شوتر آنلاین‌محور اظهار نظر می‌کند.طبق گفته الکترونیک آرتس، بازیکنان بالای 150 میلیون ساعت را صرف Anthem از زمان عرضه تاکنون کرده‌اند.همچنین، تیم توسعه دهنده در حال حاضر بر روی ارائه محتویات و اصلاحیات در آینده کار می‌کند.علاوه بر این، حالت بتل رویال بازی Battlefield V به موفقیت دست یافته است و ناشر این را بزرگترین رویداد سرویس لایو Battlefield تاکنون می‌داند.



از سوی دیگر، گفته شده که شرکت الکترونیک آرتس سال مالی خود را به لطف تجارت سرویس لایو با رشد چشمگیر به پایان رسانده است.برکسی پوشیده نیست که بسیاری از گیمرها از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای و سرویس‌های لایو که بیشتر شرکت‌ها از این شیوه برای خالی کردن هر چه بیشتر جیب گیمرها استفاده می‌کنند، نفرت داشته باشند.با این حال، به نظر می‌رسد که این سرویس واقعاً برای ناشرانی مانند EA سودآور هستند چون EA اعلام کرده است که آن‌ها شاهد رشد قوی این سرویس در سه ماهه چهارم و پایانی سال مالی 2018/2019 بوده‌اند.این اساساً به این معناست که باید انتظار پرداخت‌های درون برنامه‌ای و سرویس لایو بیشتری را در بازی‌های آینده این شرکت انتظار داشته باشیم.اما نکته تأمل برانگیز اینجاست که اگر بازیکنان واقعاً از این نوع سیستم متنفر باشند، پس چطور می‌شود که شاهد افزایش این شیوه درآمدزایی توسط ناشری همچون EA هستیم؟!