مخفی‌کاری در Elden Ring به عوامل مختلفی بستگی دارد

مخفی‌کاری در Elden Ring به عوامل مختلفی بستگی دارد

دنیای گیم
رونمایی از Elden Ring یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که تب و تاب مراسم‌های گیمینگ رخ داد. استودیوی FromSoftware که پس از معرفی بازی حتی درمورد Elden Ring صحبت نکرد، در نهایت با حضور در رویداد Summer Game Fest اولین نمایش از گیم‌پلی بازی رو انجام داد. Elden Ring از نظر محتوا می‌تونه یکی از بزرگ‌ترین ساخته‌های Hidetaka Miyazaki باشه چرا که این کارگردان ژاپنی در تولید بازی از حضور George R. R. Martin نیز بهره برده. در دنیای Elden Ring شاهد مناطق متفاوتی هستیم که هرکدام حال و هوای خودشون رو داشته و گیمر ابتدا باید با اون مکان آشنا بشه. طبق جزئیات منتشر شده در وبسایت رسمی بازی، گیمرها این امکان رو دارن تا با مخفی‌کاری، از دیده شدن توسط دشمن جلوگیری کرده و حتی آن‌ها رو راحت‌تر از بین ببرند. مخفی‌کاری در بازی به عوامل مختلفی از جمله محیط، آب و هوا و چرخه زمانی وابسته‌ست. باتوجه به اینکه توسعه‌دهنده این عنوان پیش‌تر وجود آب و هوا و چرخه روز و شب داینامیک رو تایید کرد، می‌توان گفت سایر مکانیک‌های بازی ورژن پیشرفته‌تری از المان‌های آثار قبلی FromSoftware خواهند بود.



 برای مثال، بازی Bloodborne برای نمایش پیشرفت داستانی و تعامل هر چه بیشتر گیمر با سناریو، از چرخه‌های خلاقانه‌ای با نام Moon Cycle استفاده می‌کرد. هرچقدر که در Bloodborne پیش می‌رفتین، آسمان رنگ تیره‌تری به خود می‌گرفت و ماه خونین‌تر می‌شد. حال در Elden Ring نیز شاهد چنین مکانیک‌هایی هستیم اما به لطف ویژگی‌های داینامیک بازی، می‌تونیم اون‌ها رو در چرخه روز و شب و آب هوای مختلف داشته باشیم. پیش از این نیز تایید شد که Elden Ring جهانی وسیع خواهد داشت که هر منطقه‌ش به دیگری اتصال داره. مخفی‌کاری در بازی می‌تونه مانند بازی Sekiro: Shadows Die Twice تاثیر زیادی در روند پیشروی گیمر داشته باشه. باتوجه به اینکه بازی بار اکتشافی بیشتری نسبت به عناوین قبلی توسعه‌دهنده داره، این المان تاثیر به مراتب بیشتری در Elden Ring خواهد داشت و گیمرها‌ می‌تونن از این طریق به پیشروی در ماموریت‌ها پرداخته، دشمن رو راحت‌تر از بین ببرن، همزمان اکتشاف انجام داده و راه‌های ساده‌تری پیدا کنن، کمین کرده و هزاران ویژگی مختلف که می‌تونه از Elden Ring تجربه‌ای بی‌نظیر خلق کنه.


 علاوه بر این جزئیات، FromSoftware یادآوری کرد که در این بازی شاهد مکانیک‌های جاخالی (Dodge) و دفع حملات (Parry) هستیم. مکانیک‌های Dodge/Parry از زمان انتشار Demon's Souls تا به الان در ساخته‌های FromSoftware دیده شده و درنتیجه، حضورش نباید چندان غافلگیرکننده باشه. Elden Ring در روز یک‌شنبه 19 دی (9 ژانویه 2022) به عنوان یکی از اولین آثار سال جدید میلادی عرضه خواهد شد. این اثر به صورت میان‌نسلی در دسترس قرار می‌گیره.