نیم نگاهی به عملکرد بازی Baldur’s Gate 3 | گالری تصاویر 4K

نیم نگاهی به عملکرد بازی Baldur’s Gate 3 | گالری تصاویر 4K

دنیای گیم
تیم Larian Studios نسخه Early Access بازی Baldur’s Gate 3 رو از طریق فروشگاه مجازی Steam برای PC عرضه کرد. بازی تا اینجا در زمینه جلب نظر هواداران موفق بوده. در این پست خبری نگاهی خواهیم داشت به عملکرد گرافیکی این عنوان بزرگ. توجه داشته باشید که این یک مقاله تجزیه و تحلیل نیست اما در آینده بهش خواهیم پرداخت. برای تهیه تصاویر این پست از یک کامپیوتر شخصی با پردازنده Intel Core i9-9900K، مقدار 16 گیگابایت رم از نوع DDR4 در فرکانس 3600MHz و کارت گرافیک Nvidia RTX 2080Ti استفاده شده. نسخه دسترسی اولیه این عنوان از دو رابط گرافیکی Vulkan و DX11 پشتیبانی می‌کنه. ما نتونستیم رزولوشن 4K رو با استفاده از Vulkan فعال کنیم اما با DX11 مشکلی در استفاده از نسبت‌های تصویری بالا نداشتیم.
 Baldur’s Gate 3 در تمام لحظات با بیش از 60 فریم اجرا می‌شه. بازی از 4 گیگابایت VRAM استفاده کرد و ظاهرا سه الی چهار هسته/رشته پردازنده رو اشغال می‌کنه. تیم توسعه‌دهنده باید تا زمان انتشار نسخه نهایی این مشکل رو از بین ببره. بازی می‌تونه تنظیمات 4K/Ultra رو با بیش از 60 فریم اجرا کنه. Baldur’s Gate 3 از موتور گرافیکی Divinity 4.0 استفاده می‌کنه که ورژن بهبود یافته انجین مورد استفاده در Divinity: Original Sin 2 هست. خوشبختانه گرافیک بازی حتی در حالت Early Access هم عالی به نظر می‌رسه. جزئیات تمام کاراکترها بسیار بالاست و افکت‌های محیطی نیز بی‌نظیره. با این حال گاهی اوقات تکسچرهایی با کیفیت پایین در محیط بازی دیده می‌شه. درکل اما گرافیک بازی خیلی خوبه. با تمام این‌ها از نظر فنی مشکلاتی وجود داره. بیاید امیدوار باشیم استودیوی Larian تا زمان انتشار نسخه نهایی این ایرادات رو برطرف کنه.