
تجزیه و تحلیل عملکرد بازی Detroit: Become Human بر روی PC
مقالات و آموزش
Detroit: Become Human بازی بعدی انحصاری PS4 است که بهتازگی از طریق فروشگاه Epic Games برای پلتفرم محبوبمان PC منتشر شده است.بازی ماجراجویی Quantic Dream از رابط گرافیکی ولکان (Vulkan) استفاده میکند و حالا وقت آن رسیده که به تجزیه و تحلیل عملکرد Detroit: Become Human بپردازیم تا ببینیم عملکرد بازی بر روی PC چگونه است.برای تجزیه و تحلیل عملکرد بازی Detroit: Become Human، از پردازنده Intel i9 9900K با شانزده گیگابایت حافظه DDR4 در فرکانس 3600MHz، کارت گرافیکهای RX580، RX Vega 64، RTX 2080Ti، GTX690 و GTX980Ti، سیستم عامل Windows 10 (نسخه 64بیت) و درایورهای GeForce driver 441.66 و Radeon Software Adrenalin 2019 Edition 19.12.2 استفاده شده است.لازم به ذکر است که شرکت انویدیا تاکنون هیچ پروفایل SLI برای این عنوان لحاظ نکرده است، به این معنیکه GTX690 مشابه یک کارت GTX680 بازی را اجرا میکند.

استودیوی Quantic Dream تعداد قابل توجهی از تنظیمات گرافیکی را به بازی اضافه کرده است.پیسی گیمرها قادرند کیفیت بافتها، سایهها، مدلها، Texture Filtering، عمق میدان (Depth of Field) و ماتی حرکتی (Motion Blur) را تنظیم کنند.همچنین گزینههایی برای تنظیم نورپردازی حجمی (Volumetric Lighting)، بازتابهای فضای نمایشگر (Screen Space Reflections)، انسداد محیطی (Ambient Occlusion)، افکت Bloom برای افزایش روشنایی منابع نوری، Resolution Scale جهت ارتقاء کیفیت تصویر و Framerate Limit برای محدود کردن نرخ فریم در دسترس هستند.
به طور پیش فرض، این بازی به شما اجازه میدهد که فریم ریت را در دو حالت 30fps یا 60fps تنظیم کنید.با این حال، راهی برای آنلاک کردن آن وجود دارد.تنها کاری که باید انجام دهید، فایل GraphicOptions.JSON را ویرایش و مقدار FRAME_RATE_LIMIT را به عدد 4 تغییر دهید.
بر اساس نتایج بنچمارک، باید گفت بازی Detroit: Become Human یکی از سنگینترین بازیهای ویدیویی سال 2019 است.این بازی هم به پردازنده و هم به کارت گرافیک رده بالا (High-End) نیاز دارد.از آنجاییکه داخل بازی ابزاری جهت گرفتن بنچمارک وجود ندارد، در این تجزیه و تحلیل از مرحله دوم بازی استفاده شده است.همچنین در این بنچمارک میان پردهها نیز کنار گذاشته شدهاند تا تغییری در نتایج حاصل نشود و این اساساً به خاطر برخی فریمهای بالا و غیرطبیعی ناشی از برخی زوایای دوربین است.
برای آنکه متوجه شویم عملکرد بازی در رشتههای پردازنده چندگانه (Multiple CPU Threads) چگونه است، در این تست یک پردازنده دو هستهای، یک پردازنده چهار هستهای و یک پردازنده شش هستهای شبیهسازی شده است.سیستم دو هستهای شبیهسازی شده به آسانی قادر به ارائه یک تجربه قابل بازی به خاطر مشکل وقفه هنگام بازی و فریم ریت به شدت پایین نیست.بدون فناوری Hyper Threading، سیستم چهار هستهای شبیهسازی شده در تلاش ارائه یک تجربه 30fps است.خوشبختانه، با فعال شدن Hyper Threading بازی با نرخ ثابت 60fps اجرا میشود.و حالا با وجود مقیاسپذیری بازی بر روی پردازنده با هشت هسته فیزیکی/هشت رشته پردازشی، هیچ تفاوت عملکردی بین سیستمهای شش هستهای و هشت هستهای وجود ندارد.

Detroit: Become Human شاید تنها بازی سال 2019 باشد که نمیتوان آن را با نرخ 60 فریم بر ثانیه بر روی سیستم قدیمی Intel i7 4930K اجرا کرد.متأسفانه، مالکان پردازندههای قدیمی در این بازی از نظر عملکرد به مشکل برخورد خواهند کرد.بازی به طور میانگین با نرخ 52fps در دو وضوح 1080p و 1440p اجرا میشود.بنابراین بله، اگر شما میخواهید این بازی را با نرخ 60 فریم بر ثانیه بر روی کامپیوتر شخصیتان تجربه کنید، به یک پردازنده High-End یا رده بالا نیاز خواهید داشت.

از سوی دیگر، Detroit: Become Human به یک کارت گرافیک رده بالا نیز احتیاج دارد.تنها کارت گرافیکی که توانست تجربه 60fps در دو وضوح 1080p و 1440p با تنظیمات گرافیکی Ultra ارائه دهد، RTX2080Ti بود.کارت گرافیک RX Vega 64 توانست تجربهای نزدیک به 60fps ارائه دهد اما با این حال، افت فریمهای پی در پی تا 50fps در آن مشاهده شد.از طرفی GTX980Ti نتوانست به تجربه 60fps نزدیک شود.و در وضوح 4K، هیچ کارت گرافیکی در حال حاضر وجود ندارد که بتواند بازی Quantic Dream را با نرخ ثابت 60fps در تنظیمات Ultra اجرا کند!


از نظر گرافیکی، بازی Detroit: Become Human یک اثر باشکوه است.شخصیتها از طراحی و جزئیات خیره کنندهای بهره میبرند و Quantic Dream از بافتهای با وضوح بالای زیادی استفاده کرده است.درحالیکه محیطهای بازی چندان بزرگ نیستند اما عالی به نظر میرسند.ولی متأسفانه، تعامل با محیط و سطح تخریبپذیری آن چیزی نیست که شما از یک بازی امروزی انتظار داشته باشید.با این وجود، برخی رویدادهای نوشته شده با فیزیک عالی در دنیای بازی اتفاق میافتد که میتواند نظر بازیکنان را به خود جلب کند.
در مجموع، Detroit: Become Human واقعاً یک بازی ویدیویی سنگین هست و درحالیکه کیفیت بصری بازی به نحوی GPU موردنیاز آن را توجیه میکند، مسلماً پردازنده موردنیاز آن را توجیه نمیکند.به طور جدی، واقعاً نمیدانیم که مصرف همهی سیکل/چرخهی واحد پردازش مرکزی یک پردازنده هشتهای چیست.میشود گفت به نوعی عملکرد بازی مشابه The Dark Pictures Anthology - Man of Medan است.از این گذشته، هر دوی این عناوین دارای مکانیکهای گیمپلی یکسان هستند.با این حال، موضوع این نیست و Detroit: Become Human به پردازنده قویتری نیاز دارد.بنابراین، انتظار میرود Quantic Dream از طریق بروزرسانیهای پس از عرضه در آینده بیشتر روی بهینهسازی بازی خود کار کند.

نویسنده: 𝕸.𝕿𝖆𝖍𝖊𝖗𝖎
1398-10-3 ( 3 سال پیش )
1398-10-3 ( 3 سال پیش )
13
خبر های مرتبط با Detroit
مقاله های مرتبط با Detroit
دانلود های مرتبط با Detroit
ویدیو های مرتبط با Detroit
موسیقی های مرتبط با Detroit
والپیپر های مرتبط با Detroit