کارگردان Death Stranding از چرایی علاقه‌اش به بازی‌های پیچیده می‌گوید

کارگردان Death Stranding از چرایی علاقه‌اش به بازی‌های پیچیده می‌گوید

دنیای گیم
تنها دو روز تا انتشار بازی به شدت مورد انتظار Death Stranding فاصله داریم.این بازی منحصر به فرد و فوق العاده زیبا که به عنوان یک اثر اکتشافی شناخته می‌شود، جاه‌طلبانه‌ترین و بزرگترین پروژه هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) و تیم او در Kojima Productions است.همانطور که قبلاً گزارش کردیم، این عنوان در ابتدا برای کنسول نسل فعلی شرکت سونی یعنی PlayStation 4 منتشر می‌شود و نسخه PC آن در تابستان سال 2020 در دسترس قرار می‌گیرد.به عبارت دیگر، این اولین پروژه آقای هیدئو کوجیما پس از ترک Konami در سال 2015 محسوب می‌شود و این واقعاً تحسین برانگیز است که ایشان در این مدت توانستند استودیوی جدیدی تأسیس کرده و دست به ساخت یک IP جدید آن هم با مشارکت ناشری بزرگ بزنند.

آقای کوجیما نویسنده، کارگردان و تهیه کننده Death Stranding هستند و درحالی‌که در تور Death Stranding به سر می‌برند، به‌تازگی مصاحبه‌ای با BAFTA در لندن انجام دادند.در این گفتگو، از چرایی علاقه‌ کوجیما به ساخت بازی‌های پیچیده با داستان پردازی چندلایه‌ای پرسیده شد و ایشان هم پاسخ جالب و قابل تأملی به آن دادند.



«من فکر می‌کنم سادگی خوب است، اما خیلی زود مصرف می‌شود و از بین می‌رود.این مثل غذاست، هر چیزی که واقعاً قابل هضم باشد، بیرون می‌رود و در بدن باقی نمی‌ماند.اما چیزی که بسیار ناخوشایند است، این است که آن قابل هضم نباشد و در بدن باقی بماند و شما ندانید که آن چیست.و انسان این حس عقلانی را داراست که به نوعی همراه او باقی می‌ماند: این چیست؟ مثلاً یک فیلم را در نظر بگیرید، اگر این در ذهن شما بماند، شما بارها و بارها آن را تماشا می‌کنید، یا با دوستان خود راجع به آن صحبت می‌کنید، که این چه بود؟ یا شاید زمانی برای تماشای دوباره آن بگذارید یا دوباره به آن فکر کنید.و به این ترتیب، شما شروع به فهمیدن و درک معنای واقعی آن می‌کنید.و این به نوعی در بدن واقعی، خون و گوشت شما آغاز می‌شود و در جریان‌های بدنتان باقی می‌ماند و بیرون نمی‌آید؛ من می‌خواهم از این قبیل چیزها خلق کنم.»

شکی نیست که بسیاری از شما از سخنان کوجیما غافلگیر شوید، اما براستی که ایشان زیبا و ساده بیان کردند که چرا دست به ساخت بازی‌های ویدیویی پیچیده و فراتر از تصورات هر گیمری می‌زنند.اجازه بدید صریح و بی‌پرده بگویم، واقعاً صنعت گیم به چنین اعجوبه‌هایی نیاز دارد و ما امیدواریم که در آینده شاهد گسترش چنین نابغه‌هایی باشیم و از همه مهم‌تر، یک پروژه منحصر به فردتر و جاه‌طلبانه‌تر دیگری را از سوی کوجیما و تیم او بااستعدادش در نسل بعدی/نهم ببینیم.می‌دانم که برخی منتقدین در حق این بازی اجحاف کردند، اما هیچ یک از این‌ها باعث نمی‌شود از ارزش این بازی منحصر به فرد و خوش‌ساخت کوجیما کم کند.دوستان، نظر شما درباره‌ی اظهارات کوجیما چیست؟ لطفاً دیدگاه ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.