یکی برای همه، همه علیه لارا! | نقد و بررسی بازی Rise of The Tomb Raider

یکی برای همه، همه علیه لارا! | نقد و بررسی بازی Rise of The Tomb Raider

مقالات و آموزش
سال 2015 و دو سال بعد از منتشر شد ریبوت بازی Tomb Raider، کسی فکرش رو نمی‌کرد که این ریبوت فرعی به یک سه گانه تبدیل بشه؛ اما با معرفی Rise of The Tomb Raider مطمئن شدیم راه لارا کرافت ادامه خواهد داشت، حتی بعد از شروع نسل هشتم...شرکت Crystal Dynamics که وظیفه ساخت نسخه قبل رو بر عهده داشت، با ساخت Rise of The Tomb Raider یکی از بهترین بازی‌های اکشن-ماجراجویی تاریخ و یکی از بهترین بازی‌های سری توم ریدر را خلق کرد.با من، امیرحسین رنجبر و نقد و بررسی بازی Rise of The tomb Raider همراه باشید.



داستانـ » داستان بازی Rise of The Tomb Raider یک سال بعد از ریبوت اول این سری یعنی بازی Tomb Raider روایت می‌شه.جایی که لارا کرافت از حادثه ها، واقعیت‌ها و اسرار جزیره نفرین شده یاماتای درس گرفته و فهمیده که تمامی جملات گفته شده  توسط پدرش، همواره یک حقیقت فیزیکی و حقیقی بوده.اینبار لارا به سراغ یکی از مهم ترین پرونده های پدرش میره، پرونده‌ای که حتی باعث می‌شه Lord Croft جونش رو از دست بده.مرگ پدر لارا باعث میشه که اون هرجوری شده راز این حقیقت رو افشا کنه؛ زیرا که در اون زمان تمامی نشریه ها و افراد دور و نزدیک پدر لارا اونو دیوانه خطاب می‌کردن.لارا اینبار به دنبال کشف راز جاودانگی و زندگی ابدی میره؛ شیء باستانی که به گفته تحقیقات پدرش به انسان‌ها قدرت عظیمی اعطا می‌کنه،  که با استفاده از اون شخص مورد نظر می‌تونه از خطر هرگونه بیماری قابل علاج و غیر قابل علاجی در امان باشه و حتی بعضا بیماری های موجود درون خودش رو هم درمان کنه.لارا برای دستیابی و کشف راز این عنصر باید به شهر غرق شده، فراموش شده و مخفی کیتش بره.لارا در ابتدای بازی با Jonah، سعی می‌کنه وارد کوهستان‌های برفی بشه تا سرنخی از شهر گمشده کیتش پیدا کنه، اما دست سرنوشت لارا رو از جونا جدا می‌کنه و لارا مجبور می‌شه به تنهایی ماجراجویی خودش رو ادامه بده...داستان بازی Rise of The Tomb Raider نسبت به داستان نسخه قبلی همون مرموزی و تاریکی رو داره؛ اما به دلیل عوامل تاثیرگذار زیادی به مراتب زیباتر و دلنشین تر از نسخه اول روایت می‌شه.نسخه اول اگه در زمینه روایت و مرموزی داستان خوب عمل کرد، اما شخصیت پردازی ضعیف، کوتاه بودن داستان و نبود آنتاگونیست‌های درست‌ و حسابی در بازی مزید بر علت شد که داستان این بازی به جای لقب فوق‌العاده، لقب نسبتا خوب رو با خودش یدک بکشه.اما سازندگان واقع در شرکت Crystal Dynamics تمامی نکات مثبت و نقاط قوت داستان نسخه اول رو نگه داشتن، و ویژگی‌های منفی رو بهبود بخشیدن.نتیجش محصولی شده لذت بخش و بیاد موندنی که در تک تک لحظات روایتش ازش لذت می‌برید.از شخصیت پردازی گفتیم...بیان کردیم که نسخه قبلی در زمینه شخصیت پردازی ضعیف عمل کرده؛ اگرچه این نسخه کماکان خلاء یک آنتاگونیست بیاد موندنی درون خودش رو حس می‌کنه اما می‌شه خوب تر از نسخه قبلی با شخصیت‌ها تعامل برقرار کرد.تعاملی که ماحصلش لذت بردن بیشتر و بیشتر از روایت کمپین بازیه.سازندگان قدرت خودشون رو در طراحی یک کاراکتر به یاد موندنی، در اواسط بازی با معرفی کاراکتر Jacob به رخ میکشن.جیکوب که از اندک شخصیت‌های مثبت بازی به شمار میره از ابتدا تا انتهای بازی چنان نظر شمارو به خودش جلب می‌کنه که دوست دارید فقط روایت زندگی اونو بشنوید و لارا رو بیخیال بشید.خود لارا هم شخصیت پردازی مناسب و بی‌نظیری داره و دقیقا مثل نسخه اول، در تک تک لحظات، درد، غم، شادی و عصبانیت لارا رو با گوشت و استخون احساس می‌کنید.هرچند Jonah در این بازی بنابر تصمیم سازندگان نقش کمتری در خط مستقیم داستان داره؛ اما در اواخر بازی به یکی از مهم ترین و دوست داشتنی ترین کاراکترای بازی تبدیل می‌شه.از طرفی بازی دو آنتاگونیست اصلی داره که نام بردن یکیشون می‌تونه داستان رو براتون اسپویل کنه، اما دیگری کونستانتین نام داره.فرمانده ارشد گروه Trinity که از سالیان دور و دراز، برای رسیدن به اهداف شومش، از هیچ ترور و آدم کشی فروگذار نکرده و همواره به دنبال کشف و فروش اشیاء باستانی برای کسب درآمد و دستیابی به منافع خودشه.کونستانین تنها آنتاگونیستیه که به اندازه کافی از پتانسیلش استفاده نمی‌شه و قصش می‌تونسته جذاب تر روایت بشه.به نوعی بعد از آشنا شدن با شخصیت منفی دوم، کونستانتین به زیر سایه آنتاگونیست دوم میره و به طور کل فراموش می‌شه.علاوه بر اون، شرکت Crystal Dynamics تا حد امکان، تعداد شخصیت‌های تاثیرگذار در داستان رو کاهش داده که نه می‌تونم امری بد تلقیش کنم و نه خوب، اما گاهی شده که احساس کنم،  نیازه که با کاراکتر جدیدی آشنا بشم...گروه Trinity هم در بازی، یکی از دو گروه اصلی به شمار میره که با لارا کرافت دشمن هستن.با گروه دوم، دقیقا مثل نسخه قبلی در اواخر بازی آشنا می‌شید و همینقدر بهتون بگم که به جای استفاده از سلاح گرم، از سپر، شمشیر و تیر و کمان استفاده می‌کنند.مقدمه بازی طوفانی و قابل قبوله.خوشبختانه برخلاف نسخه قبلی، سازندگان رشته موفقیت داستان رو تا آخر بازی نگه می‌دارن؛ زیرا که در بازی Tomb Raider گاها روند بازی کند و کسل کننده می‌شد که خب این برای یک بازی اکشن-ماجراجویی و خطی خبر خوبی نبود.اما  در بازی Rise of The Tomb Raider در تک تک لحظات داستان، سورپرایز می‌شید.در تک تک لحظات سوالات زیادی در ذهنتون به وجود میاد و دوست دارید بدونید که آخر داستان چی می‌شه.این روند حتی در پایان بندی داستان هم خودش رو نمایان می‌کنه.پایان بندی یا اصطلاحا اندینگ بازی چنان هیجانی، سریع و تاثیرگذاره که کوچیک ترین وقتی برای تجزیه و تحلیل داستان بهتون نمیده و شمارو به اوج لذت از یک بازی ویدئویی می‌رسونه.به طوری که من بازی رو به دو بخش تقسیم کردم : بخش اول، ده ساعت اول بازی و بخش دوم، یک ساعت آخر بازی! یک ساعت آخر بازی به گونه‌ای،  این جمله رو به شما میگه : هرچی برای جنگ نیاز داشتی بهت یاد دادم، هرچی برای پارکور خواستی بهت دادم و هرچی راجب داستان می‌خواستی بهت گفتم؛ حالا این تویی و این میدون! برو و داستانت رو تموم کن...مدت زمان گیم‌پلی بازی با احتساب نکردن مراحل فرعی، حدود 10 الی 12 ساعته، یچیزی مشابه نسخه اول این سه گانه.راستی بحث مراحل فرعی شد، شما درون بازی آزادید که دو گروه از مراحل مختلف رو انجام بدید؛ یکی مراحل اصلی که روند داستانی اصلی رو براتون روایت می‌کنند و یکی مراحل فرعی که به رازها و کمک‌های مختلفی منتهی می‌شن.در مراحل اصلی باید پارکور کنید، دشمناتون رو به قتل برسونید و به اکتشاف و تحقیق بپردازید تا رازهای اصلی بازی رو کشف کنید.اما در مراحل فرعی می‌تونید کارهای متفاوتی انجام بدید، می‌تونید به کمک افراد مختلفی برید که درخواست های متعددی از شما دارن و در قبال رسیدگی به اون‌ها پاداش دریافت کنید؛ می‌تونید Tomb ها و رازهای جدیدی در مپ بازی کشف کنید و حتی می‌تونید برای حل معماهای فرعی و سرگرم شدن، این مراحل رو انجام بدید.به طور کلی مراحل فرعی بازی از کیفیت و کمیت قابل قبولی برخوردارن و می‌تونن به خوبی شمارو بعد از اتمام مراحل اصلی سرگرم کنند.البته که داستان خاصی رو برای روایت ندارن و صرفا فقط به رسیدگی به امور دیگران خلاصه می‌شن.در گوشه و کنار نقشه درست مثل نسخه قبل، دست نوشته ها و کاست‌های مختلفی پیدا می‌شه که با پیدا کردن، گوش دادن یا خوندنشون زاویه دیگری از داستان رو درک و متوجه می‌شید.در واقع این ویژگی به شما کمک می‌کنه که با اهداف سربازان قدیم، جدید و حتی اهداف دوستان و دشمناتون آشنا بشید.از نکات خوبی که این نامه ها و کاست‌هارو با مکانیزم دست نوشته‌های مخفی بازی‌های دیگه متمایز می‌کنه، اینه که با باز کردن هر نامه و پخش کردن هر کاست، نویسنده اون نامه یا گوینده هر کاست به طور شفاف و واضح شروع به صحبت می‌کنند و این امر هم کسالت برای خوندن نامه ها توسط گیمر رو رفع می‌کنه.همچنین نامه ها همه کوتاه و خلاصه شده هستن و انقدر بلند و طولانی نیستن که گیمر از خوندنشون خسته بشه و کلا بیخیالش بشه.به طوری کلی، اگه طرفدار پروپاقرص بازی‌های داستانی به خصوص آثار اکشن-ماجراجویی هستید، بازی Rise of The Tomb Raider به بهترین مشکل ممکن شمارو ارضا می‌کنه.




گرافیکـ » بازی Rise of The Tomb raider Raider در سال 2015 منتشر شد، سالی که غول های گرافیکی زیادی چون Batman Arkham Knight یا The Witcher 3 منتشر شده بودن.پس چشم گیمرها تا حدودی به بازی‌های با کیفیت با گرافیکی نسل هشتی عادت کرده بود.با توجه به گرافیک بصری چشم نواز و فوق‌العاده نسخه قبلی، گیمرها انتظار زیادی داشتن تا شرکت Crystal Dynamics بتونه یک گرافیک بصری و محیطی خوب خلق کنه.خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد و گرافیک ROTTR هنوزم که هنوزه چشم نواز و لذت بخشه.یکی از موفقیت‌های اصلی نسخه اول در گرافیک بصری، نگاه ریزبینانه به جزئیات کوچیک و بزرگ بود.اینبار در این نسخه هم گاهی با چنان بافت‌های پرجزئیاتی روبرو می‌شید که باور نمی‌کنید بازی در سال 2015 منتشر شده.سنگ‌ها، قبرهای مخفی شده در گوشه و کنار نقشه و انیمیشن فرو رفتن برف هنگام قدم گذاشتن روی اونا از جمله این بافت‌های پرجزئیات هستن.بازی با اینکه جهان باز نیست، اما دقیقا مثل نسخه قبلی شمارو درون جهانی کوچک و پرجزئیات قرار میده که با استفاده از مپ می‌تونید درون نقاط مختلف این جهان فست تراول کنید.بازی Rise of The Tomb Raider در زمینه نورپردازی و سایه زنی کماکان سکان دار هست.نورپردازی بازی هنگام برف و بارون و همچنین هوای صاف چنان پر ضرب و برق و چشم نوازه که چشمتون رو نوازش می‌کنه.علاوه بر اون افکت و کیفیت سایه ‌ها در نوع خودش باور نکردنی و فوق‌العادست.اگه وارد گرافیک محیطی بشیم، می‌بینیم که کریستال داینامیکز در این بخش هم سنگ تموم گذاشته.تمامی مناطق دور و نزدیک نقشه با هنر این شرکت طراحی شدن.همونطور که گفته شد، گاهی باید در کوهستان‌های تا زانو برف نشسته قدم بزنید، گاهی باید وارد کویر گرم تر از جهنم بشید و گاهی هم باید با ورود به مناطق سرد و خفه،  راه خودتون رو برای رسیدن به جواب ها باز کنید.من فکر می‌کنم بازی از حیث تنوع محیطی افت نسبی نسبت به نسخه اول داشته اما در نوع خودش متنوعه؛  به طوری که هیچگاه با محیط‌های تکراری روبرو نمی‌شید تا به تدریج بازی براتون کسل کننده و تکراری به نظر بیاد.وقتی از خود بازی به کات سین‌های بازی می‌رسیم، می‌بینیم که با یکی از سینمایی ترین بازی‌های چند سال اخیر روبروییم.کات سین‌ها یا میان پرده های سینماتیک این بازی چنان واقعی هستن که باید بخاطر این موشن کپچر بی‌نظیر برای سازنده ها دست بزنید.علاوه بر اون سازندگان به بهترین شکل ممکن صورت کاراکترهارو طراحی و درون بازی خودشون قرار دادن و حرکات و انیمیشن‌های صورت کاراکترها به بهترین شکل ممکن انجام گرفته.اما اگه از بحث بصری وارد مبحث فنی بشیم، می‌بینیم که ROTTR می‌تونسته بهتر عمل کنه.گاهی با یک سری باگ عجیب و غریب روبرو شدم که ناچارا مجبور به لود کردن دوباره بازی شدم.گاهی با پرش روی یخ واردش شدم و به ناکجا آباد رفتم و یا گاهی با وجود زدن کلیدها به دستورهام عمل نمی‌شد.نه که بازی خیلی باگ داره و نشه بازیش کرد، اما به هرحال بازی از حیث فنی بدون ایراد نیست.البته که در زمینه افت فریم خوشبختانه بازی ذکر شده هیچ مشکلی نداره و در نقاط زیادی از نقشه فریم ریت قابل قبولی رو به گیمر می‌ده.همونطور که بازی به بهترین شکل و بهینه ترین شکل روی سیستم عامل‌های مختلف اجرا می‌شه.


گیم‌پلی » بازی رایز آف توم ریدر در زمینه گیم‌پلی بسیار وسیعه و برای بررسی و نتیجه گیری کلی باید جنبه‌های متفاوت و زیادی رو در نظر بگیریم.اول از هرچیزی باید بگم بازی در زمینه تجهیزات، وسایل و سلاح‌ها، لوازم تقریبا مشابه‌ای در اختیار شما میذاره.کلا دو نوع وسیله در بازی وجود داره‌، یکی Gear ها که وسایل کمکی شما برای حل معماها و پارکور هستن، و دیگری سلاح‌ها که برای مبارزه با دشمنا ازشون استفاده می‌شه.Gear های بازی البته که نسبت به نسخه قبل وسایل جدیدتری رو هم شامل می‌شن،  اما به طور کلی همونایی هستن که بودن.از تیغه مخصوصتون که به شما اجازه بالا رفتن از یخ هارو می‌ده گرفته،  تا قابلیت‌های متعددی که به تیر و کمانتون اضافه می‌شه.اما همونطور که گفتم Gear های بازی هرچند مشابه نسخه‌ قبلی هستن، اما کارایی‌های متعدد و زیادی رو شامل می‌شن.مثلا اینبار می‌تونید با استفاده از تیر و کمانتون علاوه بر آتش زدن و ترکوندن، به عنوان سلاح سمی برای پرت کردن حواس دشمناتون استفاده کنید.می‌تونید از این سلاح برای تاب خورد استفاده کنید و یا با تیر زدنشون به صخره ها امکان کوه نوردی رو برای خودتون میسر کنید.بخش زیادی از این Gear ها به تعامل شما در پارکور کردن کمک می‌کنند.امکان نداره بازی از سری توم ریدر رو بازی کرده باشید و در اون با صحنه های انفجار، تخریب و هیجانی روبرو نشید.تخریب اطراف باعث می‌شه که برای فرار از سریع ترین پارکورهای ممکن استفاده کنید.پارکور، حتی بهتر از نسخه قبل در این بازی گنجونده شده و گاها انجام دادن درست اونم می‌تونه براتون چالش برانگیز باشه.وقتی از Gear ها میگذریم، به سلاح‌ها می‌رسیم.سلاح‌های بازی به طور کلی به چهار دسته کلت، تیر و کمان، شاتگان و رگبار تقسیم بندی میشن.فرق بزرگ استفاده از این سلاح‌ها نسبت به نسخه قبل، امکان عوض کردن سلاحتون به کمک پیدا کردن قطعات شکسته شده و مخفی شده در سرتاسر نقشست.همین پیدا کردن قطعات، دلیل بزرگی میشه، برای اینکه برای کشف رازهای نقشه، در دنیای بازی قدم بذارید و شروع به اکتشاف کنید.علاوه بر اون، هر سلاح ویژگی‌های زیادی نظیر قدرت آسیب زنی یا دمیج و رنج یا برد تیر داره که می‌تونید اونارو ارتقا بدید و سلاحتون رو به بیشترین قدرت برسونید.توجه کنید که بدون اکتشاف دوباره در نقشه، کسب XP و انجام دادن مراحل فرعی، نمی‌تونید به راحتی سلاحتون رو ارتقا بدید.همچنین می‌تونید با رفتن پیش کولی های نقشه سلاح خریداری کنید که بازهم نیازمند پولیه که بدون تلاش و اکتشاف قابل کسب نیست! گان پلی Rise of The Tomb Raider برخلاف گفته بسیاری از منتقدین، از نظر من از کیفیت خوب و قابل قبولی برخورداره.شلیک با شاتگان طبیعی و لذت بخشه، کشتن دشمنان با کلت واقع گرایانس و استفاده از تیر و کمان منفجره،  اون خشم نبرد رو به خوبی منتقل می‌کنه.سیستم کاور گیری بازی هرچند می‌تونسته بی نقص تر باشه، اما هیچ ایرادی بهش وارد نیست.تازه همیشه هم نیاز به استفاده از سلاح نیست؛ شما می‌تونید با مخفی کاری و استفاده از تیر و کمان به صورت مخفیانه دشمناتون رو تار و مار کنید.بازی کردن روی حالت Easy و یا حتی Normal نمی‌تونه خیلی شمارو به چالش بکشه و پیشنهاد می‌شه اگه در بازی کردن حرفه‌ای هستید، روی سطح Hard بازی رو تموم کنید؛ چون بازی روی حالت نورمال هم بیش از حد آسونه.دشمنای شما در بازی به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شن؛ اعضای مسلح گروه Trinity، سربازان نامیرا انتهای بازی و حیوانات وحشی واقع در گوشه و کنار نقشه.هوش مصنوعی دشمن‌ها اگه بازیو روی سطح Hard بازی کنید به شدت بالا و دردسر سازه.دشمن‌ها به خوبی همدیگه رو ساپورت می‌کنند، به خوبی از ریلود کردن شما مطلع می‌شن و وقتی زیاد در کاور بمونید خودشون به سمتتون میان.البته که این بی مهابا و بدون گارد به سمت لارا رفتن کمی هوش مصنوعی دشمنای بازی رو زیر سوال می‌بره، اما در حالت کلی اگه سخت گیرانه برخورد نکنیم، هوش مصنوعی دشمنان با اینکه می‌تونست بهتر باشه اما خیلی بد کیفیت و غیر قابل تحمل نیست.البته که هوش مصنوعی دشمنای نوع دوم شما که با سلاح سرد حمله می‌کنند فوق العادست.و اما گروه سوم حیوونای وحشی سرتاسر نقشه هستن.کلا با سه حیوون وحشی در بین بازی برخورد می‌کنید، یکی خرس مادر در اوایل بازی و دو پلنگ در اواسط بازی.اگه می‌خواین حیوانات وحشی بیشتری شکار کنید، حتما باید نقشه رو خوب بگردید.علاوه بر اون، می‌تونید دست به شکار حیوانات اهلی هم بزنید.مثل نسخه قبل کمپ اصلی شما، آتیش های کوچیکی رو شامل میشن که خیلی شبیه Bonfire های سری دارک سولز هم هست.با وارد شدن به این کمپ‌ها اول دیالوگ‌های شخصی و ذهنی لارا کرافت رو می‌شنوید و از نگرانی‌های وقت اون آگاه می‌شید.به طور کلی می‌تونید با کسب کردن XP در دو بخش که شامل مبارزه (شکار) و  قدرت دفاعی میشن، خودتون رو ارتقا بدید، هرچند این بخش نسبت به نسخه قبلی پرجزئیات تر شده.مثلا می‌تونید دمیج سلاح سرد خودتون رو بالا ببرید، دمیج کمتری از دشمنا بخورید و یا مهمات بیشتری رو با خودتون حمل کنید.علاوه بر این‌ها می‌تونید لباس‌های پیش فرض لارا کرافت رو عوض کنید؛ این لباس ها چندان پرجزئیات و متنوع نیستن و برای دسترسی به همه لباس‌ها ملزم به خرید بسته‌های الحاقی بازی هستید.علاوه بر این‌ها با رفتن به کمپتون، می‌تونید از ویژگی‌ خوب فست تراول هم استفاده کنید.اما خب سازندگان اینجان تا سیستم Craft بهینه تر و زیباتری رو به نمایش بذارن.این‌بار شما می‌تونید تک تک گیاهان و خرت و پرتای نقشه رو جمع کنید و باهاشون تیرهای مختلف برای تیر و کمون و مهمات و Heal برای خودتون Craft کنید یا بسازید.مهمات به اندازه کافی بهتون می‌رسه و با لوت کردن هر دشمن مقادیر زیادی از مهمات در اختیارتون قرار می‌گیره.همچنین تعاملات شما با محیط اطرافتون هم بیشتر شده و می‌تونید از یک بطری و قوطی کنسرو ساده، الکل آتش زا و نارنجک بسازید.خلاء بزرگی که در نسخه اول هم منو آزار داد، نبود باس فایتی درست و حسابی در بازیه، با اینکه رایز اف توم ریدر پتانسیل زیادی در این خصوص در اختیار داره جز مراحل انتهایی بازی، سازندگان هیچ گونه باس فایتی رو برای شما در نظر نگرفتن و این می‌تونه واقعا حیف شدن پتانسیل بالای بازی رو بیان کنه.در کنار اینا، بازی معماهای زیادی هم در خودش جا داده که متاسفانه اکثر اونا به سادگی حل میشن و کم شدن Gear های بازی هم مزید بر علت شده تا معماهای بازی دیگه اون لذت سابق رو نداشته باشن.همچنین در بازی بیشتر از قبل به شنا کردن توجه و انیمیشن‌های شنا هم به خوبی طرح ریزی شده.در مبارزات بازی هیچگونه یار و یاوری ندارید و تمامی نبردها توسط شخص خود لارا کرافت انجام می‌شه.همچنین در صورتی که به موقع از حمله نزدیک دشمنتون جاخالی بدید، می‌تونید دشمنتون رو کانتر کنید و چاقو یا تیر و کمونی رو در پاش قرار بدید و انقدر اینکار رو انجام بدید تا کارشو تموم کنید.



موسیقی و صداگذاریـ » موسیقی بازی Rise of The Tomb Raider به جرئت فوق العاده و بیاد موندنیه.هرچند بیشتر موسیقی‌های بازی خشن و محکم و هنگام تخریب ساختمون یا مبارزه با دشمن‌ها زده می‌شه، اما فوق‌العاده زیبا، اختصاصی و هیجان آوره.یعنی به طور کلی بازی از دید صوتی، حداقل در این زمینه به خوبی عمل کرده.حتی در مبحث صداگذاری هم بازی Rise of The Tomb Raider هنوز هم با کیفیت و پرجزئیاته.صداگذاری رو تفنگ‌ها، صدای انفجارها، راه رفتن، تخریب‌ها و...عالی کار شده.حتی صداگذاری رو شخصیت‌ها، خصوصا کاراکتر جیکوب و کونستانتین فوق‌العادست.مشخصه که سازندگان از بهترین و خوش صدا ترین صداگذارها برای صداگذاری بازیشون استفاده کردن...

به طور کلی بازی Rise of The Tomb Raider یکی از بهترین و خوش ساخت ترین ساخته های چند سال اخیر و قطعا نسل هشتمه.استودیو Crystal Dynamics با ساخت این بازی نشون داد یکی از استودیو‌های خوب Square Enix هست؛ چه بسا که این شرکت در ساخت Marvel Avengers هم به چنین موفقیت بزرگی دست پیدا کنه...

داستان جذاب و درگیر کننده

شخصیت پردازی نسبتا خوب کاراکترها

گرافیک بصری و محیطی خارق العاده

نبود افت فریم در بازی

تجهیزات متنوع و پزجزئیات در بازی

گان پلی قابل قبول

پارکور خوب و درگیرکننده

موسیقی و صداگذاری قابل قبول

هوش مصنوعی قابل قبول دشمنان

باگ های ریز و درشت بازی

شخصیت پردازی آنتاگونیست فرعی بازی مشکلاتی دارد

خلاء باس فایت

معماهای ساده

نویسنده: Amir Hossein Ranjbar
1398-9-18 ( 1 سال پیش )

خبر های مرتبط با Tomb Raider

مقاله های مرتبط با Tomb Raider

دانلود های مرتبط با Tomb Raider

ویدیو های مرتبط با Tomb Raider

موسیقی های مرتبط با Tomb Raider

والپیپر های مرتبط با Tomb Raider