میازاکی از داستان، گیم‌پلی و دنیای بازی Elden Ring می‌گوید

میازاکی از داستان، گیم‌پلی و دنیای بازی Elden Ring می‌گوید

دنیای گیم
بازی Elden Ring پروژه جدید هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) و تیم او در FromSoftware می‌باشد.بازی Elden Ring در جریان کنفرانس شرکت مایکروسافت در E3 2019 با انتشار یک تریلر سینمایی معرفی شد.تا به این لحظه ما اطلاعات زیادی راجع به این IP جدید نداشتیم، اما امروز قصد داریم شما را در جریان جزئیات تازه‌ای از داستان، گیم‌پلی، جهان و سایر ویژگی‌های بازی Elden Ring قرار دهیم.در واقع این اطلاعات از مصاحبه اخیر هیدتاکا میازاکی به دست آمده و شما را بیشتر با پروژه متفاوت و جدید FromSoftware آشنا خواهد کرد.

آنچه که ما تاکنون می‌دانیم، Elden Ring یک بازی تک نفره داستانی در سبک اکشن نقش‌آفرینی سوم‌شخص است که وقایع آن در یک دنیای فانتزی روی می‌دهد.هسته گیم‌پلی خیلی از سری Dark Souls دور نیست، ولی به این معنی هم نیست که شاهد گیم‌پلی مشابهی باشیم.در واقع می‌شود گفت Elden Ring همان سبکی را دارد که در آثار قبلی میازاکی دیده‌ایم.این بازی قرار است یک عنوان دنیای باز باشد، کاری که استودیو هرگز قبل از این انجام نداده بود و شاید از این نظر کمی نگران کننده به نظر برسد.اگرچه عناوین قبلی ممکن است نسبتاً دنیای باز تلقی شوند چون هیچ بارگذاری در آن وجود نداشت و اکثر بخش‌ها و تقریباً تمام مناطق به هم متصل بودند.میازاکی می‌گوید که روستاها به شکل ویرانه‌ای از دخمه‌ها یا سیاهچال‌های تاریک به تصویر کشیده است و از طرفی ساخت جهانی بازتر چالشی بزرگ برای آن‌ها محسوب می‌شود.



رویکرد داستان و داستان‌سرایی در آثار FromSoftware تفاوت زیادی با سایر استودیوها دارد.کسانی‌که بازی‌های میازاکی را تجربه کرده باشند می‌دانند که روایت داستان در آن‌ها چگونه است.با این حال، نکته قابل توجه این است که میازاکی با نویسنده و نمایش‌نامه‌نویس معروف آمریکایی، George R. R. Martin در ساخت دنیای Elden Ring همکاری نزدیکی دارد.از این رو باید صبر کرد و دید بازی جدید FromSoftware جدای از گیم‌‎پلی می‌تواند در داستان و داستان‌سرایی موفق‌تر از گذشته ظاهر شود یا خیر.میازاکی در ادامه افزود، بازیکن از طریق کاوش می‌تواند در مورد اساطیر مارتین بیاموزد.Elden Ring از تغییرات ساده برای سیستم بازی فراتر می‌رود چون میازاکی باور دارد که اضافه شدن محیط‌های بزرگتر و بازتر به تکامل آن در مقیاسی بزرگ‌تر کمک می‌کند.با جهانی بزرگ، سیستم‌های جدید و مکانیک‌های اکشن به ناچار ضروری می‌شوند.با این مفهوم که Elden Ring از سیر تکامل طبیعی‌تری نسبت به Dark Souls داراست.درحالی‌که سیاهچال‌ها و دخمه‌های باریک و پیچیده بازی‌های قبلی در واقع به‌هم‌پیوسته بودند، محیط‌های Elden Ring بازتر و وسیع‌‌تر خواهد بود؛ جهانی گسترده‌تر، پایه و اساس گیم‌پلی Elden Ring را تشکیل می‌دهد و مکانیک‌های آن با این نوع محیط در ذهن طراحی شده است.

سیاهچال بازی‌های قبلی میازاکی به سبک بازی Metroidvania به‌هم‌پیوسته بودند، اما این بار یک میدان وسیع بین آن‌‌ها وجود دارد.به گفته میازاکی، گنجاندن چنین محیطی برای نشان دادن داستان و جهان در مقیاسی وسیع‌تر، برای افزایش آزادی عمل و اکتشافی عمیق، و ایجاد تنوع بیشتر برای نبردها انتخاب شده است.میازاکی تأیید کرده است که شما با یک اسب می‌توانید به دور دنیا بروید و درحالی‌که سوار اسب هستید با دشمنان بجنگید.میازاکی می‌خواهد اکتشاف عمیقی را به گونه‌ای در Elden Ring ارائه دهد که در Sekiro: Shadows Die Twice امکان‌پذیر نبود.علاوه بر این، نباید انتظار روستاها و شهرهای پرجنب و جوشی را در Elden Ring انتظار داشت.همچنین، هیچ شخصیت اصلی ثابتی درون بازی وجود ندارد و میازاکی به بازیکنان اجازه داده که خودشان خصوصیات و شخصیت کاراکترشان را ایجاد کنند.در پایان میازاکی گفت که به لطف اساطیر مارتین که الهام‌بخش آن‌ها بوده است، برخلاف کارهای قبلی‌ او شاهد شخصیت‌های فرعی (NPC) قانع‌کننده‌تری در بازی خواهیم بود.در حال حاضر هیچ تاریخی انتشار مشخصی برای بازی Elden Ring اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود بازی در سال 2020 منتشر شود.
نویسنده: Mehdi Taheri
1398-4-9 ( 23 روز پیش )

ویدیو های مرتبط با Elden Ring

والپیپر های مرتبط با Elden Ring