Gamescom 2018 | بازی Metro Exodus و جزئیات اجرایی فنی Real-Time Ray Tracing

Gamescom 2018 | بازی Metro Exodus و جزئیات اجرایی فنی Real-Time Ray Tracing

دنیای گیم
Ben Archard، برنامه نویس بخش رندرینگ استودیو 4A Games در گفتگوی با RPS، جزئیات اجرایی فنی Real-Time Ray Tracing رو برای بازی Metro Exodus مشخص کرد.باتوجه به توضیحات Archard، افکت‌های Real-Time Ray Tracing برای اجرا در وضوح تصویر 1080p و با نرخ ثابت 60 فریم بر ثانیه بهینه‌سازی شدند.Archard در ادامه گفت، سه کارت گرافیک در حال حاضر قادر به پشتیبانی از RTX هستند: کارت‌های RTX 2070 ، RTX 2080 و RTX 2080Ti.احتمالاً گزینه‌هایی برای تغییر سطح کیفی افکت‌های Real-Time Ray Tracing در بازی نظر گرفته بشه.همچنین، اگر منطقی بخوایم قضاوت کنیم باید گزینه‌ای برای فعال/غیرفعال سازی این افکت‌ها هم وجود داشته باشه.تکنولوژی Hairworks رو در نظر بگیرید که در برخی بازی‌ها گزینه‌ای برای فعال یا غیرفعال سازیش وجود داشت، مثلاً در بازی The Witcher 3 دست بازیکن برای فعال/غیرفعال کردنش باز بود.و حالا انتظار میره که بازی Metro Exodus هم دارای چنین گزینه‌‌ای باشه.



Metro Exodus برای اولین‌بار در تاریخ این فرانچایز دارای گذر فصل‌هاست، بدین معنی‌که بازی جدای از فصل زمستان، در فصل بهار، تابستان و پاییز هم جریان خواهد داشت.داستان Metro: Exodus دنباله‌ای بر ماجراجویی‌های شخصیت اصلی این مجموعه، Artyom هست.در این نسخه ما وارد محیط‌های برفی و یخ زده مُسکو خواهیم شد.استودیو 4A GAMES به عنوان سازنده به بازیکنان و طرفداران قدیمی این فرانچایز محبوب و ماندگار، وعده داستانی حماسی و خیره کننده با فراز و نشیب‌های فراوان رو دادند.انتخاب چهار فصل در بازی قطعاً یک ایده ناب از سوی تیم توسعه دهنده بود، این تغییر فصول با توجه به پتانسیلش میتونه بر روی گیم پلی و تجربه کلی بازیکنان از ابتدا تا انتهای بازی تأثیر بسزایی داشته باشه.همانطور که قبلاً گفتیم، هدف سازندگان با قرار دادن چهار فصل در بازی ایجاد یک خط داستانی جذاب و طولانی بوده.بخش داستانی سری METRO اقتباسی از رمانی پرفروش نوشته‌ی دیمیتری گلوخوفسکی هست که مشابه دو قسمت بی‌نظیر METRO 2033 و METRO Last Light، بخش داستانی METRO Exodus هم برگرفته از رمان Metro 2035 خواهد بود و ماجراجویی‌های بزرگ و خطرناک Artyom رو به تصویر خواهد کشید.بازی Metro Exodus در حال حاضر در استودیو 4A GAMES مراحل ساختش رو پشت سر می‌گذاره و در تاریخ جمعه، 3 اسفند 1397 برای PC و کنسول‌ها منتشر خواهد شد.