مصاحبه کارگردان هنری Eidos Montreal در رابطه با ساخت بازی Marvel's GOTG

مصاحبه کارگردان هنری Eidos Montreal در رابطه با ساخت بازی Marvel's GOTG

دنیای گیم
بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy یکی از بهترین‌های سال 2021 بود. باوجود خراب‌کاری Crystal Dynamics در توسعه Marvel's Avengers، هیچکس فکرش رو نمی‌کرد که شرکت Square Enix به سراغ یک بازی ابرقهرمانی دیگه از جهان Marvel بره. با این حال، این شرکت ریسک این کار رو پذیرفت و این‌بار از Eidos Montreal، توسعه‌دهنده سری Deus Ex کمک گرفت تا ساخت این بازی انجام بشه. درحالی که انتظاری از این بازی نمی‌رفت، Marvel's GOTG موفق شد یک تجربه‌ اکشن-ماجرایی خیلی خوب رو روایت کنه و به واسطه داستان و شخصیت‌پردازی جذابش، نظر مثبت گیمرها رو هم به دست بیاره. با تمام این‌ها، سوالی که اون موقع وجود داشت، این بود که چرا استودیوی Eidos Montreal ساخت این بازی رو قبول کرد؟ این استودیوی کانادایی که آخرین بار بازی Shadow of the Tomb Raider رو منتشر کرد، چرا یک‌باره سراغ این بازی ویدیویی رفت؟ در مصاحبه‌ای با Jean-Francois Dugas، کارگردان هنری ارشد Eidos Montreal و بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy به این سوال جواب داد.


 Dugas در صحبت‌هاش توضیح داد که وقتی رییس Eidos Montreal ایده ساخت یک بازی با همکاری Marvel رو مطرح کرد، تیم اون‌ها Guardians of the Galaxy رو بهترین گزینه می‌دونست. "اون (رییس Eidos Montreal) از ما خواست تا روی یکی از فرانچایزهای Marvel کار کنیم و در ادامه از ما پرسید که کدوم مجموعه رو بیشتر از بقیه دوست داریم؟ ایده‌ی همه ما تقریبا یکسان بود. ما فکر می‌کردیم که Guardians of the Galaxy تیمی از شخصیت‌های بازنده هست که درنهایت به برنده‌های داستان تبدیل می‌شن. این دقیقا وضعیت ما رو به تصویر می‌کشه چرا که خیلی‌ها فکر می‌کردن ساخت این بازی به خوبی پیش نمی‌ره." پس از اتفاقی که با Crystal Dynamics و Marvel's Avengers رخ داد، مشخصا انتظار نمی‌رفت که این استودیو یک بازی ابرقهرمانی از Marvel تولید کنه. نهایتا این وظیفه به استودیوی Eidos Montreal واگذار شد و این تیم به خوبی از پس ماموریت خود بر اومد. Marvel's Guardians of the Galaxy در رویداد TGA 2021 هم حضور پررنگی داشت و جایزه "بهترین روایت داستان" رو برنده شد. این بازی در شاخه‌هایی نظیر "بهترین بازی اکشن-ماجرایی" هم کاندید بود.