هر آنچه درباره Resident Evil 7: Biohazard می‌دانیم

هر آنچه درباره Resident Evil 7: Biohazard می‌دانیم

مقالات و آموزش

از سال 1996 که برای اولین بار شینجی میکامی بازی Resident Evil رو خلق کرد و بعد این بازی ساخته شد ، میشه گفت سبک ترس برای اولین بار در صنعت گیمینگ متولد شد ، از اون سال به بعد شاهد عرضه این بازی بودیم و تا نسخه چهارم شاهد پیشرفت این ترس بودیم . این بازی نه تنها سبک ترس رو گسترش داد بلکه در میون گیم های زمان خودش یک بازی عالیِ همیشه در صدر بود تا اینکه نسخه پنجم این بازی در سال 2009 ساخته شد و سعی داشت تا ترسی که در نسخه چهارم وجود داشت رو دوباره به گیمر ها برگردونه در حالی که چیزی جز اکشن محض نبود.

 نسخه ششم هم که اصلا چیزی نیست که بشه دربارش صحبت کرد ، اصلا کاش چیزی راجع بهش نمیگفتم . بعد از نسخه سوم کپکام 13 بازی برای پلتفرم های مختلف عرضه کرد که 3 تاشون از زاویه دید اول شخص استفاده میکردن ، بعد از نسخه پنجم ، کپکام 9 نسخه فرعی و یا بازسازی شده رو به بازار عرضه کرد و بعد از نسخه ششم 5 نسخه فرعی رو به بازار عرضه کرد و اینجا بود که کپکام به سرطان عرضه بازی های ریمستر و فرعی مبتلا شد ، اخه کدوم شرکت میاد و 14 نسخه فرعی (بدون احتساب اون سیزده تا چون اون موقع این بازی تو اوج بوده ، هرچی ازش انتشار پیدا میکرده میترکونده) از بازیش میزنه و درحالی که میدونه چیزی جز شکست درش وجود نداره باز هم اونا رو عرضه میکنه.اتفاق غافلگیر کننده اینه که نسخه هفتم این بازی هم در E3 2016 معرفی شد و تا کمتر از 2 ماه دیگه قراره عرضه بشه . این بازی با تمام نسخه های قبلی این مجموعه فرق میکنه و اینبار واقعا به ترسوندن رو اورده . در این مقاله قصد دارم تمام چیزهایی که درباره این بازی میدونیم رو توضیح بدم و از شما میخوام با این مقاله هم من رو همراهی کنید.

 



نویسنده داستان بازی غیر ژاپنی است: بله . درست شنیدین ، برای اولین بار در طول تاریخ ساخت این بازی یک نویسنده غیر ژاپنی وظیفه داستان پردازی این بازیو به دست داره و جالب اینجاست که تا جای ممکن از زامبی استفاده نشده گرچه دشمن های عجیب و غریبی منتظرتون هستن اما زامبی نیستن . نکته دیگه هم اینه که داستان بازی از عناصر ماورالطبیعه استفاده نمیکنه . نکته دیگه هم اینه که اتفاقات داستانی این نسخه مثل نسخه اول در یک عمارت بزرگ اتفاق میوفته . اقای ریچارد پرسی وظیفه نوشتن داستان این نسخه رو به عهده دارن و مطمئنم که در حال نوشتن یک داستان خیلی ترسناک هستن.


داستان بازی از چه قرار است:  تا به الان جزئیات زیادی از داستان بازی لو نرفته اما باز هم میشه درباره این داستان چیزهایی رو لو داد . داستان بازی 4 سال بعد از وقایع نسخه ششم دنبال میشه و در شهر دالوی ، در الوییزیانا روایت میشه ، شخصیت اصلی این بازی فردی به نام Ethan هست که به دنبال همسر گمشدش یعنی Mia میگرده و در این جست و جو به خونه خانواده Baker ها میره ، رفته رفته Ethan به این خانواده شک میکنه و فکر میکنه که اونا دارن یک مورد رو از اون مخفی میکنن.سه چیز در این خانواده خیلی عجیب و غریبه که در دموی بازی هم قابل مشاهده بود ، یکی طرز رفتار عجیب و غریب این خانواده بود و دیگری هم غذاهای حال بهم زنی بود که میخوردن ، یک چیز عجیب دیگه هم که در بازی وجود داشت یک دیوار بود که نزدیک به میز ناهار خوری این خانواده هست که پر شده از عکس قدمی و جدید و مرموز که به نظر اتفاقاتی که در این خانواده افتاده رو روایت میکنه.




بیوگرافی خانواده Bakers (جمع کل خانواده): خانواده Baker مطمئنا در این بازی نقش به سزایی دارن و احتمالا ترسی که در بازی وجود داره هم مربوط به همین خانواده خواهد شد ، در این بخش من میخوام تمامی اعضای این خانواده رو اسکن کنم و دربارشون براتون توضیحاتی بدم (نکته : تمامی این بیو گرافی با توجه به عکس بالا انجام میشه) . از چپ به راست شروع میکنم.




Camilla Baker
: پیرترین عضو خانواده Bakers ، به نظر مرده میاد ولی کاملا زندست و بسیار نا اروم هستش و با یک ویلچر حرکت میکنه و به نظر من میتونه توی بیشترِ ترسی که در بازی رخ میده شریک باشه . شما رو نمیدونم ولی به نظر من ممکنه این پیرزن همون یارویی باشه که توی تریلر Aunt Rhody دیدیمش.

Lucas Baker: جوان ترین عضو این خانواده ، تا به الان که در ترس بازی چیزی به ما انتقال نداده اما به نظر من میون خانوادش یکم ادم تر میاد البته با اینکه من هنوز چیزی ازش ندیدم ولی به نظر من اتفاق بدی رو برامون رقم نمیزنه . جالب اینجاست که این خانواده به این پسر به عنوان یک بدبختی نگاه میکنن . توی اخرین حضورش در بازی پدرش دست اونو با ساطور قطع میکنه تا به خورد Ethan بده ، فکر کنم به همون دلیل باشه.

Jack Baker: پدر لوکاس و و مدیر این خانواده جهنمی ، احتمال بسیار زیادی هست که تمام جریانات ناپدید شدن همسر Ethan و گیر افتادن خودش به این مرد ختم بشه . در دموی بازی اگه یادتون باشه اون مانع فرار شما از خونه میشه.

Marguerite Baker: یک وحشی به تمام معنا. به گوشت انسان علاقه شدیدی داره و نخوردن اون رو یک توهین بزرگ به عادت ها و سنت های خانواده Bakers میدونه . یادتون بیارین وقتی Ethan نمیخواست گوشت رو بخوره چه عکس العملی نشون داد.اون اخری رو هم نمیدونم کیه اما حس کاراگاهی من (یا به عبارتی حس ششم من) بهم میگه که به احتمال 40 درصد اون Ethan باشه (با توجه به بلاهایی که توی دمو سر Ethan میاد).


علت انتخاب نام Biohazard برای این نسخه: این علتو نمیدونم ولی اقای مسچیکا کواتا ، تهیه کننده بازی گفتن که این فرانچایز در ژاپن با نام Biohazard شناخته میشه و در غرب با نام Resident Evil شناخته میشه و تیم سازنده تصمیم گرفته تا دو نام Resident Evil و Biohazard رو با هم ترکیب کنن . ایشون در ادامه گفتن این بازی در ژاپن با نام Biohazard 7 : Resident Evil شناخته میشه . اگه بخوایم این اسمو معنی کنیم میشه Resident Evil 7 : Resident Evil ، یه جورایی واسم حالت فان داره.


Winters نام خانوادگی کاراکتر اصلی بازی: این اواخر یه نشریه اسپانیایی معروف به اسم Hobbyconsolas نگاهی به Resident Evil 7 انداخته و اطلاعات باحال ، جالب و خوندنی ای دربارش منتشر کرده مثل مدت زمان گیم پلی که در پایین خواهید خوندش ، علاوه بر این ها ، این نشریه گفته که نام خانوادگی دو شخصیت داستانی بازی یعنی Ethan و Mia ، Winters هست.


Re Engine، جدیدترین موتور گرافیکی کپکام: این سیاست کپکام در ساخت بازی ها واقعا عجیبه ، اون ها Deep Down رو تا قبل از مفقود شدن با موتور گرافیکی Panta Rhey معرفی کردن و در تریلر معرفی ما شاهد کیفیتی عالی و خیره کننده ای بودیم اما خب کپکام ترجیح داده به جای استفاده از این موتور گرافیکی عالی از موتور گرافیکی جدیدی به نام Re Engine پرده برداری کنه.در تریلر های معرفی ما شاهد کیفیت خوبی بودیم ، محیط های بازی به اندازه کافی ترسناک ، کثیف و مرموز بودن و یه جورایی منو یاد فضا سازی های بازی شاهکار  Metro مینداختن . بافت های محیط و جزئیات هم بسیار دقیق ساخته شده بود. یکی از شاخصه های این موتور گرافیکی نور پردازی و سایه زنی و طراحی عالی کنتراسته ، در محیط های باز شما شاهد نوز پردازی بسیار عالی بازی هستید اما این لذت به صورت موقتیه و بعد از اون شما وارد محیطی میشین که دیگه شاهد اون نور پردازی های خاص نیستین و اینجاست که سایه زنی ها و کنتراست بازی خود نمایی میکنه.




تغییر زاویه دید کاراکتر از سوم شخص به اول شخص : اینبار کپکام دست به سنت شکنی های زیادی زده و یکی از نکات جالب و عجیب دیگه در رابطه با این نسخه اینه که اون ها زاویه دید سوم شخص بازی رو به اول شخص تغییر دادن ، کپکام گفته که برای ترس بیشتر اینکارو کرده و از طرف دیگه اینکه این بازی علاوه بر اینکه پلتفرم های نسل 8 و  Pc رو ساپورت میکنه ، از واقعیت مجازی هم پشتیبانی میکنه ، کپکام گفته این بازی یکی از ترسناک ترین بازی های امسال و تاریخ ترسه و امیدوارم که همینطور باشه.


بازگشت چمدان اعصاب خرد کن : گیمرهایی که Resident Evil 4 رو بازی کردن مطمئنا با این چمدون اشنایی زیادی دارن ، این چمدون برای مدیریت ایتم هایی که جمع اوری میکردین بود اما فضای بسیار محدودی داشت و مدیریت کردنش تا اخر بازی کار سختی بود . باید بگم این چمدون به این نسخه هم برگشته و قراره حسابی براتون چالش درست کنه ، تا به الان ایتم های خیلی زیادی در دموی بازی دیده نشده اما مطمئنا در بازی اصلی ما شاهد ایتم های بیشتری خواهیم بود.


مدت زمان گیم پلی 14-16 ساعته  بازی: طبق ادعای نشریه معروف اسپانیایی Hobbyconsolas بازی Resident Evil بین 14-16 ساعت گیم پلی داره که چیزی برابر با نسخه های قبلیه . این نشریه نگاهی به این بازی انداخته و اطلاعات جالبی منتشر کرده مثل نام خانوادگی Ethan که در بخش داستانی مطالعه کردینش . این زمان برای افرادی که بازی رو روی درجات سختی بالا بازی میکنن یکسان نیست ، مثلا ممکن یک نفر بیاد معماهای بازی رو زود حل کنه و یا دنبال نوار های صوتی داخل بازی (Vhs) بگرده.

 درکل باید بگم 14-16 ساعت برای یک بازی ترسناک در سبک بقا زمان خوبیه.




قهرمان بازی ، مبتدی یا حرفه ای : کپکام اعلام کرد که قهرمان بازی نه Leon هستش و نه Chris بنابراین قهرمان بازی مثل شخصیت های دو نسخه قبل نیست چرا که اون مهارت ها رو نداره و به نظر من همون مبتدی هستش تا یه حرفه ای.


نمای اول شخص = ترس بیشتر  : علت اینکه کپکام نمای اول شخص رو به سوم شخص ترجیح داده استفاده از ترس بیشتر در بازی بوده ، چون در نمای سوم شخص اگه کسی از پشت به سمتتون بیاد شما میفهمین و سریع واکنش نشون میدین اما اگه از نمای اول شخص به قضیه نگاه کنیم فقط روبرومونو میبینیم و نمفیهمیم که یه ادم کند ذهنِ وحشی قراره با یک فانوس سراغمون بیاد و ما رو بکشه . پس باید بگم کپکام برای ترس بیشتر این کارو کرده.


ارائه نوعی جدید از ترس : همونطور که در بخش داستانی اشاره شد نویسنده بازی یعنی اقای ریچارد پرسی در بخش داستانی چیزی به عنوان زامبی اضافه نکرده پس چطور میشه ترس رو در این بازی حس کرد ، در این نسخه شخصیت اصلی برای پیدا کردن همسرش وارد یک عمارت بزرگ میشه که یه مشت روانی اونجا منتظرشن.

 توی نسخه های قبلی شما ترستون از این بود که چطوری یک مشت زامبی رو با دو تا گلوله از بین ببرین ، حالا نگرانی شما اینه که چطوری از اون عمارت فرار کنین و همسر گم شدتون رو پیدا کنین ، چیزی که درباره ترس این نسخه واضحه اینه که ترس بازی یه مقدار شخصی شده ، یعنی شما به جای مبارزه با یک بحران جهانی دارین با یک مشت ادم بی مغز و عجیب و غریب دست و پنجه نرم میکنین که بفهمین اونا دارن چیو از شما مخفی میکنن ، درکل باید بگم با توجه به تریلر هایی که تا الان دیدم امیدم نسبت به این بازی خیلی زیاده و مطمئنم که قراره سبک ترس متحول بشه.




نبود هیچگونه حالت انلاین در بازی : حدود یک ماه پیش وبسایت Yuga Tech با اقای ماساچیکا کواتا یک مصاحبه داشت که در اون پرسید که چرا بخش چند نفره در این بازی وجود نداره و اقای کواتا هم گفت که ما از بازخورد های مثبت بخش چند نفره نسخه پنجم خیلی راضی بودیم اما باید اعلام کنیم این بازی بخش چند نفره ای نداره و تمرکز تمام افراد مستحکم کردن پایه ترس بازیه.در ادامه ایشون درباره منتشر نشدن نسخه دمو برای کنسول اکس باکس و Pc گفتن که اجازه ای درباره صحبت کردن درباره این موضوع ندارن ولی من حدس میزنم که به خاطر قراردادیه که کپکام با سونی بسته.


وجود داشتن سیستم مبارزه در گیم پلی بازی: به نظر میاد طرفدارا اینقدر کتک خوردن اتانو توی بازی دیدن که که خودشونم موندن ایا توی بازی ما میتونیم یه مشت بزنیم یا نه ، جواب کپکام بله هست ، شما نه تنها میتونین به دشمناتون مشت بزنین (!) بلکه میتونین با یک شاتگان و یا کلت کمری اونا رو بکشید . به صورت واضح تر باید بگم بازی دارای بخش اکشن هم هستش و کار شما به فرار کردن و ترسیدن خلاصه نمیشه.(به دلیل نبود هیچگونه اطلاعاتی از بخش صداگزاری و موسیقی مجبور شدم از این بخش رد بشم.)


 دوستان این مقاله هم به پایان رسید ، امیدوارم تا این مقاله با این که محتویات کمی داشت اما به دلتون نشسته باشه ، در صورت داشتن هرگونه ، نظر ، انتقاد و پیشنهاد درباره مقالات میتونید توی بخش نظرات سایت به بنده بگید. ممنون از اینکه با من همراه بودید ، تا یک مقاله دیگه شما رو به خدای بزرگ میسپارم.


نویسنده: Retativ
1395-9-16 ( 2 سال پیش )

خبر های مرتبط با Resident Evil

مقاله های مرتبط با Resident Evil

دانلود های مرتبط با Resident Evil

ویدیو های مرتبط با Resident Evil

موسیقی های مرتبط با Resident Evil

والپیپر های مرتبط با Resident Evil