عناوینی که خواهان دنباله‌شان هستیم | قسمت دوم

عناوینی که خواهان دنباله‌شان هستیم | قسمت دوم

مقالات و آموزش
چند ماهی از انتشار مقاله "عناوینی که خواهان دنباله‌شان هستیم" میگذره، مقاله‌ای که ما در اون باهم به صحبت درباره بازی‌هایی پرداختیم که هرچند احتمال عرضه‌شون کمتر از 1 درصد هست اما بازهم امیدواریم تا شاهد دنباله اون‌ها باشیم، در ادامه اون مقاله تصمیم گرفتم تا باری دیگر و اینبار در قالب یک اپیزود جدید از عناوینی که دوست داریم یه روزی منتشر بشن حرف بزنیم. دقت کنین که در این لیست 10 بازی قرار میگیره و خب احتمال انتشار نسخه جدیدی از اون‌ها به هیچ عنوان بالا نیست. در ادامه ازتون دعوت میکنم تا همراه بنده به مطالعه این مقاله بپردازید.

Rayman Sequel»



شرکت Ubisoft که این روزها واقعا تبدیل به یک شخصیت شرور شده، سال 2013 عنوانی رو عرضه کرد که به شدت سرگرم‌کننده و اعتیادآور بود، این بازی Rayman Legends نام داشت که دنباله بازی Rayman Origins بود که در سال 2011 عرضه شده بود، یک ریبوت و یک نسخه جدید از فرانچایز جذاب رِیمَن. قطعا یکی از دلایلی که این بازی در این لیست جا داره تنوع بی‌نظیر بازی‌ست، با اینکه نسخه Origins نسبت به Legends حرف خاصی برای گفتن نداشت ولی باید بگم که هر دو نسخه در ارائه یک بازی سرگرم‌کننده موفق ظاهر شدند. یکی دیگه از مواردی که خیلی‌ها دوست دارن نسخه سوم این مجموعه ساخته بشه مطمئنا موسیقی اون هست که با سازهای متفاوتی نواخته شده و به معنای واقعی میشه ساعت‌ها اون رو گوش داد، البته که ما توی خیلی از برنامه‌ها تلویزیونی هم دیدیم که موسیقی این بازی در خیلی از برنامه‌ها درحال پخشه. درکنار این‌ها یکی از دلایل جذابیت بازی شخصیت‌ها و البته مراحل اون هست که هرکدوم چالش‌های متفاوتی رو پیشِ روی گیمر میذاره و میشه این چالش رو با دوستانتون هم به اشتراک بذارید و حداقل 4 نفر میتونید به این بازی وصل شده و از تجربه اون لذت ببرید. همونطور که گفتم Ubisoft خودش رو درگیر مسائل بزرگتری کرده و درحال توسعه عناوین وسیع تری‌ست و به نظر نمیاد به این زودیا شاهد انتشار این بازی باشیم، شاید نسخه نسل نهمی این عنوان رو یک روزی بتونیم تجربه کنیم اما اکنون عرضه این بازی چندان ممکن به نظر نمیاد.

Mad Max 2»



قطعا همه شما فیلم Mad Max: Fury Road رو تماشا کردید و خب اگه خیلی گیمر و فیلم‌بین قهاری باشین مطمئنا با نسخه‌های قدیمی این مجموعه نیز آشنایی دارید، مجموعه‌ای اکشن و آخرالزمانی که در نسخه‌های قدیمیش کمبود بنزین رو به عنوان تم داستان قرار داد اما در نسخه 2015 با تغییراتی که صورت گرفت نویسنده بحرانِ بی‌آبی و خشکسالی رو چاشنی سناریو کرد و به این ترتیب یه فیلم بی‌نظیر و دیدنی به وجود اومد. اگه به خاطر داشته باشید استودیوی Avalanche در مراسم E3 2013 با یک تیزرِ کوتاه از بازی Mad Max رونمایی کرد که تمام اتفاقات و وقایع داستانیش از روی سری فیلم‌های اون الهام گرفته شده بود، بازی نهایتا در سال 2015 منتشر شد ولی حاصلِ کار یک محصولِ ضعیف بود که نقطه ضعف‌های زیادی رو در زمینه‌های مختلف ارائه میداد و در مجموع باید بگیم ایده‌هایِ تیم سازنده نتونست پتانسیل واقعی خودش رو نشون بده. بازی با میانگین نمره 72 کارش رو به پایان رسوند ولی موفق شد فروشی مناسب رو به ارمغان بیاره. خیلی‌ها از داستان و شخصیت مکس توی این بازی گِله داشتن و اون رو مورد نقد قرار دادن، به هرحال بازی نقطه‌ قوت‌هایی هم داشت که باعث میشد تجربه بازی رو لذت‌بخش کنه، سیستم مبارزات بازی در اون دوره یکی از بهترین‌ها بود و خیلی از منتقدا از اون تعریف میکردن، در عین حال بخش ماشین سواری و لذت استفاده از اتومبیل Magnum Opus و تعقیب و گریز در صحراها باعث میشد تا گیمر برای به پایان رسوندن بازی وقت بذاره و لذت ببره. قطعا از دلایلی که حداقل منِ نویسنده این بازی رو تو لیستم قرار دادم نیز همین بوده، گیم‌پلی بازی شاید در اواخر تکراری میشد ولی توانایی بازی در ارائه یک شاکله قوی تعریفی از کار دراومده بود و شاید نداشتن داستان جذاب و البته شخصیت‌پردازی ضعیف باعث میشد تا کسی این بازی رو نپسنده. به هرحال من حس میکنم اگه نسخه بعدی این بازی توسط یک سازنده دیگر ساخته بشه قطعا یک بازی خوب و رده بالا رو شاهد خواهیم بود.

Left 4 Dead 3»



هم اکنون که بازی‌های زامبی‌محور به عناوینی پوشالی همچون Days Gone و World War Z ختم میشه، لازمه که یادآور شم که عنوانی به نام Left 4 Dead وجود داشت که یک دوران بازارِ فروش خیلی از کشورها رو اِشغال کرده بود، از این مجموعه همواره به عنوان یکی از بهترین بازی‌های زامبی‌محور یاد میشه که کارِ تیمی درونش حرفِ اول رو میزنه. این مجموعه از همان ابتدای عرضه به یک بازیِ محبوب تبدیل شد و هنوز که هنوزه از این بازی پشتیبانی میشه، همونطور که گفتم یکی از دلایلی که خیلی‌ها این بازی رو دوست دارن و مایلن تا نسخه سوم یا بعدی این بازی رو ببینن این هست که بازی گیم‌پلی و هیجان استاندارد و قابل‌قبولی رو در یک چارچوبِ دقیق قرار داده و گیمر با قرار گرفتن در میان این چارچوب یک بازیِ خوب رو تجربه میکنه. با اینکه معرفی این بازی به اندازه معرفی بازی Half Life 3 محاله اما خب همونطور که گفتم خیلی‌ها مشتاقانه دوست دارن تا شاهد نمایشِ این بازی باشن.

Medal Of Honor Sequel»



پیش از اینکه مجموعه Call Of Duty و Battlefield بازارِ بازی‌های FPS رو روی انگشتانشون بچرخونند، فرانچایزی وجود داشت به نام Medal Of Honor، مجموعه‌ای که کارش رو در سال 1999 شروع کرد و به شهرتِ گسترده‌ای دست پیدا کرد، شرکت EA حق مالکیت این بازی رو خریداری کرد و مدتی به انتشار بازی‌هایی تحت نام Medal Of Honor مشغول گشت. سال‌ها گذشت و دیگه عنوانی تحتِ نام این بازی منتشر نشد تا سال 2010 استودیوی Danger Close Games ریبوتِ این مجموعه رو عرضه کنه، متاسفانه این بازی نتونست آنچنان که باید، ظاهر بشه و درنهایت در سال 2012 نسخه‌ای تحت نام Medal Of Honor: Warfighter منتشر شد که اصلا نتونست نمرات درستی کسب کنه، اکثر انتقادها به سمت هوش مصنوعی ضعیفِ بازی، سناریوی گیج‌کننده و گیم‌پلی خطیِ بازی نشونه گرفته شده بود و همه‌شون هم به بازی وارد بود، به هرحال بعد از این فاجعه شرکت EA خبر داد که دیگه عنوانی تحت نام این مجموعه ساخته نخواهد شد. من خواهان ادامه این ریبوت نیستم بلکه دیدی که نسبت به این بازی دارم روی نسخه‌های قدیمی اون متمرکز شده، یک بازی قدرتمند در زمینه شبیه ساز ادوات نظامی که جنگ‌های جهانی رو دستمایه داستان قرار میده، به نظر من اگه قرار باشه نسخه‌ای جدید از این بازی منتشر بشه بهتره براساس نسخه‌های قدیمی این بازی ساخته بشه که مطمئنا میتونه به موفقیت برسه ولی همونطور که توضیح دادم معرفی بازی چندان ممکن به نظر نمیاد و احتمالا فعلا باید شاهد تمرکز شرکت EA روی فرانچایز Battlefield باشیم.

Brutal Legend 2»



استودیوی Double Fine در سال 2009 با همکاری شرکت Electronic Arts یک بازی سوم شخص رو عرضه کرد که از عناصر نقش‌آفرینی و استراتژی بهره میبرد، Brutal Legend یک بازیِ جذاب و دوست‌داشتنی بود که درکنار ارائه یک سناریوی مناسب، گیم‌پلی و شخصیت‌هایی باحال رو خلق کرده بود و به این ترتیب باعث شد تا این بازی به موفقیتی بی‌نظیر دست پیدا کنه. آخرین اثر این استودیو Broken Age بود که در سال 2014 عرضه شد و هنوز عنوانی تحت نام این استودیوی با سابقه و باحال خلق نشده، قطعا طرفداران این بازی دوست دارن بازی بعدی استودیوی Double Fine نیز نسخه دوم Brutal Legend باشه، بازی خلاقیت‌های زیادی به خرج داده بود، برای مثال گیم‌پلی بازی ترکیبیی بود از مبارزه و کمی کارِ تیمی، همچنین درونمایه کُمدی بازی کمک شایانی به بازی میکرد تا شاهد کاراکترهایی خوش‌ساخت باشیم، یکی دیگه از دلایلی که نمیشه این بازی رو فراموش کرد مطمئنا موسیقیِ اون هست، موسیقی‌ای که اصلا تمِ اصلی داستان و گیم‌پلی هست و از گیتارهای راک و الکتریک تشکیل میشه. به هرحال این بازی طرفدارانِ زیادی داره و افراد زیادی هم اون رو از سال 2009 تا الآن تجربه کردن و میدونن که اگه قرار باشه بازی جدیدی از Double Fine عرضه بشه باید نسخه دوم Brutal Legend باشه.

Castlevania Sequel» 



دراکولاها و خون‌آشام‌ها از قدیم به عنوان افسانه‌ها و فرضیه‌هایی محال شمرده میشدن و خب خیلی از نویسنده‌ها و داستان‌سراها نیز سعی‌شون بر این بوده تا با الهام از این مسائل بتونن یک داستانِ موفق رو خلق کنن، این داستان‌ها اکنون همه‌شون به فیلم‌، انیمه، بازی، کتاب و... تبدیل شدن و شاخص‌های زیادی رو نیز بالا بردن. Castlevania نام یک بازی قدیمی‌ست که در سال‌هایی متفاوت عرضه شده، با گذشت سال‌ها از انتشار این بازی، شرکت Konami با همکاری دو استودیوی Mercury Steam و Kojima Productions سعی میکنه تا یک بازسازی از این مجموعه پرطرفدار رو خلق کنه و به این ترتیب مجموعه Catlevania: Lords Of Shadow در سال 2010 متولد میشه، عنوانی که از Hideo Kojima به عنوان طراح بهره برده و عناصر نقش‌آفرینی نیز در بازی باعث میشن تا شاهد هیجانی بالا در این عنوان باشیم. نسخه اولِ این ریبوت مورد استقبال قرار گرفت و به این ترتیب در سال 2014 نسخه دوم این بازی نیز تحت عنوان Castlevania: Lords Of Shadow 2 بدون حضور کوجیما و تیم خلاقش عرضه شد ولی این دفعه این بازی اصلا نتونست نظر طرفدارانش رو جلب کنه، از اون دوره به بعد دیگه هیچکس سمت ساخت این بازی نرفت و توی همون سال 2014 این بازی خاک شد. به نظرِ من جهان Castlevania به علت سورئال بودنش به خصوص در نسخه دوم تونسته دراکولاها رو به عنوان یک موتیفِ اصلی در داستانش جا بده، کم پیش میاد که شاهد چنین عناوینی باشیم ولی خودِ من دوست دارم که اولا نسخه سوم این بازی ساخته بشه و ثانیا اگه قراره یک بازی با تمِ دراکولا به بازار عرضه بشه اون بازی Caslevania باشه چرا که در کُلیَت بازی شبیه به عناوین قدیمی‌ای‌ست که مراحل رو در اون‌ها جلو میبرین و درنهایت با غول‌آخر بازی مبارزه میکنین، اینچنین روندی توی بازی‌های امروزی کم دیده میشه اما نسخه سوم این بازی میتونه به شکل پرداخت شده‌ای اینکار رو انجام بده.

Prince Of Persia Sequel»



مجموعه Prince Of Persia یا همون شاهزاده ایرانی رو خیلی از گیمرها مخصوصا گیمرهای ایرانی میشناسند، مجموعه‌ای که نسخه اولش سال 1989 عرضه شد و در اون دوره به عنوان یک بازی واقع‌گرایانه و بی‌نظیر شناخته میشد، Ubisoft که خالقِ این سری بود، این فرانچایز رو به نسل هفت بازی‌های ویدیویی برد و یک بازی بی‌نقص دیگر ساخت، یک نوسازیِ تازه در تاریخ مجموعه شاهزاده ایرانی، سپس در سال 2004 و دقیقا یک سال پس از عرضه نسخه قبلی، Prince Of Persia: Warrior Within عرضه شد و باری دیگر در سابقه کاری یوبیسافت درخشید. همین روند به صورت ثابت برای عرضه این مجموعه پیش گرفته شد تا اینکه در سال 2010 و با عرضه بازی Prince Of Persia: The Forgotten Sands همه چیز به هم ریخت، نمرات بازی به مراتب با نسخه‌های قبلی اختلاف فاحشی داشت، بعد از این نسخه و شکستش در جلب رضایت مخاطبین، دیگه دنباله‌ای بر این بازی ساخته نشد. نمیشه گفت یوبیسافت از معرفی این بازی میترسه چون بازیای بدتر از The Forgotten Sands نیز وجود دارن که خراب کردن، پس دلیل چیه؟ یوبیسافت همونطور که گفتم مشغولِ نوسازی‌ست و ممکنه تا زمان تعطیلی این شرکت شاهد معرفی این بازی نباشیم ولی خب خیلی‌هامون میدونیم که طرفداران این بازی خواهان دنباله این مجموعه هستن. روایتِ بازی چه از لحاظ داستان و چه از لحاظ گیم‌پلی استانداردهای خودش رو دارا هست و نمیشه بهش ایرادی گرفت و قطعا اگه این فرانچایز ادامه‌ای داشته باشه قطعا شاهد یک بازی خوب هستیم اما علت اینکه چرا خبری از این بازی نیست همچنان نامشخصه.

Kane And Lynch 3»



بازی‌های تحتِ نام Kane And Lynch رو شاید اکثرتون به یاد نیارید، مجموعه‌ای که در سال 2007 اولین نسخه‌ش با نام Kane And Lynch: Dead Men به بازار عرضه شد و نظرات نسبی‌ای دریافت کرد که باعث میشد نسبت به تجربه بازی دودل بشید و من هم این نقدها رو تایید میکنم چرا که نسخه اول چندان تعریفی از آب درنیومده بود، به هرحال هدفِ بازی خلق یک شوترِ خطی بود که چند ساعتی اکشن و شلیک با اسلحه رو به مخاطبش ارائه بده و خب بازی در انجام اینکار کمی ناتوان بود. به هرحال بعد از گذشت 3 سال و در سال 2010 نسخه دوم تحت نام Kane And Lynch 2: Dog Days به بازار عرضه شد، این بازی نیز نتونست موفق بشه، اما خب راستش ویژگی‌هایی که این عنوانِ اکشن ارائه میداد نسبت به خیلی از شوترهای امروزی متمایز بود، اولین نکته‌ای که میشه بهش اشاره کرد حالتِ دوربین بود که شباهت‌های زیادی به دوربین‌های دستی در صنعت فیلم داشت، ترکیب این زاویه با اکشن و اسلحه و البته سیستم کاورگیری شبیه به فیلم‌های اکشن Quentin Tarantino میشد و بسیار جالب بود، سناریوی بازی نیز یک داستان خوب داشت اما اصلی ترین علتی که باعث میشد این بازی نمرات ضعیف بگیره گیم‌پلیِ اون بود که ویژگی‌های مثبتش فقط در ابتدا نمایان میشد و بعدش باید تا ابد با این مکانیک‌ها پیش میرفتین. با توجه به کسب نمرات ضعیف توسط دو نسخه اخیر باید بگم که این بازی ممکنه نسخه سومش هیچوقت معرفی نشه و اگه هم که شاهد این اتفاق باشیم، باید یک بازی دقیق و درست رو ببینیم و اون موقع بازی میتونه حداقل یک نمره درست و حسابی بگیره.

Spec Ops Sequel»



استودیوی Yager در سال 2012 یک بازی شوترِ سوم‌شخص رو عرضه کرد که با نام Spec Ops: The Line شناخته میشد، این بازی به طور کلی به هیچ عنوان یک بازی درست و حسابی نبود اما اصلی ترین دلیل اینکه هنوز از این بازی یاد میشه اینه که یک سناریوی محکم و قدرتمند پشتِ این بازی قرار داره، سناریویی متناقض و اگه یادتون باشه ما قبلا باهم درمورد این بازی خیلی صحبت کردیم و این تناقض رو بررسی کردیم. برای من Spec Ops یکی از بهترین بازی‌هایی‌ست که تا به اینجا تجربه کردم، جدا از بحث گیم‌پلی که تکراری‌ست یک مغزِ متفکر پشت داستان این بازی قرار داره که باعث میشه ساعت‌ها راجع به این بازی تفکر کنید. قطعا اگه نسخه دوم این بازی درکار باشه که با بسته شدن استودیوی Yager این اتفاق محاله، من دوست دارم تا همین سناریو رو باری دیگر در بازی شاهد باشیم و البته یک گیم‌پلی خوب رو توی بازی تجربه کنیم. 

Sleeping Dogs 2»



7 سال از انتشار بازی Sleeping Dogs میگذره، عنوانی که توسط استودیوی تعطیل شده United Front Games توسعه پیدا کرد و Square Enix اون رو به بازار عرضه کرد، با انتشار بازی، بازارِ فروش و همه‌چی در دستان United Front قرار گرفت و بازی بازخوردهای به شدت خوبی رو به دست آورد، طرفداران این بازی با بسته شدن تیمِ سازنده دیگه امیدی به انتشار این بازی ندارن ولی خیلی‌ها همچنان امیدوارن که این بازی معرفی بشه. حالا چرا این همه انتظار؟ قطعا یکی از دلایلِ این انتظار ابتدا سناریوی پر سر و صدای بازی‌ست که با سوپرایزهای فراوانی همراهه، دومین نکته نیز برمیگرده به گیم‌پلیِ بازی، ترکیبی از شلیک با اسلحه، مبارزات تن به تن و ماشین‌سواری‌های جذاب و مهیج. سیستم مبارزات بازی واقعا درخشنده و عالی ساخته شده و قطعا از به یادموندنی‌ترین عناصر در یک بازی به شمار میاد. این‌ها تنها بخشی از دلایلی هستن که این بازی اینقدر مورد انتظاره ولی خب فعلا به نظر نمیاد که شاهد انتشار این عنوان باشیم.

خب دوستان این مقاله نیز به اتمام رسید، شما منتظر انتشار کدامیک از این بازی‌ها هستین؟ کدام بازی هست که منتظرشین و تو این لیست وجود نداره؟ دقت کنید که اگه نظرات شما باشه این مقاله‌ها تا قسمت هزارُم هم نوشته میشه پس با نظراتتون بازی مورد نظرتون رو به لیستِ قسمت سوم منتقل کنید. ممنونم ازتون که تا اینجا بنده و این نوشته رو تحمل کردید، تا مقاله بعدی همه‌تون رو به خدای بزرگ میسپرم...