واکنش مثبت PlatinumGames به خریده شدن توسط شرکت‌های بزرگ

واکنش مثبت PlatinumGames به خریده شدن توسط شرکت‌های بزرگ

دنیای گیم
استودیوی PlatinumGames از سابقه و استعداد کاری بی‌نظیری بهره می‌بره. این تیم رو با بازی‌های محبوبی نظیر Bayonetta و Vanquish می‌شناسیم. این تیم محل کار Hideki Kamiya، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌سازهای حال حاضر هم به حساب میاد. PlatinumGames هم‌اکنون مشغول ساخت بازی‌های زیادی از جمله Bayonetta 3، Babylon's Fall و اثری با نام رمزی Project G.G هست. با این حال، می‌شه گفت که این استودیو به زودی از بازی‌های بیشتری رونمایی می‌کنه. PlatinumGames یک استودیوی مستقله؛ یعنی تحت نظر هیچ شرکت بزرگ‌تری فعالیت نمی‌کنه. به عنوان یک توسعه‌دهنده که گاهی به صورت Third-party هم فعالیت می‌کنه، PlatinumGames با شرکت‌های نظیر Nintendo و Microsoft همکاری داشته. البته که توافق این تیم با مایکروسافت هیچوقت دوام نیاورد.



 باوجود یک ساختار مستقل و بدون وابستگی، به نظر می‌رسه که PlatinumGames به خریداری شدن توسط شرکت‌های بزرگ علاقه‌منده. مدیرعامل این استودیو، آقای Atsushi Inaba در مصاحبه‌ای با VGC صحبت‌های جالبی انجام داد. Inaba گفت که PlatinumGames تنها درصورتی به انتقال خودش جواب مثبت می‌ده که آزادی عمل زیادی داشته باشه. "مهم‌ترین چیز برای ما داشتن آزادی در ساخت بازی‌هایی هست که قصد توسعه‌شون رو داریم. درمورد این معاملات، باید بگم که فکر نمی‌کنم مایکروسافت دخالت زیادی در کار شرکتی مثل Activision Blizzard داشته باشه و بعید می‌دونم که رابطه اون‌ها اینجوری پیش بره. به نظر من در رابطه میون این دو شرکت شاهد یک احترام متقابل هستیم. با این وجود، تا زمانی که کسی آزادی ما رو زیر سوال نبره، من هیچ چیزی رو رد نمی‌کنم." مشخصه که Inaba به خریده شدن توسط کمپانی‌ها خصوصا مایکروسافت علاقه زیادی داره. همونطور که می‌دونین، این تیم پیش از این با مایکروسافت درحال ساخت اثری با عنوان Scalebound بود.



 این بازی یک اثر اکشن، مبارزه‌ای و نقش‌آفرینی بود که در دنیایی با تم فانتزی، به شما اجازه کنترل یک اژدهای غول‌پیکر رو می‌داد. بازی سال‌ها پیش کنسل شد و برخلاف تصور هواداران، بدون اینکه منتشر بشه، خیلی زود به دست فراموشی سپرده شد. آقای Hideki Kamiya هم پیش از این به ساخت بازی واکنش مثبت نشون داد و حتی از مایکروسافت و Phil Spencer خواستار همکاری و ساخت مجدد این بازی شد! باتوجه به رابطه کاری خوبی این دو طرف، نمی‌شه خریدن PlatinumGames توسط مایکروسافت رو رد کرد. اضافه شدن این تیم، باعث می‌شه تا مایکروسافت اولین استودیوی ژاپنی خودش رو به دست بیاره. باتوجه به انتقالات میلیاردی Activision Blizzard و Bethesda، هیچ بعید نیست که مایکروسافت با مبلغی به مراتب کمتر از 70 و 7.5 میلیارد، به سراغ خرید این استودیو بره. PlatinumGames در ساخت بازی‌های Hack and Slash و مبارزه‌ای سرآمد به حساب میاد و می‌تونه فرانچایزها و IPهای بزرگی رو برای مایکروسافت به وجود بیاره. با تموم این‌ها، باید صبر کرد و دید چه اتفاقی میفته. مایکروسافت در این راه تنها نیست و رقیب دیرینه‌ش، شرکت Sony، می‌تونه خیلی سریع برای خرید PlatinumGames اقدام کنه.