استودیوی Remedy بدون انتشار بازی ویدیویی در سال 2020 درآمد خوبی را به ثبت رساند

استودیوی Remedy بدون انتشار بازی ویدیویی در سال 2020 درآمد خوبی را به ثبت رساند

دنیای گیم
ثبت رکوردهای روزانه و پشت سر هم چه از نظر درآمدزایی و چه در داخل یک استودیو، در این مدت به امری عادی بدل شده. با یکه‌تازی Steam در به دست آوردن بازیکن همزمان و موفقیت عناوین مستقلی مانند Among Us، بیماری کرونا به خوبی تونست در صنعت گیم اتفاقات خوب رو رقم بزنه. جدای از تاخیر بازی‌های مهم، COVID-19 برای ناشر‌ها و بازی‌سازهای مختلف هم سودآور بود و هم ضرر و زیان جدی بهشون وارد کرد. استودیوی Remedy Entertainment جزء اون بازی‌سازهایی هست که ویروس کرونا روی خوشش رو بهش نشان داد. باوجود اینکه این تیم فنلاندی اثری در سال 2020 منتشر نکرد، ولی تونست طی دو سال اخیر به درآمد خوبی دست پیدا کنه. رمدی با 26 سال سابقه و تولید بازی‌هایی نظیر Max Payne، Alan Wake، Quantum Break و Control، طی این مدت به غیر از محتوا برای آخرین محصول خود، چیز خاصی عرضه نکرد. در کنفرانسی که رمدی اخیرا برای گزارش مالی انجام داد، مشخص شد که سال اخیر مقطع پول‌سازی برای این استودیو بوده. این تیم در سال 2020 موفق به ثبت درآمد 41.1 میلیون یورو (49.8 میلیون دلار) شد که در مقایسه با سال قبل، 29.8 درصد افزایش داشته. افزون بر این، شاهد یک سود 13.2 میلیون یورویی (15.9 میلیون دلار) نیز هستیم. 


پشت این موفقیت دلایل زیادی هست. به دنبال همکاری رمدی با Epic Games و فروشگاه Epic Games Store، این استودیو پاداش وفاداری از این کمپانی دریافت می‌کنه. همچنین با انتشار محتوا و افزونه‌های جدید برای Control، این بازی موفق به ثبت درآمدزایی خوبی شد. درکنار عرضه دوباره بازی در قالب Control - Ultimate Edition، پورت ابری Nintendo Switch و حضور بازی در سرویس‌های استریمینگ و Xbox Game Pass و Amazon Luna، محصول جدید رمدی تونست ثبات خوبی رو به این استودیو بیاره. رمدی هم‌اکنون روی بازی CrossfireX کار می‌کنه. این عنوان به صورت انحصاری برای کنسول‌های Xbox Series X|S و Xbox One منتشر می‌شه. همچنین ساخت پروژه‌های دیگری مثل دنباله Alan Wake هم تحت نظر قرار داره. باید صبر کرد و دید استودیوی رمدی چه حرکتی می‌زنه.