پیش نمایش بازی HITMAN 2

پیش نمایش بازی HITMAN 2

مقالات و آموزش
فرانچایز Hitman همواره جز محبوب ترین بازی های زمان خودش بوده و با انتشار هر نسخه از اون، گیمرهای زیادی جذبش میشدن. این مجموعه درکنار اینکه یکی از بهترین بازی ها در سبک مخفی کاریه، یکی از محبوب ترین بازی های این سبک از دید گیمرهاست. آزادی عملی که تک تک نسخه های این مجموعه در خودش داره این قابلیت رو به گیمر میده که هنگام بازی کردن با استراتژی و نقشه های متفاوت وارد میدان بشه و وظیفه ای که توی بازی بهش سپرده شده رو انجام بده. آخرین ظهور مجموعه Hitman برمیگرده به دو سال پیش که شاهد یک بازی اپیزودیک و سریالی بودیم که در هر زمینه نقاط قوت و ضعفی داشت، داستان بازی با اپیزودیک شدن این نسخه دچار ایراداتی شده بود اما در زمینه های دیگه همچون گیم پلی و گرافیک شاهد یک بازی خوبِ رو به بالا بودیم. جدیدترین نسخه از این فرانچایز HITMAN 2 نام داره که درواقع ادامه نسخه سریالیش هست اما اینبار قرار نیست شاهد یک بازی سریالی باشیم و میتونیم تمام این بازی رو به صورت یکجا تجربه کنیم. در ادامه این مقاله قراره مروری بر این عنوان داشته باشیم و تحلیلی از این بازی رو به صورت یک پیش نمایش بخونیم، پس امیدوارم شما هم در ادامه من رو همراهی کنید.



داستانـ » در مقدمه گفتم که داستان فصل اول، به علت اپزودیک بودن و فاصله ای که بین انتشار اپیزودها وجود داشت نتونست طوری که باید، گیمرها رو راضی کنه، برخلاف نسخه قبلیِ فصل اول یعنی Hitman: Absolution که دارای یک داستان درگیرکننده و جذاب بود، فصل اول این مجموعه خیلی نتونست در داستان نقاط قوتش رو نشون بده. اما درمورد فصل دوم یک سری جزئیات وجود داره که در ادامه بهشون میپردازم. خب فصل دوم این مجموعه همونطور که گفتیم به صورت یکجا عرضه میشه، مراحل بازی روایتی اپیزودیک دارن اما داستانی که بازی روایت میکنه از این چارچوب خارج نیست. داستان بازی در امتداد فصل اول قرار داره، جایی که مامور 47 باید مثل سابق اهداف مورد نظرش رو از بین ببره اما اینبار اوضاع کمی فرق میکنه، مامور 47 باید با کشتن اهدافی که بهش داده میشه، Shadow Client رو نابود کرده و از دسیسه ای که پشت پرده قرار داره رونمایی کنه.کل بازی همونطور که گفته شد به کشتن اهداف برمیگرده و تنها چیزی که گیمر میتونه ازش سر در بیاره که مربوط به قصه بازی باشه، دموهایی هست که بعد از اتمام مرحله نمایش داده میشه. در ادامه این فصل، ما شاهد پخته‌‏تر شدن مامور 47 خواهیم بود چون فصل اول از آغازِ کار مامور 47 شروع میشه و ما شاهد تکامل این قاتل هستیم و قراره در فصل دوم شاهد ادامه این روند باشیم که به نظر میرسه میتونه یک داستان خوب رو برای گیمرها به نمایش بذاره.


گرافیکـ » مجموعه Hitman از ابتدا با موتور گرافیکی Glacier ساخته شده، اِنجینی که همواره به سازنده کمک میکرد تا در طراحی محیط، جزئیات، صورت کاراکترها و هوش مصنوعی سنگ تموم بذاره و در زمینه بهینه سازی هم چهره خوبی از خودش نشون بده، با انتشار هر نسخه از مجموعه Hitman ما شاهد یک بازی با گرافیک خارق العاده بودیم چون این بازی همیشه در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن داشت. همونطور که گفتیم اِنجین Glacier از ابتدا با مجموعه Hitman بوده و با انتشار هر بازی دچار تغییرات زیادی میشد، در نتیجه دو نسخه متفاوت با نام های Glacier 1 و 2 از این اِنجین ساخته شد، نسخه اول تا سال 2010 تمام بازی های ساخته شده توسط استودیوی IO Interactive رو پوشش داد و با انتشار نسخه پنجم مجموعه Hitman یعنی Absolution، نسخه دوم این اِنجین قدرتمند روی کار اومد و در سال 2012 غوغایی رو در زمینه گرافیک و هوش مصنوعی به پا کرد. فصل اول در زمینه گرافیک خوب ظاهر شد چون در بازی، گیمر همواره شاهد تغییرات و تنوع محیطی بود، درکنار این مسائل هوش مصنوعی حاکم بر جو بازی هم چالش خاصی به بازی میبخشید و باعث میشد گیمر همواره احساس خطر کنه و برای اینکه لو نره، با نقشه و طرح های متفاوت وارد بازی بشه.



تا الان تصاویر و تریلرهای منتشر شده از فصل دوم HITMAN، نویدِ یک بازی با گرافیک عالی رو میده، بیاین از همین ابتدا عناصر موجود در بازی رو که باعث میشه از این عنوان لذت برد بررسی کنیم. خب اول از همه باید جنبه بصری گرافیک رو در نظر بگیریم، از اونجا که وقایع این مجموعه در شش مکان متفاوت از جمله میامی، هند، نیوزلند، دریای شمالی و Suburia (شهری در آمریکای شمالی) روایت میشه (البته تا الان فقط میامی و کلمبیا تایید شده و بقیه مکان ها مشخص نیست)، باید شاهد تنوع محیطیِ بالایی در بازی باشیم که هیچوقت تکراری نشه و گیمر رو خسته نکنه و خب تخصص استودیوی IOI هم در این زمینه بسیار بالاست. همچنین انتظار میره هوش مصنوعی بازی هم مثل نسخه قبلی عالی و چالش برانگیز باشه تا گیمر همواره با برنامه و نقشه های متفاوت وارد بازی بشه، فصل اول در زمینه هوش مصنوعی عملکرد خوبی داشت البته در حالت مخفی کاری شاهد این عملکرد خوب بودیم و در حالت اکشن خبری از این هوش مصنوعی خوب نبود، اما سازنده اینبار در فصل دوم دشمن و البته NPCها رو طوری طراحی کرده که با هر عمل شما، شاهد یک عکس العمل از طرف اون ها باشین. همچنین سیستم آب و هوایی هم در بازی وجود داره، برای مثال در مرحله کلمبیا بازیکنان شاهد یک سیستم آب و هوایی داینامیک بودن که مدام نورپردازی و رنگ بندی محیط رو تغییر میداد.دیگه تقریبا همه گیمرها میدونن که سازنده این بازی در طراحی صحنه ها و جزئیات عملکردی عالی و بی نقص داره، چون اکثر مراحل این بازی و البته نسخه قبل دارای تعداد زیادی NPC بودن و خب کنترل هوش مصنوعی در این لحظات خیلی سخته و ساعت ها کار نیاز داره تا سازنده بتونه باب میل گیمرها و منتقدین اون رو پیاده کنه. به هرحال ما امیدواریم تا در این بازی شاهد یک گرافیک خوب باشیم گرچه استودیوی IOI تا الان نشون داده که از این وظیفه خیلی خوب برمیاد و میتونه یک بازی با گرافیک عالی رو ارائه بده.


گیم پلیـ » مجموعه Hitman همواره پایه ‏ای براساس مخفی کاری داشته که اون رو به یکی از بهترین بازی های این سبک تبدیل کرده، با انتشار هر نسخه از این مجموعه بازیکنان شاهد تغییراتی در پایه های این بازی بودن، مثلا در نسخه دوم (Hitman: Silent Assassin) آزادی عمل بیشتری نسبت به نسخه اول (Hitman: Codename 47) در اختیار گیمر قرار داشت. با انتشار نسخه سوم (Hitman: Contracts) تغییرات جزئی در بازی ایجاد شد که به نظرم باعث شد این بازی تبدیل به ضعیف ترین نسخه این مجموعه بشه اما با عرضه نسخه چهارم یعنی Hitman: Blood Money، ورق برگشت و این بازی دقیقا مطابق با انتظار طرفداران و دوست داران سبک مخفی کاری عمل کرد تا اینکه دوباره شاهد سکوت این مجموعه بودیم. بعد از گذشت مدتی و در سال 2012 با انتشار Hitman: Absolution بُعد جدیدی از این مجموعه به گیمرها ارائه شد، Absolution با یک گیم پلی ترکیبی منتشر شد و این ترکیب باعث ایجاد دو دستگی بین طرفدارای این مجموعه شد، افرادی که از حالت خطی و اکشن بازی لذت بردن و کسایی که از این حالت بدشون اومد. نسخه پنجم این مجموعه همونطور که گفتیم آزادی عمل خیلی کمی ارائه میداد و درکنارش حالت مخفی کاری کمتری در گیم پلی بازی شاهد بودیم که باعث شد مجموعه Hitman برای اولین بار به سمت یک بازی اکشن سوق پیدا کنه. از انتشار اون نسخه 6 سال میگذره و تقریبا 2 سال پیش بود که نسخه جدید این مجموعه در قالب یک بازی اپیزودیک گسترش پیدا کرد و عرضه شد، این فصل درواقع انقلابی در مجموعه Hitman بود و خب عرضه چنین عنوانی اون هم با این همه تغییر تقریبا ریسک بالایی داشت.




از جمله نقاط قوت فصل اول در زمینه گیم پلی میشد به بازگشت مخفی کاری به این مجموعه اشاره کرد که شاید یکی از بهترین کارهایی بود که تیم سازنده میتونست روی این بازی پیاده کنه، اما باید توجه داشت که بخش مخفی کاری موجب شده بود تا دیگه شاهد حالت اکشن در بازی نباشیم که همین باعث آهسته شدن این عنوان میشد، فصل اول ترکیبی از نسخه دوم و چهارم بود که سازنده با ترکیب این عناصر به صورت مدرن و پیاده کردن اون ها در قالبی نُو به فصل اول یک حالت تازه بخشید اما خب صحبت اصلی ما راجع به این عناوین نیست و باید به اصل مطلب بپردازیم. خب HITMAN 2 تقریبا این سنت ها و پایه ها رو حفظ کرده و تغییرات اصلی رو در جزئیات این بازی ایجاد کرده که باز هم اکثر این تغییراتِ مثبت برمیگردن به نسخه های پیشین این مجموعه. روند مراحل مثل فصل اول خواهد بود، هر مرحله در قالب یک اپیزود ارائه میشه و بازیکنان باید از راه هایی که خودشون میخوان بازی رو جلو برده و در نهایت هدف اصلی رو از بین ببرند.شاید اولین چیزی که هنگام بررسی بازی به چشمتون میاد، مبارزات و حالت اکشنِ بازی باشه، در فصل اول تمام کارهای گیمر به مخفی کاری ختم میشد و درصورتی که سراغ دشمن میرفتین بلافاصله نابود میشدین، این امر حس اکشن بازی رو به کل از بین برده بود و خب پتانسیل تیراندازی و شوتینگ در بازی کاملا هدر رفت. اما اینبار در HITMAN 2 بازیکنان میتونن علاوه بر مخفی کاری سراغ دشمن هم رفته و کمی خرابکاری کنن، این حرکت موجب میشه تا بازیکن درصورت نیاز به کشتن دشمن و یا هدف اصلی، دست به اسلحه برده و کمی خرابکاری کنه، البته که باید حواستون کاملا جمع باشه چون هوش مصنوعی دشمن در این نسخه پیشرفته تر شده و اگه اون ها متوجه بشن که خرابکاری های شما داره خسارت زیادی وارد میکنه، میتونن با استفاده از اسلحه، مبارزات تن به تن و حتی نارنجک فاتحه تون رو بخونند! محیط های این فصل مثل فصل اول، بزرگ و وسیع خواهد بود و گیمر میتونه از هر طریقی که میخواد هدفش رو نابود کنه، این امر باعث بالا رفتن ارزشِ تکرار بازی میشه و مطمئنا در این نسخه شاهد محیط های بزرگتری خواهیم بود. بازیکنان میتونن میون NPCها و مراتع سبز قایم بشن تا از دید دشمن مخفی بمونن که این خودش یک نقطه قوت برای حساس شدن مخفی کاری به حساب میاد، همچنین مثل فصل قبل میتونین لباس افراد و کارکنان مربوط به بخش های مختلف رو به تن کرده و وارد محیط های ممنوعه بشین. از قابلیت های جدیدی که به بازی اضافه شده میشه به مکانیک معروف Hitman: Blood Money یعنی Notoriety System اشاره کرد، در این حالت موقعی که شما بازی میکنید و برای مثال کسی رو میکشید در گوشه ای از صفحه نمایشتون تصویری ظاهر میشه که لو رفتن قتل شما رو نشون میده و در این حالت باید مراقب باشید که در اون محوطه ظاهر نشین. این حالت به فصل دوم HITMAN وارد شده و بازیکنان در موقعیت های مختلف تصویری در گوشه صفحه نمایششون ظاهر میشه، این تصاویر حالت های متفاوتی دارن، برای مثال میتونین از طریق دوربین های مداربسته این تصویر رو ببینین، یا وقتی که میخواین وضعیت نگهبان ها و یا اطلاعات دایانا رو چک کنین میتونین این تصویر رو مشاهده کنید.درکنار این موارد، یه سری تغییرات و موارد جدید هم به بازی اضافه شده، از جمله تغییرات این عنوان میشه به عوض شدن Inventory اشاره کرد که مثل فصل اول حالت گردونه مانند نداره و به صورت یک نوار نمایش داده میشه، نقشه بازی هم تغییراتی کرده و اینبار اهداف شما، چه فرعی و چه اصلی کاملا از NPCها و دیگر افراد جدا میشن و با رنگی متفاوت در نقشه نمایش داده میشن. یکی از موارد جدیدی که به بازی اضافه شده، کیف حمل Sniper هستش که مامور 47 میتونه بدون هیچ دردسری و با یه کیف یه اسلحه اسنایپر رو حمل کنه و با رفتن به مناطق مرتفع، هدف رو از بین ببره، همچنین واحد پولی نسخه های قبلی به این فصل برگشته و با اتمام هر مرحله مقداری پول به حساب مامور 47 واریز میشه و بازیکن از این طریق میتونه سلاح های جدید خریداری کنه و یا سلاح های خودش رو شخصی سازی کنه.



یکی دیگه از بخش های مهم فصل دوم، اضافه شدن حالت Sniper Assassin هست، بازیکنان در این حالت باید هدف مورد نظر رو با استفاده از یک سلاح اسنایپر نابود کنن، از مهم ترین تغییرات این نسخه نسبت به نسخه های پیشینِ حالت اسنایپر، اضافه شدن بخش Co-op و چند نفره به این نسخه هست که بازیکنان میتونن با دوستانشون به تجربه این بخش بپردازن و با استفاده از توانایی های یکدیگر، هدف رو نابود کنن. همچنین گفتنیه که حالت Co-op دو نفره در خود بازی هم قابل انجامه و بازیکنان میتونن با همکاری هم در بازی پیشروی کنن، از دیگر حالت های آنلاین این بازی میشه به حالت Ghost Mode اشاره کرد، در این حالت بازیکنان به صورت 1V1 در مقابلِ هم قرار میگیرن و هرکدوم باید بیشترین میزان قتل رو با شروع هر راند بدست بیارن. علاوه بر این ها، یکی از مهم ترین بخش های این فصل که در فصل اول هم وجود داشت، اهداف فراری بودن که هر چند وقت یک بار وارد بازی میشدن و به مدتی محدود در دسترس گیمر قرار داشتن، در این فصل این اهداف فراری وجود دارن و بازیگر معروف، Sean Bean اولین هدف فراری شما در فصل دوم خواهد بود.

در آخر باید گفت ما در بازی HITMAN 2 همچون فصل اول شاهد محیط‌هایی وسیع و زیبا خواهیم بود که در همه‌ی مراحل آن راه‌های مختلفی برای پیشروی و به پایان رساندن مأموریت وجود دارد، این حالت باعث میشه تا شاهد تکرار این مراحل باشیم که مطمئنا باعث بالا رفتن ارزشِ تکرار و صد البته خرید این بازی میشه، IOI اینبار قراره یک بازی بزرگ رو عرضه کنه که تجربش هیچوقت تکراری نمیشه، HITMAN 2 در روز سه شنبه مورخه 22 آبان ماه عرضه میشه و خب فاصله زیادی تا انتشار این بازی نمونده، امیدواریم تا اینبار درکنار بهبود بخش داستانی شاهد پررنگ شدن شخصیت مامور 47 دوست داشتنی هم باشیم.خب عزیزان این پیش نمایش هم به پایان رسید، امیدوارم مثل همیشه از این مقاله لذت برده باشین، حتما نظراتتون رو با من به اشتراک بذارید و اگه انتقاد و یا پیشنهادی داشتین از طریق بخش نظرات بهم بگین. تا مقاله بعدی همتون رو به خدای بزرگ میسپرم، بدرود...
نویسنده: Mesbah Beheshti
1397-8-12 ( 2 سال پیش )

خبر های مرتبط با Hitman

مقاله های مرتبط با Hitman

دانلود های مرتبط با Hitman

ویدیو های مرتبط با Hitman

موسیقی های مرتبط با Hitman

والپیپر های مرتبط با Hitman