
مصاحبه Phil Spencer راجع به حضور Bungie در Microsoft
دنیای گیم
در دهه 2000 میلادی بود که Microsoft استودیوی Bungie رو خریداری کرد. این انتقال باعث شد تا یکی از مهمترین فرانچایزهای ژانر شوتر شکل بگیره و نام Bungie، بر سر زبانها جاری بشه. Halo: Combat Evolved انقلابی در سبک خودش ایجاد کرد و به مرور به یکی از بزرگترین انحصاریهای Xbox تبدیل شد. با این حال، همکاری مایکروسافت و Bungie تنها تا سال 2007 ادامه داشت و این استودیو برای فعالیت به صورت مستقل، از این شرکت بزرگ جدا شد. Bungie هماکنون سالگرد 30 سالگی خودش رو جشن میگیره و جدایی از مایکروسافت، نهایتا موجب شد تا این تیم بازیهای خوبی مثل Destiny 2 رو به تولید برسونه. Microsoft هم راه خودش رو با فرانچایز Halo طی کرد و این مجموعه هنوز هم یکی از مهمترین محصولات این شرکت و کنسولش به شمار میره. در مصاحبهای با رسانه Axios، آقای Phil Spencer، رییس بخش Xbox، راجع به تاریخچه Xbox و Bungie صحبت کرد. اسپنسر در پاسخ به این سوال که "آیا مایکروسافت میتونست در این مقطع به همکاری خود با Bungie ادامه بده؟" گفت: "فکر میکنم میتونستیم در این دوره هم این همکاری رو پیش ببریم." او در ادامه افزود: "در اون زمان، Bungie بلندپروازیهای زیادی داشت و در ازای مبلغی، از ما جدا شد." مایکروسافت در نسل هفتم علاوه بر Bungie، شرکت Epic Games رو هم از دست داد. این کمپانی در نسل هفتم سهگانه محبوب Gears of War رو توسعه داد. با این حال، این زنجیره اتفاقات نهایتا یک شرکت موفق رو به وجود آورد. مایکروسافت تا اینجا در نسل نهم با سرویس اشتراکی Xbox Game Pass عملکردی عالی داشته و از سویی دیگر، با کنسولهای Xbox Series X|S، حضور پررنگی در بازار کنسولها رقم زده. نسخه جدید مجموعه Halo که جدیدترین انحصاری کنسولهای نسل نهمی مایکروسافت و PC هست، دو روز دیگر به بازار عرضه خواهد شد.
نویسنده: Mesbah Beheshti
1400-9-15 ( 7 ماه پیش )
1400-9-15 ( 7 ماه پیش )
10
خبر های مرتبط با Microsoft
مقاله های مرتبط با Microsoft
دانلود های مرتبط با Microsoft
ویدیو های مرتبط با Microsoft