Phil Spencer بازی‌های داستانی بیشتری از Xbox Game Studios می‌خواهد

Phil Spencer بازی‌های داستانی بیشتری از Xbox Game Studios می‌خواهد

دنیای گیم
به دنبال خرید شرکت Bethesda توسط Microsoft، تعداد استودیو‌های زیرمجموعه این شرکت که تحت نام Xbox Game Studios کار می‌کنند، به عدد بزرگ 23 رسید. نسبت به سال 2018 که تنها 8 استودیو زیر نظر مایکروسافت بودن، این یک جهش مهم به حساب میاد. پس از به دست آوردن حق مالکیت عناوین این تیم‌ها، طرفداران مایکروسافت نگران شدن تا شاید این شرکت بازی‌های جدیدش رو به صورت Games as a service ارائه بده. این یعنی خدمات آنلاین بیشتری رو در محیط بازی شاهدیم و به مرور شاهد انتشار بروزرسان برای اون‌ها خواهیم بود. با این حال اما Phil Spencer رییس بخش گیمینگ Microsoft در مصاحبه با Gamereactor تایید کرد که چنین اتفاقی نمی‌افته و آن‌ها شدیدا به تولید بازی‌های داستانی و تک‌نفره علاقه‌مند هستند. 

"من بعضی از افراد رو می‌شناسم که هنگام بررسی Xbox Game Pass فکر می‌کردن قرار دادن بازی‌های GaaS (یا همان Game as a Service) ایده‌ی خوبیه. درواقع من با این موضوع مشکلاتی داشتم اما از سویی به درست بودنش فکر می‌کردم. آخرین چیزی که من در Game Pass می‌خوام یک بازی ویدیویی هست که گیمرها همیشه تجربه‌اش کنند. این یک سرویس برای به اشتراک‌گذاری محتوای گیمینگ نیست. این یک سرویس مختص به یک بازی مشخصه. برای ما قرار دادن بازی‌هایی که یک آغاز، ادامه و پایان دارن اولویت اصلی‌مون محسوب می‌شه. گیمر پس از پایان این بازی سراغ یک اثر دیگه می‌ره. این‌ها همان عناوین داستان‌محور هستن. من اخیرا Tell Me Why رو به اتمام رساندم، محصولی عالی از استودیوی DontNod. این دسته از بازی‌ها قطعا با ایده‌های ما در سرویس Xbox Game Pass همخوانی دارن. من بازی‌های طولانی می‌خوام که هواداران به سراغش برن و از سویی به تنوع و تعادل بین بازی‌های آنلاین و آفلاین هم فکر می‌کنم. ما باید این تنوع رو پوشش بدیم و این هدف اصلی ماست." درواقع باید گفت که این مصاحبه بهمون نوید انتشار بازی‌های داستانی بیشتری می‌ده. قطعا طی سال‌ها شاهد معرفی عناوین Single Player متنوع و عرضه‌شون برای کنسول‌های Xbox و پلتفرم محبوب PC هستیم.