فیل اسپنسر: Bethesda انحصاری‌های Xbox را برای پلتفرم‌هایی توسعه می‌دهد که سرویس XGP دارند

فیل اسپنسر: Bethesda انحصاری‌های Xbox را برای پلتفرم‌هایی توسعه می‌دهد که سرویس XGP دارند

دنیای گیم
حالا که Microsoft اسلحه‌ای به نام Bethesda داره و استودیوهای این کمپانی به عنوان گلوله‌هاش آماده شلیک هستن، آیا فرانچایزهای بزرگ این کمپانی تاریخ‌ساز به عنوان انحصاری مایکروسافت و کنسول محبوب‌ش شناخته می‌شن؟ این بزرگ‌ترین سوال هواداران درمورد معامله 7.5 میلیارد دلاری مایکروسافت هست ولی این شرکت تا اینجا حرفی درمورد خریدش نزده. آقای Phil Spencer پیش از این تا حدودی درمورد عناوین بتسدا صحبت کرد و گفت بعضی از عناوین این تیم در انحصار Xbox و PC قرار دارند. اخیرا نیز با برگزاری رویداد زنده Xbox-Bethesda، اسپنسر جزئیات بیشتری درمورد سوال ذکره شده به اشتراک گذاشت. براساس گفته‌های اسپنسر، بی‌شک هدف مایکروسافت از همان ابتدا این بوده تا با خرید بتسدا، انحصاری‌های بیشتری به کنسول Xbox اضافه کنه. این شرکت در توافقات قبلی بتسدا (عرضه بازی‌های Ghostwire: Tokyo و Deathloop به صورت زمانی برای کنسول‌های PlayStation) مشکلی ندیده و حتی به استودیوها اجازه می‌ده تا از محصول‌شون برای سایر پلتفرم‌ها پشتیبانی کنند. اما این شرایط قرار نیست ادامه‌دار باشه.


"من سعی میکنم تا حد ممکن شفاف و واضح صحبت کنم. مشخصا نمی‌تونم اینجا بشینم و بگ که تمام عناوین بتسدا انحصاری هست، چون این واقعیت نداره. تعهدات قراردادی بین ما دو طرف وجود داره و قصد داریم تا همیشه اون‌ها رو بررسی کرده و مدنظر قرار بدیم. ما بازی‌های داریم که روی سایر پلتفرم‌ها عرضه می‌شن و قراره ازشون پشتیبانی کنیم. اینجا جامعه‌ گیمرها به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شن و ما سعی داریم تا از همه اون‌ها بهره ببریم. حتی ممکنه در آینده مواردی به خصوص مثل نکات قراردادی و... رو شاهد باشیم که باعث می‌شه با سایر پلتفرم‌ها ادامه بدیم. از طرفی باید بگم که اگر مشتری Xbox و خدمات اون هستین، چیزی که من می‌دونم اینه که در آینده شاهد انتشار بازی‌های انحصاری روی پلتفرم‌هایی که از Xbox Game Pass پشتیبانی می‌کنن، خواهید بود. درواقع این هدف اصلی ما هست. اینکه اکنون این شراکت رو آغاز کردیم هم پایبند این موضوعه. قصد داریم با ایجاد خلاقیت و انعطاف‌پذیری برای مشتریان Xbox، با بهترین شکل در بازار حاضر باشیم."
 با تمام این‌ها اما اسپنسر باری دیگر گیمرها رو در هاله‌ای از ابهام قرار داد. از طرفی مشخص شد کسانی که به امید مولتی‌پلتفرم بودن بازی‌هایی نظیر Fallout جدید و The Elder Scrolls VI نشسته بودن، باید دست از خیال‌پردازی بردارند. این موضوع نیز شایان ذکره که اگر Sony و Nintendo با انتشار سرویس XGP روی پلتفرم‌هاشون موافقت کنن، ممکنه شاهد عرضه این بازی‌ها به صورت مولتی‌پلتفرم باشیم. این درست مثل این میمونه که با ورود نیروهای دشمن به مقر اصلی‌تون موافقت کنید! با این حال اما بیانیه اسپنسر کماکان ابهاماتی داره که رفع نشدند.