Phil Spencer: سرویس Game Pass هزینه‌بر نیست و به رشد خود ادامه می‌دهد

Phil Spencer: سرویس Game Pass هزینه‌بر نیست و به رشد خود ادامه می‌دهد

دنیای گیم
Xbox Game Pass یکی از بزرگ‌ترین و شناخته شده‌ترین سرویس‌های اشتراکی دنیای گیم هست که هم‌اکنون فعالیت می‌کنه و در دسترس علاقه‌مندان قرار داره. Microsoft در اواخر نسل هشت این محصول رو معرفی کرد و باتوجه به خریدهای بزرگی که در این چند وقت انجام داده، قصد داره در نسل نهم بیشترین بهره رو از Game Pass ببره. مشخصا وقتی یک سرویس به صورت ماهانه آپدیت شده و ویترینش هر روز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شه، نوید همکاری‌های بزرگ‌تر  و رشد بدون توقف رو می‌ده. باوجود تمام این‌ها، پیش‌تر گفته می‌شد که Game Pass و توسعه اون تا اینجا به نفع مایکروسافت نبوده و ضرری زیادی به این شرکت وارد کرده. Game Pass تنها در ازای یک دلار، به مدت سه ماه به شما دسترسی به بیش از 100 بازی در سبک‌های مختلف رو می‌ده. قاعدتا وقتی حرف از ضرر و زیان می‌شه، درنظر گرفتن چنین شرایطی هم لازمه. باوجود تمام این‌ها اما به نظر می‌رسه که Game Pass برخلاف گفته‌ها و نظرات رسانه‌ها، یک سرویس موفقه.



 براساس گفته‌های Phil Spencer در مصاحبه با Axios، این شخص اعلام کرد که گیم‌پس تا اینجا به هیچ عنوان زیان‌آور نبوده و مایکروسافت قصد داره تا این محصول تحت برند Xbox به رشد خودش ادامه بده. اسپنسر در مصاحبه‌اش گفت: "ما همیشه هدف‌های بزرگ رو تعیین می‌کنیم. Game Pass از زاویه بیزینس در سطح خلاق و درگیرکننده‌ای قرار داره. فکر می‌کنم که این سرویس برای پلتفرم و طرفداران ما به عنوان یک متمایزکننده واقعی شناخته می‌شه. شما می‌تونین با ریاضیات و حساب و کتاب، متوجه بشید که هر مشترک Game Pass تا اینجا چقدر حق اشتراک پرداخت کرده و از طرف دیگر، بفهمین که این سرویس چه آینده‌ای خواهد داشت. باوجود تمام این‌ها، گیم‌پس پایدار خواهد بود. هم‌اکنون صحبت‌های زیادی در فضای مجازی وجود داره مبنی براینکه مایکروسافت و Xbox، مشغول صرف کردن هزینه‌های زیاد هستن تا آینده صنعت گیم رو برای خودشون تضمین کنند. جواب این افراد "نه" هست. Game Pass هزینه گزافی نداشته و همچنان به رشد خودش ادامه می‌‌ده."