Capcom و استراتژی جدید برای پلتفرم PC

Capcom و استراتژی جدید برای پلتفرم PC

دنیای گیم
توسعه‌دهندگان ژاپنی همواره کنسول‌ها رو به پلتفرم PC ترجیح می‌دادن. از شرکت Capcom می‌توان به عنوان مثالی بارز برای این موضوع یاد کرد. طی سال‌های اخیر، بازی‌های کپکام به سختی برای PC عرضه می‌شدن و حتی اگر هم برای این پلتفرم انتشار پیدا می‌کردن، پورت‌های ضعیفی رو به مخاطب تقدیم می‌کردن؛ بازی‌های Resident Evil 4 و Devil May Cry 3 از جمله عناوینی بودن که به خاطر پورت نه‌چندان خوب روی PC، تجربه بی‌نظیر این عناوین رو به طول کل نابود کردند. با این حال، تغییر سیاست‌های کپکام سبب شد تا نهایتا پلتفرم PC بتونه از پورت خوب محصولات این شرکت بهره ببره. ورژن PC عناوینی نظیر Monster Hunter: World و DMC V نشان‌دهنده تغییرات ایجاد شده در ذهنیت این شرکت هستند.


به نظر می‌رسه که در آینده شاهد تغییرات گسترده‌ای در استراتژی کپکام در قبال پلتفرم PC خواهیم بود. براساس گفته‌های مدیر ارشد شرکت کپکام یعنی Haruhiro Tsujimoto، این کمپانی قصد داره در سال 2023-2022 فروش عناوینش رو بین کنسول‌ها و PC به صورت 50-50 تقسیم کنه. این ماموریت سختی‌های زیادی خواهد داشت. از اونجا که در کشور ژاپن کنسول‌ها و موبایل‌ها به عنوان اصلی‌ترین وسیله برای بازی شهروندان شناخته می‌شن، کپکام به سختی می‌تونه PC رو میان گیمرهای ژاپنی عمومیت بده. باید دید در زمان تعیین شده کپکام چه عملکردی از خود به جا می‌ذاره. این شرکت در سال 2021 بازی Resident Evil Village رو عرضه کرد و طی سال‌های آینده نیز عنوان Pragmata رو به دنیای گیم میاره.