فیل اسپنسر درمورد استفاده از موتور گرافیکی idTech توسط استودیوهای Xbox صحبت می‌کند

فیل اسپنسر درمورد استفاده از موتور گرافیکی idTech توسط استودیوهای Xbox صحبت می‌کند

دنیای گیم
قرارداد Microsoft و Bethesda اخیرا به رسمیت شناخته و صاحب فرانچایزهای Fallout و The Elder Scrolls به زیرمجموعه Xbox افزوده شد. با اینکه بخش بزرگی از صحبت‌ها درمورد این انتقال آنچنان که باید شفاف و واضح نبودن، اما رییس بخش گیمینگ مایکروسافت یعنی Phil Spencer درمورد یک موضوع جالب صحبت کرد و جزئیاتی رو به اشتراک گذاشت. این موضوع به استفاده موتور گرافیکی idTech توسط Xbox Game Studios در پروژه‌های آینده این بازی‌سازها برمی‌گشت.


 "وقتی به توانایی و قابلیت‌های id Software و فکر می‌کنیم و همزمان درمورد استودیوی The Coalition و 343Industries حرف می‌زنیم و ساخت بازی‌های تخیلی و شوتر اول‌شخص/سوم‌شخص رو تحت بررسی می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این استودیوها توانایی زیادی در خلق چنین آثاری دارند. چیزی که تا به حال درموردش صحبت نکردیم برمی‌گرده به موتور گرافیکی idTech و آینده‌ش در استودیوهای Xbox. همه‌تون در جریانین که ما استودیوهای زیادی داریم که هم‌اکنون روی پروژه‌های مختلف کار می‌کنند. من از صحبت‌های Marty Stratton (تهیه‌کننده اجرایی id Software) درمورد استودیوهای بتسدا و موتور گرافیکی idTech لذت بردم و فکر می‌کنم که این یک قدم رو به جلو به حساب میاد. مثلا اینکه ما با موتور گرافیکی idTech چه کارهایی می‌تونیم انجام بدیم، یکی از مهم‌ترین سوالات ممکنه که سعی می‌کنیم به جواب برسونیمش. بدون‌شک idTech یکی از بهترین موتورهای گرافیکی در دنیاست و استودیوهای مختلف می‌تونن با بینشی که دارن، ازش استفاده کرده و سود ببرند."



 در حال حاضر فقط دو استودیو هستند که در مایکروسافت مشغول تولید بازی‌های شوترن: The Coalition و 343Industries. استودیوی 343Industries با موتور گرافیکی Slipspace Engine روی Halo Infinite کار می‌کنه. پس اینجا ما تنها یک کاندید داریم. چرا The Coalition رو گزینه اصلی می‌دونیم؟ چرا که بازی‌های قبلی این تیم از مجموعه Gears با موتور گرافیکی Unreal Engine تولید شد. مایکروسافت برای ساخت بازی با UE باید به Epic Games مبلغی ارائه کنه اما با idTech می‌تونه عملکردی نسبتا بی‌نقص رو بدون پرداخت هزینه به دست بیاره. بزرگ‌ترین ریسک به این برمی‌گرده که idTech آزمونش رو در هیچ عنوانی به غیر از آثار FPS پس نداده. البته که در The Evil Within شاهد استفاده از پنجمین ورژن این انجین بودیم. با تمام این‌ها اما آقای اسپنسر می‌خواد تا استودیوهای زیرمجموعه Xbox از این موتور گرافیکی بهره زیادی ببرند. باید دید چه عناوینی در آینده با idTech تولید می‌شن.